Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Katy

Katy

20-01-2016 om 21:50

Kattenoppas

Er is dacht ik al eens een draadje over geweest maar ik kan het niet meer vinden.
Onze buurmeisjes van 14 en 15 gaan een week op onze kat passen. Dat wil zeggen dagelijks voer en water geven en ook een half uurtje in huis zitten als beschikbare schoot en gezelschap. Kunnen ze ook tv kijken, computeren etc. Ook even de post netjes opstapelen.
Wat is een beetje normale vergoeding daarvoor? Ik dacht aan 50 euro en dan moeten ze zelf maar zien hoe ze dat verdelen, wie er vaker is geweest enzo.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

20-01-2016 om 21:58

10 euro per dag

Ik wil voor de zomervakantie een meisje van 17 vragen en 10 euro per dag voorstellen. Dat scheelt de helft met het pension (ik heb twee katten), en met heen en weer fietsen denk ik dat ze een uur per dag bezig is.
In jouw geval, met buurmeisjes, lijkt 50 euro me een prima vergoeding.

Imogen

Imogen

21-01-2016 om 08:03

2,50 per kat per dag

de kattenopvang hier rekent 2,50 per dag, plus 0,50 cent voor elk extra dier (tweede kant, konijn, wat dan ook).

vlinder72

vlinder72

21-01-2016 om 08:53

imogen

Echt waar. Kattenopvang hier in de regio rekent 10 euro per kat per dag. Onze oppas vraagt 10 euro voor 2 katten en een hamster.

Wij betalen dat graag. Ze is heel lief. Geeft ze alle aandacht. Zorgt voor schone kattenbakken en een schoon huis. Ze stofzuigt de boel ook nog eens. De post raapt ze oo. Ze zet ook de containers voor ons aan de weg.

desie

desie

21-01-2016 om 09:17

hier

Mijn dochter is sinds haar 14e professioneel kattenvrouwtje, zoals we haar noemen. Ze doet dezelfde werkzaamheden die jij zegt voor 1 kat en geeft soms ook de bloemen buiten water, in het seizoen. Zij krijgt officieel 5 euro per dag (2 x ernaartoe) maar als er wat extra's bijkomt, ronden ze het af naar een voor dochter gunstig bedrag. 50 euro voor een week is dus vergeleken dochter wat ruimer.
Mijn oudste dochter heeft ooit op konijnen gepast, zij was toen 10 en kreeg 20 euro voor een week.

Katy

Katy

21-01-2016 om 19:25

Goed

Als ik dit zo lees dan klopt het wel zo'n beetje wat ik van plan was.
De kattenopvang rekent hier ook 10 euro per dag voor 1 kat, maar daar doen ze dan ook de planten voor en een keer stofzuigen, aan de andere kant hebben ze wel reistijd en kosten en dat hebben de buurkinderen weer niet. Ik houd het dan maar op die 50 euro.
Imogen 2,50 per dag is echt waanzinnig voordelig!

Imogen

Imogen

21-01-2016 om 19:42

klopt

'Imogen 2,50 per dag is echt waanzinnig voordelig!'

Klopt. Het wordt hier beschouwd als vrijwilligerswerk, en dat geld is dan de onkostenvergoeding. Ik zie trouwens net op de website dat ze € 0,75 rekenen voor elke volgende kat (of ander dier) in plaats van € 0,50. Blijft natuurlijk spotgoedkoop.

Moni

Moni

21-01-2016 om 20:25

Mijn zoon moet opslag vragen

Mijn zoon is 13 en zorgt soms voor de twee katten van de buren. Hij kreeg eerst 50 cent per keer, = 1 euro per dag. Buren hebben dat uit zichzelf verhoogd naar 1,50 per dag.
Stofzuigen doet hij niet, buiten planten water geven wel in de zomer. Post ruimt hij ook op maar dat is nauwelijks werk.

Containers aan de straat zetten doen wij. Daar denkt zoon echt niet aan
Dat vinden wij een burendienst.

Vera

Vera

21-01-2016 om 20:51

Veel te veel!

Katy, gaat het om 7 dagen?

Dus zeg maar 7 euro per dag?

Voor even langs gaan en er een HALF uur zitten?

Voor meisjes van 14/15 jaar, betaal je dan dus eigenlijk 7 euro voor ruim een half uur werk? Dus 14 euro per uur?

Ik vind het erg veel. Zo creëer je verwende kinderen (oké, mijn idee). Voor hun natuurlijk superleuke verdienste.

Ik vind een uurtarief van 3-4 uur voor een 15 jarige al prima, iets meer kan ook.

