Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

nathalie

nathalie

28-03-2014 om 15:16

kattenbrokjes

Ik zoek voor onze kat brokjes die niet te groot en te hard zijn, misschien zijn er hier ervaringen welke dat zijn want in de winkel mag ik natuurlijk de pakken niet openmaken.
Het is een asielkat die we nu ruim 2 jaar hebben, zal zo'n beetje een jaar of 8 oud zijn. Bij de controle vorig jaar bij de DA leek het erop dat er tandsteen op de kiezen zat en we hebben toen speciale tandenbrokken gekocht, die at hij goed. Bij de laatste controle was dat tandsteen verergerd en wilde de DA het gebit schoonmaken. Goed wat moet dat moet. Maar de bovenkiezen bleken zo slecht dat ze eruit moesten, ze waren al helemaal doorgefisteld.
Nu dus een kat zonder bovengebit. Hij at eerst zacht voor, toen over op zijn eigen geweekte brokken. Maar we willen wel weer terug naar gewone droge brokken en dat moet ook kunnen. Maar, die tandenbrokken die we nu hebben zijn groot en knalhard en hebben niet ook veel nut meer. Ik had een zakje Iams Mature meegenomen omdat dat in de zak voelde als kleine brokjes en dat klopte ook, maar bah wat een vieze dingen, ze stinken. Hij at ze wel omdat er niks anders was maar kotste ze daarna uit.
We hebben goede ervaringen met Royal Canin en Hills, ja duurder maar dat vind ik dan niet erg, het is niet zo'n grote eter. Wie kent van dat soort merken niet te grote en beetje brosse brokken?

Jasmijn

Jasmijn

28-03-2014 om 15:32

proefzakjes

Volgens mij hebben ze bij de wat betere dierenwinkels ook proefzakjes van kattenbrokjes, misschien kan je die eens vragen (zijn vaak nog gratis ook) of mailen naar verschillende kattenvoer merken en vragen om droge brokjes die niet keihard zijn.
Wij hebben hier speciaal voer voor de katten, ook brokjes, maar keihard dus dat is geen oplossing.
Waarom wil je ze eigenlijk niet weken in wat vocht? Dan worden ze toch ook zacht en makkelijker eetbaar?

Anne Carin

Anne Carin

28-03-2014 om 16:46

dierenarts

Ik denk dat de dierenarts ook wel wat proefzakjes voor je heeft om uit te proberen.

nathalie

nathalie

28-03-2014 om 17:44

proefzakjes

In de dierenwinkel hier niet, heb ik gevraagd maar moet gewoon dan de kleinste verpakking kopen. Weer zakjes vragen bij de DA vind ik een beetje genant worden, we hebben al vaker proefzakjes gehad o.a. van die tandenbrokken en ook na de ingreep van een soort zacht voer, maar die at hij dan consequnent niet... De tandenbrokken van een ander merk die ik toen zelf kocht gingen wel.
En Jasmijn ik wil ze best weken dat doen we nu ook, maar hij eet vaker per dag kleine hapjes (altijd al gedaan) en dan moet je er elke keer bij zijn om weer een nieuwe portie te maken want anders zijn ze alweer uitgedroogd. Nu is mijn man ziek thuis voor een tijd maar dat houdt ook weer een keer op (gaan we wel van uit!) en dan moet het kunnen met 1 hooguit 2 x voeren op een dag want we willen ook wel weer eens een paar dagen weg en ik ga de buren niet vragen om 5-6 x per dag een beetje brokken te weken.
Als niemand hier iets kent ga ik maar eens merken proberen te mailen.

Theekopje

Theekopje

28-03-2014 om 22:05

Smolke

Van onze asielkater is vrijwel het hele gebit getrokken, en hij eet Smölke brokjes. At ie voor die tijd ook al en dat gaat nog steeds prima. Die met vis vindt ie het lekkerst.

Jasmijn

Jasmijn

28-03-2014 om 23:23

och

Oh blijft dat niet lang zacht dan? Hier komt er wel eens per ongeluk wat water uit het waterbakje bij de brokken, maar dat blijft nog heel lang wat zompig. Voor wat betreft de proefzakjes; google maar eens op kattenvoer+proefzakje, dan kan je vanalles laten toezenden.

Jasmijn

Jasmijn

28-03-2014 om 23:26

oeps

Nou ja, ik zag een paar veelbelovende links, maar niet bij alles gaat die vlieger op. (bij sommige wel hoor)
Zelf zou ik geloof ik gewoon een aantal kattenvoer leveranciers mailen met je vraag en kijken wat je erop terug krijgt.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-03-2014 om 10:39

Harde brokjes

Zou dat niet zeer doen? Hij moet ze dan met zijn tandvlees vermalen of ongekauwd doorslikken. Blikvoer mag niet?

Jasmijn

Jasmijn

29-03-2014 om 14:51

vermalen misschien?

Misschien kan je eens een handje brokken door een mixer doen om ze iets te vermalen? (ik heb zo'n staafmixer met een bakje met messen erbij, daar zou zoiets in kunnen denk ik wel) en dan eens kijken hoe het eten daarvan gaat? Niet te lang malen want dan wordt het gruis natuurlijk.

Fiorucci

Fiorucci

30-03-2014 om 13:35

Nee hoor

Onze kater zonder tanden at gewoon elke brok die er was, niet geweekt of nat gemaakt. AH heeft een merk kleine harde brokjes, AH menubrokjes, in verschillende smaken, zilverkleurige zakken.

Tango

Tango

31-03-2014 om 12:59

En hier

Eet onze oude kat van 18 jaar en met zeer slecht gebit altijd brokjes van de Aldi. Niet de pakken (hoewel ze die ook nog wegkrijgt hoor) maar de zakken met kleine brokjes voor oudere katten. Gaat prima, ik moet het bakje vaak bijvullen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.