Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

23-12-2011 om 16:40

Kerstboodschappen

Zucht... Ik heb deze week al drie keer boodschappen gedaan voor Kerst. Er staat een grote shopper in de keuken met spullen die niet meer in de kastjes kunnen, en mijn koelkast is ook vol. Toch moet ik morgen nog wat verse spullen kopen ;-( En erger nog... Net liep ik mijn menulijst, kookplanning en boodschappenlijstje na, bleken de aardappelkroketjes niet op de boodschappenlijst te staan.
Hoe krijgen jullie het kloppend? Checken en dubbelchecken, of ben je ook wel iets essentieels vergeten en kwam je daarachter tijdens het koken? ('Oeps, kalkoen vergeten.').


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
pina

pina

23-12-2011 om 16:50

Hier

Ik maak van tevoren een goede lijst, morgenochtend om 7 uur sta ik in de winkel (heerlijk rustig, een echte aanrader)) en dan hoop ik dat ze alles hebben. Anders wordt oudste met de restdingetjeslijst naar concurrerende supermarkt gestuurd. En dan zou het in orde moeten zijn.

amk

amk

23-12-2011 om 16:51

Niet anders

als bij de boodschappen voor de hele week.
Ik bedenk een menu, zoek de recepten er bij en schrijf dan de ingredienten er op. (alles, ook basics als olijfolie, boter en zout en peper)
Als ik dat lijstje compleet heb ga ik door mijn kasten wat er nog is. En wat ik nog heb streep ik dan door.
Et voila, lijstje klaar.

mijk

mijk

23-12-2011 om 16:52

Gespecifeerde boodschappenlijst.

Eerst de gewone boodschappen die we ieder weekend halen. Dan de boodschapppen per moment. Kerstbrunch, borrel 'smiddags. En dan het diner per gang met de recepten erbij. Dat schrijf ik ruim op zodat ik erbij kan zetten waar ik het wil halen. En dan bij het boodschappen doen een pen mee om alles door te strepen maar dat doe ik met gewone boodschappen ook...

Mijk

Vera*

Vera*

23-12-2011 om 17:17

Hier

ik heb vanalles gehaald. Morgen hoef ik dan ook niet meer. Wat wij wanneer eten met kerst (of veel later) weet ik nog niet, dat hangt van de ziekenhuisbezoekjes aan mijn moeder af.

Primavera

Primavera

23-12-2011 om 17:43

Ik doe maar wat

Net als de gewone boodschappen eigenlijk, ik doe gewoon maar wat. Bij het boodschappendoen loop ik de hele supermarkt door kijk wat er in de aanbieding is of wat me nog te binnen schiet en daar pas ik het menu wel op aan.
Mocht bij thuiskomst blijken dat ik één of ander ingrediënt ben vergeten, dan verzin ik een variant op het gerecht waar dat niet bij nodig is.
Groeten Primavera

Net als anders

Elke week heb ik een vrij specifiek lijstje, is er door de weeks wat op of schiet me iets te binnen: hup op het lijstje. Ik ga dus ook redelijk gestructureerd door de supermarkt. Voor kerst is dat eigenlijk niet anders, ik heb bedacht wat ik nodig heb, en gewapend met een lijstje sjees ik door de supermarkt. Vanmorgen vroeg de klus geklaard.

Zonder een boodschappenlijstje is het chaos. Dan vergeet ik dingen of kom met dingen extra thuis. Niet handig en het kost me in de supermarkt veel meer tijd.

Met een lijstje ben ik ook zsm weer uit die supermarkt.....

Voor mij geen supermarktstress dus.

Vic

Vic

23-12-2011 om 18:31

2e kerstdag open?

Oh, dat ga ik ook even nakijken. Voor het geval mijn nagerecht mislukt. Kan ik nog een stapel monatoetjes halen Ik heb trouwens net op mijn lijstje nog eten voor 1e kerstdag erbij gezet.

nuevenanno

nuevenanno

23-12-2011 om 18:43

Alcohol.....

