Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Katniss

Katniss

25-07-2015 om 21:05

Kattenoppas

Wij hebben vandaag onze katten opgehaald uit het (prima) pension waar ze tijdens onze vakantie geweest zijn. Onze puberkater heeft het er heel goed naar zijn zin gehad en wilde niet naar huis, maar grote kater vond er niets aan. Hij is nogal angstig naar vreemden (iedereen behalve zijn huisgenoten), en heeft de hele week naar de verzorgers geblazen en onaardig gedaan. Dat is vreselijk jammer, vooral natuurlijk voor hem, want het is juist zo'n enorme lieverd.
Mijn oudste heeft een vriendin die hij gek genoeg wel om zich heen kan hebben. Ze kan hem soms zelfs voorzichtig aaien. Volgend jaar wil ik haar vragen om op te passen, een keer per dag langskomen, eten geven en de kattenbakken doen, en misschien een half uurtje blijven (ze heeft 10 min. fietstijd enkele reis).
Ik dacht aan een vergoeding van 10 euro per keer. Is dat een beetje reëel bedrag? Hoeveel betalen jullie de kattenoppas (informeel)?

Astrid

Astrid

25-07-2015 om 21:10

heel

heel schappelijk hoor, voor een uurtje bezigheid in totaal (ongeveer dan) een 10tje zonder belastingaftrek vind ik een heel mooi bedrag. Er zijn mensen die voor minder werken.
Desnoods bij thuiskomst een kleinigheidje ofzo, souvenirtje, wat chocola om naast de zakelijkheid ook gewoon je dankbaarheid te tonen en te hopen dat het nog eens kan.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-07-2015 om 01:02

5 euro per dag

Doe ik voor onze buurtpuber. Die heeft wel iets minder reistijd.

karin

karin

26-07-2015 om 10:21

hier

Betalen we een buurvrouw van een paar huizen verder 7,50 per dag. Dan komt ze de kat een uurtje in de tuin laten en gaat dan weer naar huis en na een uurtje laat ze hem . weer binnen en geeft hem aandacht en eten.
We hadden eerst een oppas die hier een uur op de bak zat,want woonde verder en die kreeg 10 euro.
Voor ons is het het belangrijkste dat de kat goed verzorgd wordt en wat dat kost maakt me niet zo veel uit,anders was ik niet eens gegaan.

notje

notje

26-07-2015 om 10:23

Karin ot

De oppas een uurtje op de bak?

rofl

Mikke

Mikke

26-07-2015 om 11:12

Echt?

Bij ons is dat gewoon een buren- of vriendendienst. In de meeste gevallen gaat het over en weer, maar we hebben ook wel eens oppas die zelf geen huisdieren heeft. Ik zou daar eigenlijk niet voor betalen, heb ik zelf ook nooit gevraagd of gewild (en ik heb ook wel eens op de kat van vrienden gepast, waarvoor ik een eindje moest fietsen). Wel neem ik altijd iets lekkers mee uit onze vakantiestreek. Maar voor mezelf vind ik een welgemeend 'dankjewel' ook prima!

Astrid

Astrid

26-07-2015 om 11:41

Mikke

Zo heb ik het ook met een vriendin geregeld ooit toen ik nog huisdieren had. Met gesloten beurs, want we stemden onze vakanties op elkaar af en deden het over en weer.
Maar dit is en een lastige kat en het meisje moet ervoor reizen, elke dag al is het 20 minuten en het is (waarschijnlijk?) niet over en weer. De katten kunnen allebei thuisblijven en het is in totaal schat ik in de helft van wat je betaalt in een pension, plus dat je lekkerder weggaat als het goed geregeld is. Dat is, vind ik, al heel wat waard. Misschien even de post oprapen, plantjes water geven erbij, etensbakjes schoonmaken, ach, zo heeft dat meisje ook een zakcentje en katniss misschien een oppas die ze zonder bezwaard gevoel nog wel een keer kan inschakelen. Soms is het handig iets zakelijker te houden.

Voor over en weer vind ik dank je wel ook prima.

mama2

mama2

27-07-2015 om 09:45

idd

hier is het ook een buren dienst...hoewel ik mij van een puber die niet in de straat woont ook wel weer kan voorstellen dat je daarvoor betaald.

Ik zorg op het moment voor 6 katten uit 2 huizen en vanuit 1 huis heb ik hun hond bij mij thuis. Volgende week ga ik weg en dan zorgt de buuf van de hond voor onze hond en onze 2 katten en nog een paar dagen voor de katten van het andere huis, ik overlap een paar dagen met haar. Ik krijg van de buuf met alleen de katten meestal wel een flesje wijn, maar dat hoeft echt compleet niet. De andere buuf waar we ook op elkaars honden passen geeft niets, ik haar ook niet. Dat is een wederdienst en voor de beestjes de beste oplossing!