Mijn 15-jarige verdient met oppassen 6 euro per uur, wat ze zelf en ik ook al erg veel vinden.

Mijn 15-jarige heeft laatst 3 dagen een kat eten gegeven en kreeg in totaal EUR 10. Ook dat vond ze al superveel. Hoefde er niet een half uur te zitten, maar met een half uur zitten erbij was ze er ook al erg blij mee geweest.

Ik zou dus echt een stuk lager gaan zitten, de helft zou denk ik al prima zijn, om die kinderen niet te veel te verwennen. Is niet nodig. Snel verdiend.

Desnoods geef je als je terug bent nog 5 euro boven het afgesproken bedrag als het er allemaal goed uit ziet. Zijn ze helemaal blij.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

21-01-2016 om 21:20

Verwennen?

Er wordt een bepaalde dienst geleverd waarvoor je bij een 'bedrijf' flink moet betalen. Als je dan een 15-jarige die hetzelfde doet afscheept met 3 euro per dag vind ik dat niet netjes. In ieder geval zou ik nooit de indruk willen wekken dat ik misbruik maak van zo'n meisje.

Vera

Vera

21-01-2016 om 22:37

Misbruik?

Hoezo maak je misbruik van zulke meisjes als je ze voor een half uur "werk" (beetje werk en verder knuffelen met de kat) een paar euro per keer geeft?

Ik denk dat die meisjes dat helemaal niet als misbruik ervaren maar dat een tot baantje vinden dat ze graag vaker willen doen?

Nb Er zijn heel veel buren die dat met liefde gratis voor hun buren doen (oke ik zal eerlijk zijn, wel eten/drinken geven, waarschijnlijk niet een half uur verplicht knuffelen) en dan misschien na de vakantie een fles wijn of ander aardigheidje van de bewoners krijgen.

Tegenwoordig zijn mensen toch wel erg op geld gefocust.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-01-2016 om 23:23

50 euro is netjes

Zeker omdat je weet dat ze het samen gaan verdelen. Je neemt ze in feite sámen aan. Je geeft zelf aan dat je het aan hen zelf overlaat hoe en óf ze het verdelen, dus dat gaat buiten jou om.

Soms is een vergoeding ook een bedrag wat jij er zélf voor over hebt. Hoe ervaar je de tegenprestatie? Als je die heel erg waardeert, dan mag het bedrag best wat ruimer zijn, dan 'echte' werkgevers voor een meisje van 14/15 jaar zouden betalen.

Katy

Katy

22-01-2016 om 08:09

Waardering

Ik vind het echt fijn dat ze dit willen doen. Gewoon als burendienst voor de kat zorgen gebeurt hier ook gratis, hebben wij ook al wel over en weer gedaan met een buur die er nu niet meer is. Maar dat is dan post opstapelen en eten in de voerbak gooien en meer niet, niet een tijd in het buurhuis zitten als katgezelschap.
Omdat onze kat een echte mensen-kat is en verpieterd bij gebrek aan aandacht en het nu niet voor een weekendje maar voor 8 dagen is wil ik het zo doen. Het gaat vooral om de extra aandacht. Ik zie trouwens dat de kattenoppas al 11 euro rekent dus dat zou 88 euro worden.
Het ging mij erom of het genoeg is om te geven. Ja dus. Minder hoeft niet want waar een echte oppas van iets ouder een stuk meer vraagt wil ik de buurmeisjes idd niet afschepen met een schijntje.

Violetta

Violetta

22-01-2016 om 09:31

Netjes

Ik vind 50 euro ook een mooi bedrag. Als je ze naar een pension moet brengen ben je veel en veel duurder uit dus dit is een mooie oplossing waar iedereen blij van wordt.

Lou

Lou

22-01-2016 om 15:56

Niet te veel

Vergeet niet dat de meiden er meer 'last' van hebben dan alleen dat half uurtje per dag. Ze moeten er elke dag aan denken, overleggen wie kan wanneer, hun andere plannen eromheen vouwen, ze hebben verantwoordelijkheid. En inderdaad wat Kaaskopje zegt, hoe je het zelf waardeert. Wij zijn elke zomer weer zo enorm blij met onze burendiensten voor de katten. Dan zeggen ze: ach het is toch een moeite van niks. Dat klopt misschien, maar zonder iemand die die 'moeite van niks' wil doen kan ik mooi niet op vakantie. (Gelukkig hebben ze zelf konijnen die wij dan weer af en toe voor hen verzorgen.) Ik vind 50 euro een mooi bedrag en al helemaal niet te veel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.