Ik kwam er net achter dat ik zo druk ben geweest met het inslaan van wijn en bubbels dat ik zo ongeveer geen druppel fris in huis heb. Ik moet dus morgen echt nog een keer........jemig wat stom.

Bij ons

.....is de supermarkt zowel 1e als 2e kerstdag open. Erg handig mochten we nog wat nodig hebben. Idioot uitgebreid en luxe eten doen we niet dus geloof nooit dat we er heen hoeven.

Morgen het laatste halen

maar wel het belangrijkste: de kalkoen.
Ik loop straks mijn recepten nog even na en hoop dat ik inderdaad echt alles heb.
G

tonny

tonny

23-12-2011 om 20:12

Nou, als ik iets vergeten ben

dan is dat jammer dan.

Na zoveel inkopen is er echt wel wat te eten wat deze omissie doet vergeten, en je hebt dan in elk geval de volgende kerst een mooie anekdote!

Ik wist niet wat ik zag vanochtend

...bij de Jumbo. Het was alsof de Hunnen over de winkel heen waren gevallen. Enorm. Geen slagroom meer te krijgen. Iedereen loopt tegen elkaar aan. Lichte paniek greep om zich heen "ik heb vier doosjes, wilde er vijf, maar je hebt er maar drie nodig, toch?".
Ik heb gehaald wat ze hadden en vanmiddag na de fysio nog langs de Ap geweest. Wederom waande ik mij in een volksverhuizing, dit maal met Picten en Alemannen. Mensen met lijstjes, mobiel bij de hand (Heb jij de oven nodig voor het hoofdgerecht? SHIT!!!!). Zouden in drukke tijden een paar vullers in kantoorkleren komen om een goede indruk te wekken, of stond idd de manager te helpen met vullen? We zullen het nooit weten. Ik zou ook een oogje in het zeil willen houden met zoveel Hunnen in de winkel.
Van de weeromstuit een liter slagroom gehaald. Houdbaar tot 19 januari. Mij krijgen ze niet gek!

Mgoed, omdat wij niet heel sjiek eten kan ik me dit laissez-faire permitteren. Beukman wilde wat meer werk maken van het eten, dus ik heb citroenen, de bewuste liter slagroom, verse kruiden, kaas ga ik morgen nog halen, en groente van de markt, en van alles in de keukenvoorraad... we zien wel wat het wordt. Ik heb dan wel de smoor in als bijv. het cacaopoeder op is, of de roomboter. Dat mag niet gebeuren. Maar ik ben bijna klaar met de Rodebeuk-koekjes, dus wie doet me wat. Morgen nog 5-6 blikken Ausstecherle en dan zit het erop!

Kaaskopje

Kaaskopje

23-12-2011 om 21:24

Frustratie

Man is net naar bed gegaan en ik heb nog helemaal niet kunnen overleggen wat er gehaald moet worden. Ik baal er zo van dat ik morgen moet werken! Ik doe vaak pas in de winkel inspiratie op wat ik wil kopen, naast een paar dingetjes die ik thuis al heb bedacht, en nu moet ik alles van te voren al op een lijstje zetten.
Mopperdemopper... (Ik zal na afloop vast zeggen dat het allemaal prima is gegaan)

Annet

Annet

23-12-2011 om 22:34

Vandaag in de supermarkt delen van het menu veranderd

inderdaad door wat wel of niet beschikbaar was.
Dat is bij ons geen ramp. We maken een soort buffet met 2 volw en 2 kind met allerlei gerechten. Een meer of minder maakt niet uit.
Dochter is nog naar de markt gelopen voor verse dille. Er waren geen verse kruiden meer te krijgen bij de Appie.
Gelukkig morgen alleen nog naar de Aldi (voor basisspul) en naar de kaasboer. Dat zal vast geen problemen opleveren.

