Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

28-06-2014 om 12:41

Kat erg mager, welk voer is goed?

Onze poes hebben wij een kleine twee jaar geleden uit het asiel gehaald. Ook toen was ze 'mager' maar in de winter kwam ze aan. Dat heb je als je alleen voor een snel plasje en een poepje naar buiten gaat.
's Zomers is ze veel en lang buiten en is ook nu weer flink afgevallen.
Ik dacht om een calorierijk voer te kopen zodat ze wat aan kan komen.
Hebben jullie tips?

amk

amk

28-06-2014 om 12:57

kikkers?

Zijn er kikkers in de buurt en eet ze die? Want dan kun je voer geven wat je wilt maar ze zal niet aankomen.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-06-2014 om 13:36

Voer voor actieve buitenkatten

Dat is het enige wat ik kan bedenken wat jij kunt bijdragen. Voor de rest zou ik maar gewoon accepteren dat je een dunne kat hebt.

Jasmijn

Jasmijn

28-06-2014 om 13:42

kan gewoon het type kat zijn

Wij hebben hier twee katten, een normale kat en een hele slanke. Beiden hebben dezelfde beschikking over voer, maar die ene is gewoon kleiner en een stuk dunner.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-06-2014 om 13:43

Zo zag onze kat er vroeger ook uit in de zomer. Mager en helemaal verbleekt ( bruin ipv zwart). In de winter kwam ze altijd weer aan. Ik geloof niet dat zij ooit extra voer heeft gehad.
Maar als er zoiets bestaat als voer voor de aktieve kat zou je dat natuurlijk kunnen geven. Of een extra stukje worst of kaas.

Katniss

Katniss

28-06-2014 om 13:44

Vindt de dierenarts hem te mager?

Ik zou hem niet bewust vet gaan mesten. Het schijnt dat de meeste katten juist te dik zijn, dus misschien is hij wel precies goed. Wat vindt de dierenarts ervan?

Anne Carin

Anne Carin

28-06-2014 om 14:06

dierenarts

Ik zou het ook aan de dierenarts vragen. Heb je je kat weleens gewogen? Het schijnt dat voor de gemiddelde volwassen kat 3,5 tot 4 kilo een goed gewicht is. Net wat Katniss zegt, veel katten in NL zijn te zwaar. De diernarts kan je ook adviseren welk voer je het beste kunt geven.

Thursday Next

Thursday Next

28-06-2014 om 14:33

in de winter is de vacht natuurlijk ook dikker, dus een magere kat lijkt dan ook nog heel wat. Ik zou het idd ook aan de dierenarts vragen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.