Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

25-11-2010 om 10:36

Kast op maat

Wij willen graag een kast op maat in onze slaapkamer, om meer bergruimte te hebben. De kast moet dicht zijn, liefst schuifdeuren en ondiep (30-40 cm). Kewlox vinden we niet zo mooi, wat teveel bordkarton Wij zoeken liever naar iets van hout. Nu zoek ik al naar winkelkasten op marktplaats, maar die zijn vaak te diep en deels van glas en dat is niet zo handig. Op maat laten maken zie ik op internet vooral veel ijzeren profielen met nephouten schuifdeuren, ook niet echt mooi.
Iemand een idee waar zo'n kast te laten maken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Meubelmaker

lijkt mij voor de hand liggend.

Rafelkap

Rafelkap

25-11-2010 om 10:48

heeft iemand toevallig een goed adresje (midden des lands?)

Puck

Puck

25-11-2010 om 11:36

Zelf maken

Bestel bij de bouwmarkt van die roldeuren en maak zelf het interieur van planken. Hebben wij ook gedaan toen we juist een extra diepe kast wilden hebben.

Puck

Puck

25-11-2010 om 11:37

Ikea

Ikea heeft ook een kastenserie PAX die je helemaal zelf kunt ontwerpen. Ik weet alleen niet of die wel van een standaard diepte uitgaan of dat je daar ook zelf kunt bepalen hoe diep de kast moet worden.

Sawo

Sawo

25-11-2010 om 12:21

Offerte

Hoi Rafelkap

Wij hebben wel eens een offerte gevraagd bij http://tonmaatwerk.nl/kasten.html

Leek betrouwbaar maar vanwege de kosten hebben we het toch maar zelf gedaan. Dus bedenk wel dat maatewerk erg duur is.

groet

saar

Maatwerk erg duur?

Het ligt er maar aan waar je het mee vergelijkt. Wij hebben op dit moment een salontafel 'in de maak' bij een meubelmaker. Vnl omdat we in de winkels niet konden vinden wat we zochten. Wat we nu gaan betalen is minder dan 10 % duurder dan de meest in de buurt komende 'winkeltafel' die we gezien hebben. Maar voor die 10 % extra hebben we wel een tafel die exact naar onze zin is. Precies zo groot als we willen, precies zo hoog als we willen, precies de houtsoort die we het mooist vonden (we mochten zelfs aangeven of en hoeveel knoesten we in het blad wilden zien!) met precies de afwerking die we willen.

Moet ik er natuurlijk wel bij zeggen dat we qua winkel niet bij ikea keken of zo. Maar eerlijk gezegd ook niet bij de allerexclusiefste meubelzaak van de regio.

Dus het viel mij eigenlijk best mee qua prijs. En vragen staat vrij. de meubelmaker die wij hebben ingeschakeld maakte een vrijblijvende 'grove' offerte & dsign op basis van wat wij hem als 'wensen' meegaven.

Ingrid

Rafelkap

Als je googlet op schuifdeurkasten gaat er een wereld voor je open. Cabinet is mooi, maar duur. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, maar éen bezoekje aan hun mooie showroom was voldoende om mij te leren dat we het niet gek gingen maken, en zeker niet daar.

Wij hebben ergens anders een schuifdeurkast besteld, was een stuk goedkoper, de naam van dat bedrijf schiet me helaas nu niet te binnen maar ze zitten in Amstelveen.

Feitelijk hebben zij modules in standaardhoogtes maar de breedte kan naar wens, en de deuren worden precies op maat gemaakt en ervoor gehangen, zodat je dus een schuifdeurwand hebt met daarachter een kast.

Het nadeel van Pax voor ons was dat de standaardhoogten niet voldeden, dan hield je een stuk boven op de kast over en wij wilden de volledige ruimte benutten. Nu hebben we feitelijk ook een ruimte bovenop de kast, maar dat is nu onderdeel van de kast geworden: de deur zit er gewoon voor. Staat veel strakker.

Groeten,

Temet

krasje

krasje

26-11-2010 om 16:46

Link naar een meubelmakerij

Ik ben zelf verliefd op de getordeerde kast.
Maar als je kijkt zie je dat er veel mogelijk is.

Succes

http://www.jongesmeubels.nl/simpleviewer/index.html

Puck

Puck

26-11-2010 om 18:04

Hoogte pax is 244

De Pax is behalve in 201 ook in hoogte 244 te verkrijgen. Dan kan je toch redelijk de volledige hoogte benutten. Onze bovenverdieping is 246 hoog en daar past hij prima in, de bovenste 2 cm willen we gebruiken om een koof met spotjes in te bouwen.

Maxime.M

Maxime.M

26-11-2010 om 23:07

Puck

Gaat dat dan wel? Ik meen me te herinneren dat wij onze kast (geen pax hoor) maar een andere hoge kast liggend in elkaar moesten zetten en toen staand kantelen. En die hoek moet ie wel kunnen maken, wij hadden iets van 10 cm over tussen plafond en kast. Een hogere kast hadden we niet meer rechtop kunnen krijgen, dan was ie blijven steken tegen het plafond.

Puck

Puck

27-11-2010 om 09:41

Maxime

Dank voor je opmerking. We moeten hem nog kopen en dit is zeker iets om op te letten en even goed na te vragen. Had ik zelf nog niet zo bij stil gestaan.

Rafelkap

Rafelkap

27-11-2010 om 10:09

En wij

gaan waarschijnlijk toch een kast zelf maken (althans mijn man) want we schrikken van de prijzen. Maar ik zal ook nog kijken naar pax en ik beraad me op een ontwerp om er mooie lundia-klepjes voor te kopen.

Puck

Puck

27-11-2010 om 14:21

Natuurlijk pelle

Ik had het kunnen weten. Oenig dat ik ook niet gelijk jou heb gevraagd. Fijn dat het past, hoeven we daar niet om te denken en dan zal het ook wel iets van een geheim luikje worden, in ieder geval afgesloten. Dat staat veel strakker en levert minder stofnesten op. Ik denk dat wij in de kerstvakantie eens gaan shoppen als project zolder helemaal klaar is.

Puck!

Ik weet niet hoe jouw kinderen zijn, maar ik zit weer eens met de handen in het haar hoe ik de stroom aan Sintkadootjes buiten het blikveld kan houden. Inmiddels uitgeweken naar de schuur... zou het niet een geheim kadootjesreservoir kunnen worden? Zat dozen van minder dan 10cm hoog te bedenken...

Puck

Puck

27-11-2010 om 17:52

Haha rodebeuk

Onze kinderen weten het geheim van Sinterklaas en om de stroom cadeautjes van ieder jaar tegen te gaan vieren we dit jaar Sinterklaas in het Beatrixtheater met We will rock you.
Maar mijn oude gevulde sok kan dan wel onder mijn matras vandaan natuurlijk

Puck

Puck

27-11-2010 om 20:10

Pelle

Je bent welkom, maar als we die PAX hebben gekocht is die sok natuurlijk weer helemaal leeg LOL.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.