Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kat en vegetarier

Hoera, we hebben weer een katje! Van de boerderij, heel makkelijk beestje en enorm speels (en vroeg wakker!!)

Nu heb ik gewoon van die vieze vlees-bakjes gekocht, ze vreet toch alles.

Maar... Zelf ben ik lang vegetarisch geweest en eet nu af en toe biologisch vlees. Eigenlijk beetje raar om dan van dat goedkope 'massa'spul voor de kat te kopen. Peperduur biovoer gaan kopen gaat me weer te ver voor een kat. Of is dat een ouderwets idee?

Ben benieuwd of er anderen dezelfde situatie hebben en wat jullie doen qua dierenvoer..

Groetjes vertigo

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

12-11-2011 om 09:26

Droog voer

Ik gaf mijn kat alleen droog voer van de dierenwinkel, had hij voldoende aan. Dus altijd van merk x hetzelfde, voor mijn eigen idee soms kip of rundvleessmaak. En hij was heel tevreden.
Die vieze blikjes lustte hij op gegeven moment ook niet meer.

Vic

Vic

12-11-2011 om 12:43

Hmmm

Ik vind het wel een beetje eigenaardig dat je weloverwogen een vleesetend huisdier in huis haalt en dan overweegt om het beest vegetarisch te laten eten.

Fiorucci

Fiorucci

12-11-2011 om 12:54

Dat kan ook niet

Een kat heeft vlees nodig,punt. En ja, er zijn brokken waarbij je nauwelijks vermoed dat er vlees inzit. Zie de ingredientenlijst van Beemer. Er is nog een hele wereld tussen dergelijke brokken en het voeren van volledig rauw vlees, zoals sommigen ook doen. Maar vleesloos kan gewoon niet.

jippa

jippa

12-11-2011 om 12:58

Biovoer

Wij hebben een tijdje van dat dure biovoer gekocht voor de katten. Maar dat aten ze zo slecht en het was zo duur, dat we het opgegeven hebben. En inderdaad, een kat heeft vlees nodig, een hond schijn je wel vega te kunnen opvoeden.

Sahara

Sahara

12-11-2011 om 14:15

Kittens

Onze twee kittens krijgen Royal canin maine coon kitten brokken en samen een zakje natvoer (rc sensitive of lams).

Het liefste zou ik ze op natvoer zetten met nog meer vlees erin ipv saus maar dat eten ze (nog) niet.

Ik heb begrepen dat katten juist zo veel mogelijk vlees moeten eten en zo min mogelijk rijst of granen (vulmiddel).

Ik denk niet dat je een kat vegetarisch kon voeden. Dan doe je je kat echt te kort.

bibi63

bibi63

12-11-2011 om 14:29

Een kat

is geen herbivoor of omnivoor, een kat is een carnivoor. Dussss, zijn hele lichaam is gemaakt om vlees te eten. Zo simpel is dat. Sterker nog, het beste is om katten rauw vlees te geven, het liefst met kraakbeen en al. DAAR zitten de voedingsstoffen voor katten in.
Gr. Bibi

Fiorucci

Fiorucci

12-11-2011 om 16:43

Klopt bibi

Een kat die dit krijgt van jongsafaan is er heel bedreven in. Er is ook nog een andere optie: kant en klaar rauw voer, waarin alle onderdelen van het prooidier verwerkt zijn, zoals Carnibest.

Vertigo

Vertigo

12-11-2011 om 19:53 Topicstarter

Dank

Voor de reacties!

Beemer, bedankt voor de moeite, ik zie dat mijn kat met zo'n stinkbakje unerhaupt weini vlees binnnenkrijgt!

Degene die dacht dat ik overweeg mijn kat vega te maken, neehoor!! Dat zeker niet. Ik was gewoon benieuwd hoe jullie erover dachten.

Onze honden vraten trouwens de restje en kregen ook droogvoer met water, en af en toe pens - ooit per abuis verwisseld met het vlees voor in de hachee, na het proeven kwamen ze erachter

Ik zal zeker eens een vers visje scoren voor het zwarte mormel alhier! En inderdaad, dan lever ik nog wat in op idealen. Ga geen peperduur sensitive voer oid kopen als het niet hoeft, dat vind ik toch wat ver gaan voor een kat.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Maylise

Maylise

12-11-2011 om 21:15

Katten

Onze katten krijgen droogvoer. Dat stinkt een stuk minder. Daarnaast krijgen ze regelmatig vers vlees en vis. Dat komt dan wel bij de biologische slager vandaan. Daar haal ik al mijn vlees namelijk. Is niet zo duur trouwens. Het prijsverschil tussen biologische kip en supermarkt kip is niet meer zo groot als vroeger. Ik haal trouwens gewoon vlees voor ons en dan krijgen de poezenbeesten daar dus een beetje van.

