Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

jip

jip

14-03-2015 om 10:33

Kat plast op vloerbedekking

Mijn kat slaapt op de zolderkamer met de deur dicht omdat ze anders s'ochtends aan de slaapkamerdeuren gaat krabben..dit ging altijd prima maar sinds kort plast ze af en toe op de vloerbedekking net voor de kattenbak..

Ik maak de plek goed schoon en spuit met een spray voor vloerbedekking.
Toch doet ze het steeds weer..straks is de vloerbedekking verpest of blijft stinken.
Wat zou ik hieraan kunnen doen?

Groetjes..

Agris

Agris

14-03-2015 om 12:33

twee dingen

1. uitsluiten dat het lichamelijk is, dus urine opvangen en laten nakijken op blaasontsteking/nierproblemen
2. kijken of het een gedragsdingetje is.
Haal bv de kap van de bak of zet er juist een kap op.
Zet de bak even ergens anders en kijk of ze dan weer ervoor plast of dan wel erin of dat ze teruggaat naar de plek waar ze al plaste. Dan zou je de bak weer daar neer kunnen zetten.
Tape even tijdelijk die plek af in de vloerbedekking. Hier deden ze het ineens graag op beton in de garage. Hele vloer volgezet en het was gewoon over.
Dus eerst even urine opvangen en als daar niets uitkomt kun je er vanuit gaan dat het een gedragsdingetje is (een keer schrikken, de bak is te klein voor haar gevoel en merkt niet dat ze er overheen hangt). Desnoods zet je de bak omgekeerd neer, met de achterkant naar een muur zodat ze er eigenlijk niet voor kan plassen. Wel natuurlijk iets schuin zodat ze erin/eruit kan.
Genoeg dingen te verzinnen om te kijken wat er is, wat je kunt doen. Succes.

jip

jip

14-03-2015 om 21:49

gedragsdingetje

Het is een gedragsdingetje want ze doet het weken niet en dan ineens weer paar keer achter elkaar..
De rest heb ik allemaal geprobeerd..andere plek van de bak, iets op de plek van plassen zetten, gaat het weer tijd goed en nu weer op andere plek..wel steeds in de buurt van de bak maar niet vanuit de bak heb ik het idee...

Agris

Agris

15-03-2015 om 13:29

waar

Wat nu als je bak beneden neerzet en de kat dus in de woonkamer opsluit snachts? Dan kan ze niet aan de slaapkamerdeur krabben en is ze in een nieuwe situatie.
Heb je beneden een andere vloer die bv gladder is?
Mijn katt vond beton heel fijn en na het volzetten, waarmee het gedrag dus stopte, heb ik daar tegels neergelegd. Gedrag is niet meer teruggekomen, maar ik weet zeker dat als ze de kans krijgt om in de garage te komen dat ze het dan wel doet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.