Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hittepetit

Hittepetit

07-07-2017 om 08:49

Katoenen jurken gezocht

Ik ben flink in de overgang, heel veel opvliegers en als het warm is helemaal. Vandaar dat ik een beetje een garderobeprobleem heb. Het liefst draag ik King Louie jurken, maar dat zijn op dit moment qua draagcomfort net vuilniszakken. Ik ben op zoek naar luchtige katoenen jurken voor de vakantie in Italië. Weet iemand een leuke site?

Angela67

Angela67

07-07-2017 om 09:02

Royal robbins

Is katoen, google maar eens,outdoor winkels hebben ze wel. Het is goed katoen, wel strech maar niet fludderum. Misschien iets te casual?
Gr

Lou

Lou

07-07-2017 om 10:14

jippiejurk

Of kijk eens op jippiejurk. Daar heb ik een paar heerlijke katoenen jurken gekocht. Ik ging daarvoor trouwens wel naar een winkel, om even te voelen en te passen.

Li

Li

07-07-2017 om 14:17

Boysen's

heeft best veel katoen. kan je bestellen bij Otto. En ook niet alleen kleine maatjes.

Li

Li

07-07-2017 om 14:22

o ja

C & A heeft ook wel wat katoen en niet duu, maar meestal vooral T-shirts en bloesjes. Maar misschien nu ook wel jurken.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

07-07-2017 om 17:54

Wat

Wat moet ik me voorstellen bij een katoenen jurk? Van die blousejurken, of type verpleegstersjurk?
De jurken die ik draag noemen ze bij Zalando jersey jurken. Draagt ook heel luchtig, dus misschien zit daar iets tussen.

Mieke

Mieke

07-07-2017 om 19:33

Viscose en lyocell

Viscose en het milieuvriendelijkere lyocell is ook luchtig en koel, vaak zelfs koeler dan katoen.

Polyester moet je mijden.

H&m heeft ook luchtige jurken van katoen, viscose en lyocell, maar let goed op het soort stof, er zit ook polyester tussen.

En strakke modellen zijn warmer dan wijde.

Lou

Lou

07-07-2017 om 23:22

Viscose

Ik zie nu dat mijn fijne 'katoenen' jurkje van Jippiejurk van viscose is. Fijne stof inderdaad. Misschien wel fijner dan katoen.

Under the Tuscan sun

Je vraag doet me denken aan het boek Een huis in Toscane waar n amerikaanse bij de notaris zit te wachten tot ze de eigendoms papieren van gaar toscaanse huis kan tekenen. Ze heeft last van de warmte en is blij met haar wijde luchtige jurk van linnen waarbij de schouderbandjes zo net het enige is wat haar huid raakt. Is het dat? In Italie heb ik het ook nooit kunnen vinden. Ik heb zelf n aantal van dit soort exemplaren en draag ze heel graag. Kijk maar zoiets...https://www.google.nl/search?q=les+ours+d%27uzes&client=safari&hl=nl-nl&prmd=imsvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwioj_jBifnUAhXNKVAKHdYVAsMQ_AUICSgB&biw=375&bih=559#imgrc=6z-POEYdNiIVOM:

Wilgenkatje

Wilgenkatje

08-07-2017 om 11:12

Ook viscose / elasthan van Jippiejurk

Leuke luchtige zwierige jurk!

Mieke

Mieke

09-07-2017 om 01:22

Model

Belangrijk voor een koele jurk is ook het model, dat het hals, nek, decolleté en schouders vrijlaat...
Het is bij warmte namelijk vooral belangrijk dat het hoofd (hersens) koel blijft, en die koeling gebeurt vooral via de hals en omstreken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.