Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mijnschattigekatten

Mijnschattigekatten

16-03-2013 om 18:52

Katten krabben aan nieuwe bankstel help sos

Wij hebben thuis vier 4 voeters rondlopen, van het soort kat. Nu heb ik 2 weken geleden een mooie nieuwe hoekbankstel aangeschaft. Het zit hemels en ik ben blij. Elke avond voor de buis met mijn vier katten op schoot. Maar helaas hebben ze ontdekt dat ze hun nagels prima kunnen slijpen op de bank. Ik heb al een reuzenkrabpaal wat ze ook graag gebruiken. Maar ja, het is wel zo makkelijk om ook de bank te gebruiken. Als ik ze betrap dan maak ik een onaangenaam geluid met de krant, waardoor ze meteen stoppen. Als ik er niet ben gebeurd het dus wel. Iemand een geniaal idee om dit gedrag te stoppen????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

16-03-2013 om 20:50

Alufolie

ik heb destijds tijdelijk alufolie met speldjes aan mijn stoffenbank bevestigd daar waar ze krabten.

**Chrissie**

**Chrissie**

17-03-2013 om 11:08

Nog iets harder misschien...

Hier ook een (jonge) poes die onze eetkamerstoelen gesloopt heeft... Die waren van bananenblad gemaakt, perfecte krabpaal natuurlijk.
Toen ik een nieuwe bank kreeg keek poes wel heel erg vrolijk en ja hoor de eerste neiging was om daar eens heerlijk haar poten in te zetten. Ik heb meteen met een enorme vaart een tijdschrift naar haar gegooid en daarna nog even boosaardig opgejaagd. En daar was ze behoorlijk van onder de indruk want dat is ze niet gewend. Ik heb het nog 1x op dezelfde manier moeten doen en sindsdien durft ze er niet meer naar te kijken zelfs... Maar ik let er ook op dat ze er niet op springt e.d.
Maar goed, misschien heb jij exemplaren die minder snel onder de indruk zijn...

Plantenspuit met een krachtige straal

Is dat wat? Dat je gelijk flink spuit zodra ze aanstalte maakt? En die spuit een prominente plek in de woonkamer geven. Is ongeveer een zelfde methode als een tijdschrift met enorme vaart

Els van Diepen

Els van Diepen

17-03-2013 om 21:06

Geursporen

Het schijnt dat ze (ook?) krabben om hen geursporen achter te laten. Die nieuwe bank 'stinkt' natuurlijk als een maleijer wat de poezen betreft... Daar moet aan gekrabd worden! Met een beetje geluk is het over al de bank naar jullie huisouden is gaan ruiken. Balen van je mooie bank en het moet dus geen gewoonte worden. Die aluminiumfolie zou ik proberen en ook krabplankjes erbij of/en ertegen zetten. Combi met plantenspuit evt.

Succes!

Speciale spray

volgens mij is er speciale spray die katten weghoudt bij je bankstel, even informeren bij de dierenspeciaalzaak?

Vic

Vic

18-03-2013 om 10:36

Een moeilijk opvoedbaar exemplaar

Een van mijn katten is van het onopvoedbare soort. Waar kater al afhaakt als je ziet dat hij iets van plan is en je waarschuwt met 'tssss', blijft poes zelfs zitten als je haar natspuit, schreeuwt of op een andere manier bedreigt. Ze is ook al eens met haar kop onder de kraan beland (ja, zielig, maar ze drijft je echt tot wanhoop), en is daarvan ook niet onder de indruk. Inmiddels heeft ze de hoes van mijn Ikeabank al aardig aan gort gekrabt, maar ik wacht nog even met het kopen van een nieuwe tot ze ouder en hopelijk rustiger wordt.

Mijnschattigekatjes

Mijnschattigekatjes

18-03-2013 om 11:01

Helaas.....

Helaas is het heel gezellig met mijn katten allemaal op de bank blij aan het spinnen. Als ik ze van de bank jaag en er een voor katten vies geurtje op doe, willen ze straks niet meer bij ons zitten. Ik ga vandaag valeriaan kopen en op de krabpaal doen om ze daarheen te lokken. Ik heb de plantenspuit geprobeerd maar ze blijven gewoon in elkaar gedoken weliswaar zitten. Ziet er zo zielig uit.... Zilverfolie ga ik proberen die heb ik nog niet gehad.... Aan de zijkant van de bank heb ik ter bescherming spullen neergezet. Zo van hier is geen krabruimte voor jou, ga de traptapijt maar weer verder krabben, die is niet meer te redden. Het ritselen met een krant als ze krabben doe ik en dan slaan zo op hol. Helaas gebeurd het natuurlijk vaker als ik er niet ben. Misschien dat ik na nog meer schade deze week overga op vies geurtje want balen is het wel.. Zo zonde, had beter mijn oude versleten bank kunnen houden....... Bedankt voor alle reacties!

kattenhater

kattenhater

18-03-2013 om 20:52

Katten de deur uit

Is ook een oplossing. Ben je meteen van de stank af.

Fiorucci

Fiorucci

19-03-2013 om 07:05

Kattenhater

Welke stank?? Ik heb vier katten maar dat ruik je echt niet als je in mijn huis bent.

DA

DA

19-03-2013 om 11:58

Krabben

Katten krabben niet om hun nagels te slijpen maar om hun geur achter te laten. En je bank is nieuw, dus die ruikt nog niet als "van hun", dus die wordt bewerkt.
Ik heb ooit als tip bij een cursus gehoord: zorgen dat de geur van je kat aan de bank komt, dan hoeven ze niet meer met hun poten eraan te zitten. Je kan een wattenbolletje over de zijkant van de kop van je kat wrijven (tussen oren en ogen zeg maar, waar ze ook kopjes mee geven) en die bolletjes dan langs je bank wrijven, of aan je bank hangen. Of je kan met een dekentje waar je katten een tijd opgelegen hebben langs de bank wrijven.
Het lukt niet altijd, maar het is te proberen.

nolly

nolly

20-03-2013 om 16:24

Oude bank wordt ook gekrabt

Deden ze het dan bij je oude bank niet?

volgens mij krabben ze niet aan de spullen om hun eigen geur er aan te geven.
Onze bank is ondertussen al oud genoeg (lees; ook aan vervanging toe...), maar ze blijven eraan krabben. Daarom koop ik ook nog geen andere bank. Weet niet hoelang ik het moet uitstellen, zal immers toch eens een andere moeten kopen.

Jaymza

Jaymza

22-03-2013 om 10:54

Krabpaal

Ik heb onlangs een soort kartonnen krabpaal gekocht waar een zakje kattekruid bij zat. Mijn katten vinden het geweldig!

Jaymza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.