Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

17-09-2012 om 08:10

Kattenvraag

Wij hebben sinds kort twee katten uit het asiel. Nu houdt de ene ons nogal uit onze slaap. Tegen de deuren van de slaapkamers opspringen en keihard miauwen. Heeft er iemand tips? Mevrouw Kat is ongeveer acht jaar en heeft al een achtergrond maar wij willen graag slapen!
De eerste dagen zaten ze dag en nacht in de woonkamer en konden we rustig slapen maar was dat niet zo goed voor de inventaris en de banken. Onze vorige katten sliepen ook niet in de woonkamer zodat o.a. de tafel al gedekt kon zijn voor het ontbijt de volgende ochtend.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

17-09-2012 om 11:36

Wat is sinds kort?

Ik weet niet wat je met deze katten wilt? Mogen ze buiten? Als je ze meer dan 2 weken hebt, kun je ze buiten laten als dat de bedoeling is. Dat zal waarschijnlijk een groot deel van de onrust wegnemen. Als je ze binnen wilt houden, zul je vrees ik moeten doorzetten tot ze gewend zijn aan de nieuwe situatie.

Ervaring

mijn vorige poes sliep vanaf de 1e dag in mijn nek, elke nacht dus. Toen er een baby kwam moest de slaapkamerdeur dicht en mevrouwtje heeft dat een paar nachten heel vervelend gevonden, allerlei soorten mauwen kwamen van achter de deur vandaan, van heel zielig tot woedend. Na een tijdje was het over. Ik zou zeggen: gewoon door zetten.

Guinevere

Guinevere

17-09-2012 om 14:51

Ook ervaring

Wijlen mijn katten vonden dat het om half 5 's morgens al etenstijd was. En dat lieten ze merken ook. Dus toen ze er niet mee ophielden, kregen ze een eigen slaapkamer. Op zolder, met de deur dicht.

voordat je gaat slapen de katten eten geven.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-09-2012 om 17:08

dat doe ik ook inderdaad Wij hebben 5 katten en die krijgen verspreid over de avond twee keer eten. Een rond onze etenstijd en een zo laat mogelijk. Katten zijn nachtdieren dus het is natuurlijk als ze in de avond/nacht eten.

suus36

suus36

17-09-2012 om 18:10

Naarbuiten

Die van mij gaat 's avonds laat naar buiten en komt 's ochtends weer naar binnen. Als ze binnenblijft (soms heb ik niet door dat ze ergens ligt te slapen) wordt het een slechte nacht ze rust niet voordat ik eruit ben. En dan wil ze eerst eten en dan pas naar buiten. Pfffff.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-09-2012 om 23:10

Ja hier ook

We hebben 2 katten, moeder en dochter, die meestal buiten willen zijn in de nacht. De rest is 's nachts binnen. Ik ben de laatste die naar bed gaat en dat betekent dat ik vaak moet wachten tot ze beide buiten zijn, anders kan ik een half uur later mijn bed weer uit. En uiteraard duurt dat eindeloos. Eerst nog een paar hapjes uit de ene voerbak, dan nog even uit de andere voerbak. Denk denk denk... oh ja, ook nog maar een paar tongetjes water en dan... waarom zou ik me haasten... naar de voordeur toe. Inderdaad pfff)

Kattenmien

Kattenmien

18-09-2012 om 23:06

De oplossing is heel simpel......

Laat ze overdag meer actief zijn. Dus niet de hele dag binnen liggen slapen maar gooi ze af en toe naar buiten (niet letterlijk). Dan zullen ze lekker moe zijn als jij gaat slapen. Laat ze gerust op je bed slapen, vond ik eerst ook smerig, maar in de winter ook wel fijn qua warmtebron. Mijn kater opent mijn slaapkamer deur zelf door te springen tegen de deurhendel. Dus echt een keus had ik niet. Succes met je katten.

Vera*

Vera*

19-09-2012 om 08:36

Afzien

Tja, we zullen nog even moeten afzien. De katten mogen nog niet naar buiten helaas, de poes wil overduidelijk heel graag naar buiten. Alleen weet ik niet wat het nut is om (als er niemand is) op de overloop staan te blèren.
Onze vorige katten vonden ook dat het tijd werd om op te staan als ze de wekker hoorden, dan gingen ze ook tekeer.
We zullen nog wel een poosje afzien. Gisternacht heeft iedereen goed geslapen maar vannacht ging poes weer tekeer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.