Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kattenvraag

Ok, een vraag. Ik merk dat mijn kat van maandenlang binnenhangen en gedwongen buitenspelen, nu weer zelf voor de deur staat om naar buiten te gaan.

Kan ik dat zien als een vooraankondiging van de lente? Wat doen jullie katten?
Ze is wel gesteriliseerd trouwens.

Beetje zinloze vraag misschien, maar ik zit gewoon te wachten op de lente en elk symptoom is welkom

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

De lente

is behoorlijk aanwezig hier. Meneertje wordt volgende week gecastreerd en probeert mevrouwtje te bespringen hij weet alleen nog niet goed hoe het moet.

Mevrouwtje is veel de hort op en kwam laatst stinkend naar kattenzeik weer thuis, met een verdachte grijns op haar bekje, gelukkig is die al geholpen. Daarbij kwam mijn oudste dochter van 10 melden dat ze misschien verliefd was op een jongen uit haar klas. Gelukkig zag ze er de volgene dag al weer vanaf omdat de jongen in kwestie bij de andere meisjes die hem wel hadden durven vragen voor verkering 5 euro vroeg (LOL).

Verder staat mijn onogelijke grasveldje vol met van die wilde krokussen en zit de appelboom ook al vol met knopjes, alles staat in de startblokken.

Oh ja en ik heb nu 2 donzige babykonijntjes in huis, nu nog een geel kuikentje en dan kan pasen ook wel beginnen.

Rafelkap

Rafelkap

26-02-2013 om 06:25

Dan nog een symptoom

Ik hoorde de vogeltjes pas geleden keihard fluiten, een paar ochtenden lang. Nu het weer kouder is houden ze zich weer even stil.Nu hoorde ik onderweg een groep vogeltjes heel hard zingen, ze hebben zich misschien verplaatst.

Gek

Gek word ik ervan: in plaats van heerlijk op de bank te soezen staan twee van mijn poezen voortdurend voor de deur. Dan laat ik ze buiten en dan staan ze na vijf minuten weer te blèren om binnen te mogen, kennelijk toch geschrokken van de kou (er ligt hier ook nog sneeuw). Ik schreef in een eerder draadje dat buurkatten tegen mijn huis aan sproeien, nou de oudste poes rolt zich daar zo te merken in want ze stinkt verschrikkelijk af en toe.
Aan mijzelf merk ik het ook want er staat een schaaltje paaseitjes op tafel (alhoewel die volgens mij al vanaf 2 januari in de winkel liggen)!

Vertigo

Vertigo

26-02-2013 om 23:59 Topicstarter

Hier

Probeerde madame zich vannacht door het kiepraampje naar binnen te wurmen Dat past niet..

Rafelkap:

Grappig, dat is hier ook. Een paar dagen geleden hoorde ik ze 's avonds ook vrolijk fluiten maar ineens werd het weer een beetje kouder en was het weer stil.

Trouwens, ons vogelhuisje waar elk jaar een mezen-familie in broed wordt de laatste 3 weken druk bezocht. En een zeer irritant ekster-paar zit ook al te kwetteren in een boom waar ze jaarlijks in broeden.

Toch een beetje teken van lente?

Vertigo

Vertigo

01-03-2013 om 22:39 Topicstarter

Laten we het hopen

De kat is ook haar behoefte weer buiten gaan doen (weet niet of de buiut er blij mee is..), en ze is echt meer buiten.
Intussen zit ik weer te vernikken in mn eigen huis :/ binnekort!

Iemand trouwens het Dingeman stripje in trouw gezien over de lente? Echt melig

Vic

Vic

05-03-2013 om 23:35

En bij het 'echte' begin van de lente...

kwam vandaag onze poes thuis met een zelfgevangen vogeltje. Godzijdank kon ik haar onderscheppen voor ze met het beest de trap op rende. Ik weet wel dat hier dus geen kattenluik komt. Je moet er toch niet aan denken dat je thuis komt en dan zo'n aanvroten beestje op de overloop aantreft ;-(

Fiorucci

Fiorucci

06-03-2013 om 07:53

Vic

Ach dat went ook hoor..) Ik vind regelmatig een muizenkontje met staart, die zijn kennelijk niet lekker.

Vic

Vic

08-03-2013 om 13:17

Het ergste

Ik was allang 'blij' dat het beestje al dood was. Lijkt me helemaal een drama als je een halfdood fladderend vogeltje in huis krijgt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.