Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Silver

Silver

18-12-2016 om 18:01

Keramisch parket

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
We gaan verhuizen en in ons hele huis krijgen we vloerverwarming. We hebben eigenlijk altijd parket/ hout op de vloer gehad in woonkamer/keuken. Slaapverdieping laminaat.

Nu hebben we gekeken naar keramisch parket. Voor de huiskamer / woonkeuken zijn we er wel uit. Mooie vloer, maar prijzig.
De rest van het huis willen we eigenlijk goedkoop keramisch parket leggen. We hebben nu een vloer gezien bij een bouwmarkt van rond de 20 euro / vierkante meter. Vonden we beiden echt mooi. Nu google ik nog eens even; zie ik bij een vloerenhuis allemaal nadelen van een goedkope ker. vloer. Logisch; concurrent. Maar toch zit het me niet lekker.

Heeft iemand hier ervaring met goedkoop ker. parket voor ruimtes die minder intensief gebruikt worden?

Puck

Puck

18-12-2016 om 19:41

Niet met Keramisch parket, wel met bouwmarkt vs. duur merk

Wij hebben in de huiskamer duur laminaat van een groot merk en in de rest van het huis bouwmarktlaminaat. Op de eerste verdieping supersimpel budgetlaminaat en op zolder wat duurder. Slechtste uit de test komt het dure laminaat op de benedenverdieping en als beste uit de test de duurdere bouwmarktlaminaat. Goedkoop hoeft dus niet per definitie slecht te zijn.
Recensie van een concurrent is idd niet objectief, daar zou ik me zeker niet door van de wijs laten brengen. Ik hoop dat je hier een objectievere blik krijgt.

mirreke

mirreke

19-12-2016 om 10:32

Geen idee maar

zo leer je nog eens wat. Is keramisch parket extra krasvast of zo? Ik wist niet eens dat het bestond.

Over goedkoop en van de bouwmarkt. Wij hebben in onze woonkamer 8 jaar geleden duur(der) laminaat laten leggen, en boven in de slaapkamers en een grote gezamenlijke ruimte veel goedkoper laminaat.

En je raadt het misschien al: dat laminaat op de bovenverdieping ligt er prachtig bij, nog steeds. Geen slijtage, niets.

En in de woonkamer hebben we juist veel beschadigingen, ook als er iets is gevallen veel butsjes en zo. Bummer dus.

Kortom... het zegt volgens mij niets.

Morgaine

Morgaine

19-12-2016 om 10:35

Keramisch parket

Dat zijn toch gewoon lange tegels met houtlook?

Marie

Marie

19-12-2016 om 11:03

weer wat geleerd

Ik kende het ook niet. Dacht in eerste instantie dat het een luxe benaming voor plavuizen was.

Silver

Silver

19-12-2016 om 14:18

Ja klopt; lange tegels als een plank met een houtlook.
Blijkbaar goed als je vloerverwarming hebt. En sommige tegels leken echt net hout.

Nikki

Nikki

20-12-2016 om 21:13

Patroon

Een van de verschillen tussen goedkoop en duur(der) keramisch parket is het patroon. Bij duurder herhaalt het patroon zich nauwelijks. Bij goedkoop komt om de 6 a 7 tegels het patroon weer terug.

Ook zijn de randen bij goedkoop kp vaak niet mooi afgewerkt en lopen te rond, waardoor vloer niet strak gelegd kan worden.

Lynna

Lynna

20-12-2016 om 23:03

Waarom geen pvc?

Pvc doet het ook heel goed met vloerverwarming. Of is dat hetzelfde als keramisch parket?

Puck

Puck

21-12-2016 om 12:02

Lynna

Nee, pvc is een kunststof, keramisch parket is eigenlijk een soort van plavuizen alleen met houtstructuur.

Silver

Silver

21-12-2016 om 23:30

PVC

kan ook goed. Ondergrond moet dan gelegaliseerd zijn.
Zelfde probleem; er is pvc van 60 euro de vierkante meter en pvc van 12 euro de vierkante meter bij de bouwmarkt.

Silver

Silver

21-12-2016 om 23:31

Nikki

Heb jij zelf deze ervaring?

Nikki

Nikki

30-12-2016 om 23:55

Wel gezien

In het nieuwe huis wil ik graag keramisch parket on de woonkamer en heb daarom bij diverse zaken gekeken. Heb het zelf dus nog niet, maat wel veel verschil gezien. Momenteel hebben wij laminaat op de vloer met een patroon wat zich vaak herhaald. Achteraf gezien vind ik dat wel jammer.
Zelf vind ik Sant Agostino erg mooi keramisch parket hebben. Prijs is ongeveer vanaf €50,00 per m2. Niet goedkopp helaas, maar het is wel onze bedoeling hier heel lang mee te doen. Dan liever wat duurder wat we evht mooi vinden.
Maar als het keramisch parket op de slaapkamer komt te leggen zal het waarschijnlijk om een kleiner oppervlak gaan en zil je veel minder last hebben van repeterend patroon. Wel zou ik dan nog even goed naar de randen kijken zodat je weet dat het strak gelegd kan worden.

Mag ik vragen waarom je keramisch parket wil in slaapkamers? Laminaat kan nl ook prima met vloerverwarming. En voor €20,00 p m2 heb je goede kwaliteit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.