Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kattenluik met chipherkenning

Aan alles is gedacht. Dus ook aan kattenluikjes die alleen opengaan als de gechipte kat des huizes ervoor staat.
Wie heeft ervaring met dit wonder der techniek? Werkt het echt, zijn er niet om de haverklap storingen/beschadigingen waardoor poes voor een gesloten deurtje staat?
gr.
a

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rozenstruikje

rozenstruikje

09-12-2010 om 23:08

Werkt goed

Ik had er een in mijn vorige huis en het werkte prima. Zo kan er geen andere kat naar binnen en dat was daar hard nodig. Kat had het principe binnen 2 minuten door.
Eens per jaar ofzo is de batterij op en dan staat je kat misschien een halve dag buiten, ach. In het klepje kun je beter geen oplaadbare batterijen doen.
Wat wel jammer is, is dat het hangertje een aantal keer kapot ging (gewoon met buiten spelen). Die hangertjes waren toen in onze dierenwinkel nooit op voorraad en moesten dan besteld worden. Behalve dat je dan een week moet wachten, is zo'n hangertje best duur, 25 euro geloof ik.
Ik heb een vriendin met ook zo´n luikje en bij haar in de buurt woonde een kat die toch binnenkwam: hij zat op wacht en liep dan direct achter haar kat aan naar binnen.

Rozenstruikje

Janeway

Janeway

09-12-2010 om 23:37

Maar

De chip zit toch in de kat, dus je hebt geen hangertje meer nodig?
Mij lijkt het ook wel een oplossing, helaas wil man geen gat in de openslaande deuren. Dus staan we maar weer op als kat 1 en later kat 2 weer aankomen wapperen..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.