Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-09-2017 om 22:32

Katoenen vloerkleed wassen

Vanochtend heb ik mijn vloerkleed vervangen. Hoogpolig was niet zo'n goed idee met kleine kinderen en honden in huis Ongelofelijk, wat een zand kwam eruit.
Nu heb ik een katoenen van h&m, zo'n scandinavisch model. Ik ben er erg blij mee, maar gezien de lichte kleur is deze vast ook niet zo praktisch.

Op het etiket staat alleen professioneel laten reinigen, maat wat denken jullie, zou het ook gewoon in mijn wasmachine kunnen als er een vlek in komt? Gewicht en formaat is geen probleem.

margaretha

margaretha

04-09-2017 om 22:39

Ik heb dat wel

gedaan . Ik neem aan dat je iets geknoopt-achtigs van repen stof bedoeld. Ik had zoiets van de aldi en die krompen toch best wel. Wat ik jaren eerder in de casa en Ikea (denk ik) had bleven wel goed. Het zou bij mij misschien ook van de aankoopprijs afhangen of ik het zou aandurven om het zelf te doen.

Ik was alles zelf.

Op een fijnwasprogramma, 600 toeren, 30 graden, weinig wasmiddel. Eventuele vlek eerst even inwrijven met Dreft of Dasty.

Ik weet niet of het kleed in mijn wasmachine zou kunnen qua gewicht als het nat is. Maar het is misschien niet zo groot en dik? Of jij hebt je eigen professionele wasmachine, dat kan ook.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

05-09-2017 om 07:46

Niet zo groot en dik

Het is gewoon een geweven kleed, ook niet zo dik. En ook niet vreselijk duur. Dus tegen de tijd dat het nodig is ga ik het maar gewoon proberen

Jasmijn

Jasmijn

05-09-2017 om 09:14

Gedaan ooit

Ik heb dat ooit gedaan met een ikea kleed. Alleen de kleuren waren toen enorm doorgelopen, het zag er niet meer uit. Ook kreeg ik hem niet meer zo mooi vlak.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.