Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kattennagels en stoffen bank

Ik heb net een (tweedehands) nieuwe bank, bekleed met stof. Onze katten willen daar graag hun nagels in zetten. Er zijn gelukkig katten-afweer sprays te koop. Welke zijn geschikt voor stof (tasten de stof niet aan)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

07-10-2011 om 15:08

Geen spray

maar aluminiumfolie op de hoeken waar ze zo lekker hun nagels in willen zetten.

Ik heb wel sprays gebruikt maar mijn katten vonden die vooral erg aantrekkelijk.

Spray

Katten krabben aan dingen om hun geurtje eraan te geven. Je kan proberen om zelf hun geurtje eraan te doen, door met een wattebolletje langs de zijkant van hun kop (daar waar ze je mee kopjes geven) te wrijven en daarmee vervolgens op je bank te vegen , op de plekken waar ze willen krabben.
Je kan ook een spray kopen (feliway) die een feromoon afgeeft en die op de bank sprayen, waardoor ze minder geneigd zijn om te krabben omdat hij al aangenaam ruikt voor hun.

Biene M.

Biene M.

09-10-2011 om 10:07

Die spray vonden wijzelf vooral heel erg stinken, maar het weerhield de katten nergens van. Volgens onze dierenarts krabben de katten aan de alles om hun nagels te "vijlen" en is het enige dier- en meubilairvriendelijk wat je kunt doen het knippen van de kattennagels, daar zijn speciale schaartjes voor te koop.

Hmm

Tijd voor een nascholingscursus in kattengedrag voor je dierenarts?
Katten die hun nagels "vijlen" aan een stoffen bank?? Gaat niet lukken hoor, ga zelf maar eens met je nagels langs een bank, dat slijten/vijlen je nagels niet van hoor.Tenzij je schuurpapier aan de randjes plakt.

Biene M.

Biene M.

11-10-2011 om 22:07

Tja

Niemand verdenkt mijn katten van een hoge intelligentie. Ze krabben aan van alles om te voorkomen dat hun nagels te lang worden en halen hun neus niet op voor de bank.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.