Ik zou €5 per dag wel voldoende vinden....

tientje per dag?

Dat vind ik wel heel royaal hoor. Vijf euro zou ik genoeg vinden.

Onze buurkinderen zorgden vroeger voor ons konijn, was nooit meer dan een dag of vier, vijf, en die gaven we dan snoep en een souvenirtje. Maar goed, dat waren buurkinderen, als je er tien minuten voor moet fietsen is het wel meer moeite.

Theekopje

Theekopje

27-07-2015 om 21:24

Dierenarts

10 minuten heenfietsen, eten geven, kattenbak doen, half uurtje blijven, 10 minuten terugfietsen. Kortom een uur per dag is ze gauw bezig.
In die periode moet ze dus elke dag beschikbaar zijn en kan ze niet besluiten zelf te gaan kamperen oid. Ik vind 5 euro dan wel wat zuinig. Tien euro zou ik er wel voor overhebben. Aan een pension ben je meer dan het dubbele kwijt.

Neem wel met haar door wat ze de noodscenario's zijn. Kan ze in geval van nood naar de dierenarts? Heeft ze vervoer en een mandje? Is er geld voor de dierenarts?

Theekopje

Theekopje

27-07-2015 om 21:25

Wederkerig

En ik vind het heel wat André's dan een burendienst. Voor de buren doen wij het ook gratis, maar dat is een dienst over en weer.
Voor dat meisje staat er geen wederdienst van jou tegenover.

bieb63

bieb63

27-07-2015 om 21:49

zakcentje versus burendienst

Voor buren doen we het over en weer 'gratis' (nemen wel over en weer iets lekkers mee uit de vakantiestreek). Voor (buur)pubers zie ik het als een vakantie'baantje' en daar staat een zakcentje t.o. Afhankelijk van wat ze moeten doen, hoeveel tijd het kost (ook wb afstand).

Katniss

Katniss

27-07-2015 om 21:59

Ik wil graag dat ze het doet

Ik heb geen mensen met wie ik het gratis over en weer kan doen. Sowieso zou ik niet zelf twee weken lang elke dag voor de kat van iemand anders willen zorgen (sorry). Ik wil graag dat dat meisje het doet en wil daarvoor dus best wat betalen. Niet te weinig want anders zouden zij of haar ouders misschien wel denken dat ik misbruik van haar maak. Het pension kost 19,90 per dag voor 2 katten, dus ik ben met 10 euro ook nog de helft goedkoper uit.
Wel een goede tip om de noodscenario's door te spreken en iemand te vragen die in geval van nood met de kat naar de dierenarts te gaan.
Natuurlijk krijgt ze ook nog een souvenier (dat krijgt ze nu ook van mijn dochter .

Astrid

Astrid

27-07-2015 om 23:37

Precies

En ik vind het altijd jammer dat de jeugd dan gezien wordt als: het is een zakcentje, ik vind dit/dat bedrag genoeg. Waarom voor een duppie op de eerste rang, je hebt er zelf veel gemak van, de kat ook, je bent de helft goedkoper uit, waarom moet het dan nog altijd weer nog goedkoper? Dan is de verhouding verleende dienst vs beloning in mijn ogen toch wel zoek.

Dus ik vind eigenlijk dat je het prima doet, zo houd je het zakelijk en mensen nog te vriend ook en hoef je het ook niet terug te doen

vlinder72

vlinder72

28-07-2015 om 01:15

9 euro

Wij betalen onze oppas 9 euro per dag. Daarvoor verzorgt ze twee katten en een hamster. Ze hpidt ons op de hoogte met filmpjes en foto's. Ze zorgt er ook voor dat de boel netjes blijft. Wij hebben twee half langharige katten.

het is anders dan een burendienst. Mijn schoonmoeder past ook op de katten van de buren maar die zet alleen dagelijks een bakje water en voer neer. Ze speelt niet met ze. Verschoont geen kattenbakken en stuurt echt geen appjes met foto's van de katten en hamster.

wij vinden dat ze het heel goed doet en daar betalen wij haar ook voor.

Astrid, je hebt gelijk

zeker als je weet wat een pension kost. Tientje per dag, dat is een leuk baantje.
(en kamperen, brrr nu maar even niet, wat een stortbuien zeg!!)

Fiorucci

Fiorucci

31-07-2015 om 09:39

Astrid

Je hebt gelijk, vind ik ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.