Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Polly Shearman

Polly Shearman

24-01-2012 om 08:26

Katten gedoe

Onze kat: Bram, heeft zijn achter poot gebroken, vrij gecompliceerd. Op zondag middag.
Maandag dierenartsen bezocht, verschillende opties gekregen
a) orthopedische chirurg er op aan de slag laten verschillende operaties, met plaatwerk schroefjes lange herstel tijd
b)6 weken in een spalk, 6 weken in een bench, niet lopen en rusten
c)amputeren, 2 dagen pijn, 3 dagen wankelen en na 14 dagen rent hij weer rond
d) in laten slapen

Zoon was mee naar de dierenarts, besloten tot optie b de spalk.
Kat onder narcose, in de spalk gezet, en later weer opgehaald. savonds om 21.15 lag spalk er al weer af. Naar dienstdoende dierenarts gegaan, nog een keer onder narcos e om de spalk terug te zetten was zo kort na elkaar niet heel slim, zonder narcose is het niet te doen om de spalk terug te zetten.
met een extra spuit pijnstilling weer naar huis...

na een nachtje wakker liggen en overleg met zoon, besloten: optie c alsnog.. amputatie. Het is voor de kat de meest snelle en prettigste oplossing, hij heeft de minste pijn, en minste kans op complicaties.

dus dierenarts gebeld dat we wel graag willen dat het vandaag nog gebeurd.. want hoe langer hij pijn heeft hoe erger..
hij ligt nu in de bench en huilt als hij beweegt. ZOOO zielig...

tot zo ver... even van me afgeschreven.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

24-01-2012 om 08:43

Wat naar!

En zo zielig voor de poes!
Konijn van nichtjes had hetzelfde, maar die konden ze redelijk rustig houden door hem een x-aantal weken in het nachthok te houden en daardoor heeft de breuk kunnen helen.
Maar dat kan helaas niet met een kat.
Sterkte vandaag en ik hoop dat het vandaag nog kan gebeuren.
xP

Wat sneu

Sterkte vandaag!!

Och wat zielig

En wat een moeilijke beslissing. De beslissing die je maakt is voor de kat, maar het is zo moeilijk omdat je eigen gevoel meeweegt. Een mens zou optie b over optie c kiezen, maar een mens kan vooruitkijken en houdt zich volledig herstel voor ogen en kan dan best 6 weken rusten. En kat kan niet vooruitkijken en ook niet 6 weken rusten. Dan zou inderdaad optie c een betere optie zijn, een dier past zich bijzonder snel aan de nieuwe situatie aan.
Heel veel sterkte!

Polly Shearman

Polly Shearman

24-01-2012 om 09:30

Nou

6 weken in een bench zou misschien nog wel lukken, maar die spalk!! wat een onding, voor mensen met hyves, op mijn pagina staat een foto.
Die spalk moest erom, zonder spalk zou het bot door zijn vel heen prikken op den duur. het bot was niet netjes gebroken zeg maar. en als zou het allemaal keurig genezen, in de spalk voor 6 weken, dan zou het altijd een zwakke plek blijven, en misschien nog wel een keer breken..
Heel zielig allemaal,
hij is nu bij de dierenarts, ze gaan me bellen als de operatie klaar is, en dan hoop ik hem aan het eind van de dag weer te kunnen gaan halen.

wat een gedoe!
Hopelijk kan zoon gewoon zijn gedachte er bij houden op school hij heeft proefwerkweek...

Greot, pol

Jet Burg

Jet Burg

24-01-2012 om 10:44

Arme bram

Hopelijk gaat de operatie goed. Sterkte!!!

Polly Shearman

Polly Shearman

24-01-2012 om 11:19

Operatie

is goed gegaan, hij slaapt nu nog... vanmiddag ophalen.

Fiorucci

Fiorucci

24-01-2012 om 11:22

Sterkte!

Ik hoop dat hij gauw weer het ventje is.