Ach

Vond het wel meevallen de drukte in de winkels.
We zullen best weleens iets vergeten zijn, maar meestal hebben we zoveel op tafel dat niemand het mist. Iets essentieels was het ieg niet.
Vorig jaar of het jaar daarvoor, was er bijna niets in de winkels, door de sneeuw, toen heb ik gekocht wat er wel was.
Ik ga ieg niet winkelen met kerst. Dat lijkt mij pas kerststress.

rupsje nooitgenoeg

rupsje nooitgenoeg

24-12-2011 om 00:18

Oh oh oh

ipv ho ho ho

Ik lees dit draadje eigenlijk met verbazing. Wat hebben we het goed zeg, als ik dit draadje zo lees. Wat een luxeproblemen. Die moeten er natuurlijk ook zijn, maar eigenlijk gaat het werkelijk nergens over.

Vic

Vic

24-12-2011 om 11:52

Tja

Ik zit hier keihard moed te verzamelen om naar AH te gaan. Heb zo geen zin ;-(

Yta Chalne

Yta Chalne

24-12-2011 om 13:36

Tja

Omdat ik zo vreselijk moe was had ik me voorgenomen vanochtend, toen ik niet voor achten al op m'n werk hoefde te zijn, lekker te blijven liggen. Die paar boodschappen deed ik dan wel in de drukte.

Nou ja, zoals die dingen nu eenmaal gaan, ik was dus klaarwakker ruim voor zevenen, en voor achten stond ik met jongste in een lege (qua klanten) AH met de boodschappen. Vanochtend hadden ze in elk geval alle nog (maar wat moet een mens met alles), en ik heb nu de champagne witte chocoladetruffels van AH. Da's wel een mooi begin van kerst.

Petr@

Petr@

24-12-2011 om 13:45

Yta

Jaaaa, die champagnetruffels! Heb jij er al een geproefd?

Vic

Vic

24-12-2011 om 13:45

Geen rucola

Ik was dus laat en er was geen rucola meer. Stond ik daar te dubben wat ik ook alweer van plan was met die rucola en wat ik dan moest nemen Ik ben dan weer niet zo dwangmatig dat ik ook nog een half uur in de rij ga staan bij een andere super met alleen 1 zak rucola. Heb dus maar gemengde Italiaanse kruiden genomen want volgens mij wilde ik het in wraps doen met pesto en rauwe ham.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

24-12-2011 om 15:40

Man is vergeten het vlees te kopen

Hij zou het vlees voor Tweede Kerstdag regelen zodat ik me als rechtgeaarde vegetarier alleen hoefde te bemoeien met de salades en de groente. Toevallig vroeg ik een uurtje geleden of het nog gelukt was . Hij verbleekte en is weg gesjeesd. Benieuwd waar hij mee thuis komt.

Rosa van der Zanden

Thursday Next

Thursday Next

24-12-2011 om 16:58

Geen probleem...

Donderdagochtend heb ik een boodschappenlijstje gemaakt in mijn telefoon. Oudste dochter (9) heeft het kerstmenu bedacht en recepten van internet geplukt, met prachtige ingredienten-lijsten. Toen ben ik boodschappen gaan doen met de fietskar en heb de meeste dingen gekocht. Ook al oliebol-spullen trouwens. Gisteren nog wat verse dingen gekocht, zoals zalm en paddestoelen. Man mocht vandaag de restjes doen, hij nam ook wat dingen mee die niet op het lijstje stonden en die we nu dus dubbel hebben. Maar ach, dat komt wel op.
Ik heb trouwens geen moment stress gehad vanwege de boodschappen of zo. We hebben genoeg te eten in huis dus verhongeren zullen we niet, zijn we wat vergeten dan wordt het maal maar een beetje anders dan de bedoeling was.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

24-12-2011 om 17:06

Hier ook geen stress

Per gerecht opgeschreven wat ik nodig heb en de boodschappenlijst maak ik op volgorde van gangpad in de winkel. Tijdens het opschrijven laat ik dus regels open omdat voor het volgende gerecht misschien nog groente of zuivel nodig is. Zo hou ik alles bij elkaar. Voor de weekboodschappen doe ik het ook zo. Basisdingen (aardappels, kruiden, knoflook, tomaten in blik of pak, meel enz.) heb ik altijd in huis.