Vertigo

Vertigo

13-11-2011 om 00:54 Topicstarter

Maylise

Daar zit wel wat in! Die bakjes stinken als de hel namelijk.. En staan me toch tegen, doe anonieme prut

En als droogvoer net zo goed vlees bevat.. (allerlei soorten, zogenaamd). Bij de franse super in de buurt hebben ze veel verse vis, zal ik ook eens meenemen.

Dank voor de ideeen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Maylise

Maylise

13-11-2011 om 01:41

Vertigo

Ik vind blikvlees ook stinken. Waarom weet ik niet maar ruikt nooit erg fris. Paté is dan nog beter dan die stukjes in gelei. Maar goed droogvoer is niks mis mee. Daar hebben ze echt genoeg aan.
Ze krijgen van ons dus wel vers vlees/vis maar dat is meer ter opleuking, niet als substantiële maaltijd. Als we bijvoorbeeld vlees eten snij ik een paar kleine stukjes af voor de katten. Gewoon omdat ze het lekker vinden maar niet als vervanging van de maaltijd.
Verder wonen we buiten en dus kunnen ze hun maaltijd altijd extra aanvullen met het ultieme biologische en verse vlees voor de kat: muis.
Een van onze katten vangt inderdaad wel eens muizen. De ander nooit. Die is niet zo van het jagen. Liever lui dan moe.

Fiorucci

Fiorucci

13-11-2011 om 07:10

Vertigo

Brokken van Prins zijn best goed van kwaliteit, betaalbaar, en worden niet op dieren getest,wat ik een pre vindt.

Fiorucci

Fiorucci

13-11-2011 om 09:49

Joyeux

Dat is inmiddels achterhaald. Dierenartsen zijn helaas teveel beinvloed door brokkenfabrikanten. Al dan niet gevoelig zijn voor tandsteen en tandproblemen komt ook voor bij louter broketers namelijk. net als bij mensen: de een heeft veel meer gebitsproblemen dan de ander.

Kattenvoer

Volgens mij is al dat natvoer allemaa vegetarisch op de jus erover na dan (tofu-achtig spul met jus). Hoewel af en toe wat hart of kippenhartjes vast prima is. Mijn ervaring met kwaliteitsspul is dat de kat er minder van nodig heeft en je merkt het ook aan je kattenbak. Het goedkopere spul is vaak trouwens zouter omdat katten daar eigenlijk dol op zijn. Niet zo goed voor de nieren.

Fiorucci

Fiorucci

13-11-2011 om 12:02

Judith

Er zijn veel merken natvoer met vlees..) Helaas niet altijd even makkelijk verkrijgbaar. Ik bestel via www.zooplus.nl.

Fio

Ja, ik bestel daar ook. Volgens mij door jouw tip .

Maar dan nog hoor, het aldi-voer is heel zout en er zitten weinig voedingsstoffen in. En je kattenbak is zo snel gevuld.
(Overigens: ook in de duurdere merken blikvoer zit volgens mij allang geen vlees meer).

Fiorucci

Fiorucci

13-11-2011 om 15:19

Judith

Bij Zooplus zijn wel merken te koop met puur vlees, Almo bijvoorbeeld. Maar met vier katten vind ik dat te begrotelijk.. Dus dan liever regelmatig een goed stuk vlees. Al moet ik dat voor mijn bejaarde abessijn klein snijden, hij heeft geen tanden meer.

Vertigo

Vertigo

16-11-2011 om 19:02 Topicstarter

Dank en conclusie

Dank voo de reacties!

Poes krijgt dus droogvoer en wat restjes, evt vlees wat over is en ik zal ook soms iets vers en doods voor haar halen.

Nu gaat ze nog niet echt alleen naar buiten, ben benieuwd of ze beestjes gaat vangen als het zover is! Ze eet iig graag vliegen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.