Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Christel

Christel

02-10-2015 om 11:08

Kattenstaarten vliegengordijn

Wij hebben een inpandig berging waar de wasmachine, droger, extra vriezer en schoenenkast staan. Om daar een radiator op te hangen moet de deur eruit. De deur staat eigenlijk altijd open omdat daar een wasrekje aan hangt. Om de warmte straks daar een beetje binnen te houden zoek ik een oplossing ter vervanging van die deur. Schuifdeur past niet. Nu dacht ik aan een kattenstaarten vliegengordijn. In effen zwart zou dat wel kunnen. Ik zoek echt een mooie zware kwaliteit die niet gaat pluizen zoals ik wel eens lees. Weet iemand waar ik dat kan kopen, liever nog een winkel in Zuid Holland waar ik ze live kan bekijken. Eventuele andere oplossing ter vervanging van de deur zijn ook erg welkom, man is nog niet overtuigd van mijn oplossing; )

Puck

Puck

02-10-2015 om 11:20

kattenstaartgordijnen

Vraag me af of je daarmee de warmte wel binnen houdt, ben bang dat dat niet voldoende werkt. MAar dat soort gordijnen kan je vaak bij campingzaken kopen.
Is een vouwdeur misschien een oplossing?

en waar blijft je wasrekje?

als er een vouwdeur of een kattenstaartgordijn komt?

Kan de deur misschien de andere kant op openen? Scharnieren verplaatsen?

Of een gewoon gordijn

Als het je om warmtebehoud te doen is zou ik een gewoon gordijn ophangen. Dan sluit je de opening helemaal af. En ik vermoed dat een dik gordijn dan beter werkt dan een dun (maar zelfs een niet al te zwaar gordijn isoleert al beter dan je zou denken, ik heb er ervaring mee).

Gordijnrail bij voorkeur voorbij de deur laten lopen, dan kan je het gordijn echt wegschuiven en de hele deuropening benutten.

Groeten,

Temet

Christel

Christel

02-10-2015 om 12:20

Reactie

Als de binnendeur nu opengaat, staat ie voor een buitendeur (die we nooit gebruiken). Het plan is de buitendeur dicht te maken en daar een radiator op te hangen. Handige man weet zeker dat dat kan. Daar kan dan mijn wasrekje aan hangen, het meeste gaat wel in de droger, maar sommige dingen mogen niet. Als we daar nu de radiator zouden ophangen kan de binnendeur niet meer open. Een andere plek voor de radiator is er niet omdat de rest bestaat uit kasten en apparaten. De deur de andere kant op laten draaien gaat ook niet omdat je dan het hok niet meer inkomt (tenzij ik maat xxxxxs krijg, maar dat zit er ook niet in helaas).
Het is een koud hokje naast de buitendeur en de dingen die ik daar ophang drogen slecht.

Behalve dat ik de warmte een beetje binnen wil houden wil ik ook het zicht op het hok weg. Er liggen lelijke vloertegels, maar die zijn functioneel en die gaan we dus houden.

Er wordt veel gebruik gemaakt van het hok, iedereen zet er zijn schoenen in de kast, er ligt voorraad in de kasten, de wasmachine e.d. staan er. Een gordijn lijkt me dus niet handig, dat moet je steeds opzij schuiven.

Jamie

Jamie

02-10-2015 om 13:43

wel

Ik zou wel een gordijn nemen maar dan eentje die naar twee kanten open gaat dan slip je er zo tussendoor zonder het open te moeten schuiven. Veel mooier dan die kattenstaarten en de warmte blijft er ook beter en je kunt het allemaal precies passend maken.

marie

marie

02-10-2015 om 13:49

vouwdeur

En is een vouwdeur ook een optie?
http://www.bol.com/nl/p/vouwdeur-vouwdeuren-harmonicadeur-vouwwand-wit-400957/9200000035984669/
Neemt weinig ruimte in en de warmte/kou blijft binnen/buiten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.