Rosa van der Zanden

Belle Époque

Belle Époque

24-12-2011 om 17:13

Ook geen stress meer

Ik heb een draaiboek gemaakt (sowieso nodig voor die emmentaler hersenen van me), recepten uitgeschreven, timing geschreven. En dan in etappes boodschappen gedaan bij verschillende winkels (eerst de goedkoopste, maar die hebben niet alles).
Als luxe hebben we hertenbiefstuk op verzoek van jongste (uit de Allerhande). En toen heb ik twee dagen de stad uitgekamd voor een flesje kriekenbier...! Vroegâh, toen ik nog getrouwd was, dronken mijn man en ik dat soms, maar tegenwoordig is het amper te krijgen. Gelukkig op de valreep nog gelukt!
Stress, nee. Wel even last van oververmoeidheid, maar gelukkig veel lieve hulp van de kinderen, en van ex die even extra in wilde springen met co-ouderen.
We hebben vanavond kerstdiner (want morgen bij ouders en overmorgen bij ex). En ik ga zo beginnen: kleine hapjes uit de geweldig leuke receptenboekjes van de Xenos (sint- en kerstcadeautjes), die biefstuk, en lekker ijs toe.

tonny

tonny

24-12-2011 om 20:12

Zaterdagmiddag half twee

(de dag voor kerst dus) volop rust bij de C1000. Genoeg wagentjes, geen rij bij de kassa. Volop brood, melk, groente, fruit, van alles.

Werkelijk geen spatje stress te bekennen!

Yta Chalne

Yta Chalne

24-12-2011 om 21:59

Petr@

Ik zette dat doosje dus in de ijskast, voor 's avonds. Tien minuten later, toen ik aan nog geen andere gedachte toe was gekomen dan aan die champagnetruffels heb ik ze er weer uitgehaald, en geprobeerd. En nog een. Fantastisch en verrukkelijk. Ik eet nu (met dochters) de laatste...

Belle Époque

Belle Époque

24-12-2011 om 22:18

Jee...!

Krijg net out of the blue een spontane knuffel van onze ruim 1m90 lange überpuber...: "Bedankt, mam, lekker gekookt...!"

Sterk spul, he, die Fishermans Friends...!

Petr@

Petr@

24-12-2011 om 22:21

Yta!

8 truffels met z'n tweeën, knap! Waren jullie niet misselijk?
Ik moet nu ook de gedachte aan die truffels onderdrukken, zijn voor bij de koffie morgen...

Yta Chalne

Yta Chalne

24-12-2011 om 22:41

Da's niet eerlijk!

Want in mijn doosje zaten er maar zeven. En met twee dochters waren dat er vanavond een voor mij en twee voor hen. Dat was eerlijk want ik had er vanochtend vroeg al twee gehad, maar toch. Met acht had ik er nu ook nog eentje gehad (

Ook amper stress

Ik haal gewoon de standaard dingen wat minder, de doordeweekse boodschappen zeg maar. De 'kerst'boodschappen worden pas na eventuele kerstpaketten gekocht. Want ik denk b.v. aan gebak bij de koffie en dan zit daar kerststol in en dan heb je dubbel. Dus aan dan hand daarvan halen we de rest van de boodschappen.
Een groot gedeelte bestel ik gewoon. En dat haal ik zaterdag op
Alle verse waar eigenlijk die ik niet in huis heb. Brood, broodjes, vlees, sommige groente.
Brood bij de A.H., vlees bij de slager, groenten bij groenteboer.Zo uit m'n bolle hoofd....voor alle dagen in 1 keer.
De andere dagen als ik dan m'n gewone boodschappen doe haal ik de rest er gewoon bij...o,ja nog even kruidenboter en olie en sausjes en heb ik nog wel rozemarijn? Nou ja zo zo'n beetje.
En als ik dan écht,écht nog wat nodig heb doe ik dat die laatste ronde als ik de bestelling ophaal. Gaat altijd razendsnel. Alle winkels zijn enorm rustig, je bestelnummer zeggen en klaar is klara! Was gisteren in 45 minuten klaar!
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.