Puck

Puck

24-01-2012 om 11:38

Ach gossie

Dat van de spalk had ik idd al gezien op je hyves, evenals de rontgenfoto. En het was wel een heel vervelende breuk. Ik denk dat jullie de goede keuze hebben gemaakt door zijn pootje te laten amputeren. Dieren kunnen verbazend snel wennen aan het missen van een poot. Met een beetje doorzettingsvermogen zit hij binnenkort weer op die vermaledijde plank waar hij vanaf gevallen is.
Maar je hebt nu dus 2 bijzondere katten: eentje met een poot te weinig en eentje met een neus teveel.
Sterkte en een knuffel voor Bram

Herinnering

Moet denken aan mijn magere oude katje van 16, die haar bekken gebroken had.. We moesten haar ook opsluiten- in de box van peuter dan maar. Maar ze bleef zih eruit wurmen en springen (auw).. Zo zielig. Wij moesten ook nog werken.. Aan het eind zat ze onder haar eigen pis en poep..
En hebben we haar laten inslapen. Zo erg.

Gelukkig was het bij jullie kat zojn poot en ik weet zeker dat hij zich snel weer zal aanpassen!
succes ermee.

Jaymza

Jaymza

24-01-2012 om 13:32

Wij wel

Hier gekozen voor operatie. Poes hield het prima uit in een ruime bench en is helemaal genezen.

Jaymza

Tango

Tango

24-01-2012 om 14:28

Oooh, wat zielig!

Het arme beestje. En hoe kan het nou dat die spalk er zo snel af lag? Amputatie is wel heftig, maar w.s. inderdaad voor de kat het beste.
Wij hebben ook zoiets met onze kat gehad en die kreeg wel plaatwerk en schroeven waar hij weken mee heeft gelopen. Tussendoor nog een keer terug naar de kliniek, nog niet goed, weer een paar weken. De kliniek was nog ver weg ook, kapitalen gekost. Maar dat heb je voor zo'n dier over. Het is allemaal goed hersteld en hij heeft er nog jaren mee geleefd. Maar, zooo zielig.
Heel veel sterkte voor je kat en voor jullie zelf, en dan vooral voor je zoon. Hoop maar dat hij zijn proefwerken een beetje goed heeft kunnen maken.

Polly Shearman

Polly Shearman

24-01-2012 om 15:47

Gatver

alles zit ook tegen vandaag,
jongste heeft nog steeds gewrichtpijn, sinds gisteren een oogonsteking. Kat ligt in de kreukels, zoon van vriendin ligt weer op de IC en het gaat niet goed, en nu blijk ik zelf nog bloed bij mijn urine te hebben...

soms heb je van die dagen..
ik ga NU ons poezenbeest ophalen..

Hanny61

Hanny61

24-01-2012 om 18:03

Sterkte met alles

Ik hoop dat morgen de wereld er weer beter uitziet!

Polly Shearman

Polly Shearman

24-01-2012 om 18:12

Poezenbeest

vind de kraag die hij dragen moet om niet aan zijn hechtingen te kunnen komen nog het ergste denk ik... hij huilt niet meer, dus wij zijn blij. zielig gezicht is het wel.

Merel

Merel

24-01-2012 om 18:52

"poezenpak"

Ik zag onlangs in een folder bij de dierenarts een soort van jasjes en pakjes die dieren kunnen dragen na een operatie. Ze hebben dan dus geen kap (mijn kat werd daar helemaal gek van) maar een soort stevig kledingstuk aan waardoor ze niet bij het verband en de wond kunnen komen. Nu weet ik niet of er mogelijkheden zijn voor jullie kat, maar dan weet je dat dat bestaat (hoeft ie die kap niet op)

Tango

Tango

24-01-2012 om 22:14

Jasje

Kat van mijn ouders had inderdaad laatst ook zo'n jasje, maar dat was bij een wond op de buik. Ik denk dat het jasje niet een wond van een (geamputeerde) poot bedekt, maar je weet het nooit natuurlijk. Navragen kan altijd en het is zeker prettiger dan zo'n kraag.
Gelukkig dat ze niet meer huilt, maar wat een zielig gezicht zal het zijn. Wat vinden je kinderen ervan, Polly?

