Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gijsbertha

Gijsbertha

08-06-2012 om 22:24

Kenwood of kitchenaid

Ik mag voor mijn verjaardag een keukenmachine uitzoekenen nu weet ik uit het woud van keukenmachines geen keuze te maken. Er zijn zoveel verschillende types van die 2 merken dat ik er niet meer uit kom. Ik vind het leuk om te bakken, elke week wel iets en wil ook zelf gaan proberen om pizzabodems te maken(zag een leuk recept) en wil ook weleens gaan proberen om zelf brood te bakken en jam te maken. Het zou ook fijn zijn als hij marsepein kan kneden, kleur het zelf nl.

Heb nu nog een erg simpele handmixer, ooit eens gekregen van iemand die zelf een nieuwer model wilde.

O,ja het budget is ong 350,- euro.

Alvast bedankt voor de tips.

Groetjes Gijsbertha.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maartje

Maartje

09-06-2012 om 00:30

Kijk eens op...

het forum van 'de leukste taarten .nl' daar staan veel ervaringen van taartenbakkers met keukenmachine's. Ikzelf heb de kenwood, ben er erg blij mee. Maar heb nooit geprobeerd om marsepein ermee te kleuren, lijkt mij te stug/hard voor de machine.

Tanneke

Tanneke

09-06-2012 om 17:06

Kitchen aid

Ik heb de keuken machine van kitchen aid.
Ben er hartstikke blij mee. Dat ding doet echt alles en ik vind het erg prettig dat je er heel makkelijk andere onderdelen opzet.Alles kan in de vaatwasser en je kunt onderdelen bij kopen; heb vorige maand de "juicer" gekregen voor moederdag en heb ook het opzetstuk om te malen.
Je hebt er ook een pasta maker voor, eentje om worstjes te maken (die hoef ik in elk geval niet) en een opzet stuk om plakjes te maken en te raspen.
Ik wil echt niet meer zonder.

De Kenwood keukenmachine ken ik niet, dus kan niet vergelijken,maar Kitchen Aid is hier (Californie) HET merk voor keuken machines. Ik heb even gekeken op de website van de Bijenkorf,maar zie dat ze bij jullie een stuk duurder zijn dan hier.

414

Online is KM01o verkrijgbaar vanaf 414 euro.

notje

notje

10-06-2012 om 11:38

Nou

Ik zou geen keukenmachine aanschaffen om marsepein te kleuren.De meeste machines hebben daar toch wel moeite mee.Op het forum van de leukstetaarten.nl kun je er veel over vinden inderdaad.
Sommige mensen gebruiken een broodbakmachine om marsepein te kleuren.Ik doe het gewoon met mijn handen,en met dasty krijg ik de resten kleurstof wel van mijn handen af.
Ik gebruik mijn Kenwood voornamelijk om het beslag mee te maken.

Ik ook pas

Ik wilde ook graag een nieuwe keukenmachine dit jaar en heb voor de Kenwood gekozen. Integendeel tot de Kitchenaid - waar je hier apart een keukenmachine/blender/food processor van kan kopen - kan de Kenwood alledrie die dingen via 1 machine. Ik heb de KM020 en ben er ontzettend blij mee. Amazon was hier het goedkoopst maar ik woon wel in Engeland.

Amazon

Amazon-de bezorgt veel dingen boven de 20 euro gratis in Nederland.

Gijsbertha

Gijsbertha

12-06-2012 om 14:29

Reactie

edankt voor jullie reacties. Ben er nog steeds niet helemaal uit, zal wel het budget wat verhogen. Wel erg veel geld maar goed wil hem ook vaak gaan gebruiken. Heb een lichte voorkeur voor de Kenwood ook omdat die wat vriendelijker geprijst is. Heb ook op de site van de leukste taarten gekeken daar staan idd ook veel ervaringsverhalen. En nu ons maar eens laten voorlichten bij een kookwinkel ofzo. Even het verschil vragen tussen de Kenwood KM010 en de KM020 en de andere Kenwoods. Of daar erg veel verschil in het gebruik zit. Omdat jullie er zo enthousiast over zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.