Polly Shearman

Polly Shearman

24-01-2012 om 23:52

Hoe het gaat.

Lieve mensen jullie medeleven is geweldig. Maar het voelt voor mij bijna belachelijk. Een van mijn beste vriendinnen staat aan het ic wiegje bij haar één maand oude zeer zieke zoon. Een kat is een kat. Natuurlijk vind ik het super zielig en doe ik alles voor de kat. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het meer doe voor de kinderen en de kat dan voor mezelf. Poezenbeest. Drinkt wat en wankelt wat idioot door de bench. Morgen mag hij eruit. En zullen we zien hoe het gaat. De wond is ongeveer 7 cm lang en gehecht. 4 feb mogen die hechtingen eruit. Zo'n pakje, dat heb ik even na gevraagd. Maar een kat die naar 3 uur al uit zijn spalk is, zal binnen no-time ook uit zo'n pak zijn. Kraag is de beste optie. Zoons vonden het in eerste instantie niks. 'straks word hij gepest door de andere katten met maar 3 poten' toen we we konden vertellen dat hij weer net zo zal kunnen lopen en springen als voorheen, konden ze er ook wel de humor van inzien. We hebben al een kat met twee neuzen, nu ook een met 3 poten. Dat past ook wel bij ons als gezin. Iedereen mankeert wel wat, allemaal zijn we uniek. Nogmaals ontzettend bedankt voor jullie medeleven en belangstelling. Steun is altijd fijn, zelfs voor de minder ernstige zaken in het leven. Liefs polly

Polly....

we hebben hier een buurtkat met 3 pootjes (mist een achterpoot na een val uit een raam), en die is zo vrolijk als maar kan. Hij heeft al jaren een heerlijk leventje, en ziet er niet uit alsof ie lijdt onder zijn poot minder. Rent als geen ander. Zie hem zelfs wel eens in een boom. Vertel dat maar aan je kroost.

Sterkte met alles!!

Ingrid
urt

notje

notje

25-01-2012 om 09:27

Ach

Wat verevelend allemaal.Even om je gerust te stellen,bij de kat van mijn schoonzus hebben ze een week of 4 geleden zijn poot geamputeerd.De kat was al 2 weken spoorloos en kwam thuis met een totaal afgerukte poot(waarschijnlijk in een stropersstrik gezeten).Als je hem nu ziet sprinten zie je niet eens dat hij maar 3 poten heeft.Ze zeggen niet voor niets dat een kat 9 levens heeft,hij zal er snel weer bovenop zijn!
Sterkte ermee.

sinas

sinas

25-01-2012 om 10:54

Kat met 2 neuzen?

hoe zit dat?

Polly Shearman

Polly Shearman

25-01-2012 om 11:18

2 neuzen

die is zo geboren, een soort van hazenlip, waardoor hij zijn 2 voortanden mist, en zijn neus doormidden is met op iedere wang een halve neus, met daar tussen niks... ziet er heel raar uit, maar ook heel schattig.
Lijkt een beetje op een gorilla neus.
Echt te schattig voor woorden.

Isabella

Isabella

25-01-2012 om 14:56

Lees net pas het hele bericht met alle antwoorden. Krijg er een beetje buikpijn van want ben ook nogal een kattenliefhebster. Er lopen er hier twee rond.
Mijn eerste kat (als kind) was er ook een met drie pootjes, zo geboren. Ik haalde hem op bij de boer en dit was de enigste die ik kon vangen omdat hij toch effe wat minder snel was dan de rest.
Hopelijk gaat het vandaag al wat beter met de poes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.