Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kast ideeën

Net klaas met de kapstok van onze meiden, elk twee haken en twee manden.

Genoeg ruimte nu daar

Maar de meiden willen nu ze ouder worden graag meer kastruimte. Al heeft mijn vrouw vele handigheden om de kasten optimaal in te delen. Wie weet nog meer tips voor meer kastruimte voor meisjes. Ook handige plekken om meer kastruimte te maken, naast de gewone plaatsen.

O en ps mijn vrouw is wel de hoofdredenen dat de meiden telkens kastruimte te kort komen.

Angela67

Angela67

09-04-2016 om 20:41

dubbel plafond

in een kamer een verlaagd plafond maken (bijv in een hoek, met een mooie ronde vorm) zodat je daar platte spullen kunt opbergen.
Of bijv een rechthoekige vorm maken, zodat je daar slaapmatjes en ander kampeerspul kwijt kan?
gr Angela

Henriette123

Henriette123

09-04-2016 om 21:21

Planken boven bed

Wij hebben in het verleden 2 planken aan de muur boven het bed gemaakt van muur tot muur.
Hierop allemaal curverbakken gezet, totaal wel 16 stuks denk ik.
Hiervoor aan het plafond gordijnrails bevestigd, en daar van dezelfde stof als van de gordijnen, zeg maar korte gordijnen gemaakt zodat alles uit het zicht staat.

Triva

Triva

09-04-2016 om 22:53

Hangmandjes onder de planken?

Kan ook onder gewone planken in de kamer.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20312492/

Minder spullen kopen.

Probleem opgelost.

skik

Astrid

Astrid

10-04-2016 om 10:42

Skik

Dat wordt een beetje lastig voor papamichel met 6 dochters

Mijntje

Mijntje

10-04-2016 om 10:53

boven de deur

Boven de deur is er misschien ook loze ruimte om een plank op te hangen. Daarop bakken of manden met spullen die weinig worden gebruikt. Haken kunnen aan de deur zodat daar kleding en badjassen aan gehangen kunnen worden.
Wij hebben allemaal kajuitbedden, onder het bed is veel ruimte voor spullen.

Je schrijft dat je vrouw de oorzaak is van de weinige kastruimte, begrijp ik dat goed? Nouja, dan zul je moeten scheiden Is ze toch nog wel leuk, geef haar een boek van bv Marie Kundo in handen om te leren opruimen (en idd minder spullen
kopen). Maak er een leuk gezamenlijk project van! Succes!

p.s. het is bijna koningsdag, dus een reden om van overtollige spullen af te komen.

Astrid

Quote van TO: "O en ps mijn vrouw is wel de hoofdredenen dat de meiden telkens kastruimte te kort komen."

Ik ken een gezin met vijf kinderen die de hele lengte van de huiskamer vol hebben staan met plafondhoge Pax-kasten. Ik vraag me dan af hoeveel spullen je dan in vredesnaam hebt dat je zoveel kuub opbergruimte nodig hebt. Ik heb zelf vier kinderen, ik doe meteen weg wat we niet meer nodig hebben (speelgoed en kleding waar ze te groot voor worden), alles wat kapot en versleten is gaat sowieso meteen weg en ik koop niet meer dan we nodig hebben. Vaak heb je in kasten zoveel spullen liggen die je niet of nauwelijks gebruikt, waarom dan opslaan in plaats van wegdoen of om te beginnen al niet kopen? In plaats van meer kastruimte erbij kan je dus ook denken aan minder spullen.

skik

Astrid

Astrid

10-04-2016 om 12:47

klopt Skik

Alleen heeft ie er 2 tweelingen bijzitten dus heb je minder verschillende maten van kleding en veel van hetzelfde tegelijkertijd nodig.
Ik ben ook van het type: gooi maar weg, maar ik kan me voorstellen dat dat met 2 tweelingen iets lastiger is.

PapaMichel

PapaMichel

11-04-2016 om 10:19 Topicstarter

Bedankt voor de reacties

Goedemorgen allemaal, bedankt voor de informatie en wel een aantal handige tips erbij.

Mijntje een goed idee, het boek dan voor mijn vrouw.

PS

Onze tweeling mag dan eeneiige zijn, hoe leg ik het uit.

Toch bij ieder tweeling zit er een verschil in kledingmaat (1 of 2 mate niet veel), het vreemde is dat de tweede die geboren is bij de tweeling steviger en groter is. Ja hoe het kan ?

Triva

Triva

11-04-2016 om 10:58

Waarom zou de tweede kleiner moeten zijn dan de eerste? Als ze vaginaal geboren zijn zou het best kunnen dat de kleinere beter paste onderaan in de buik en ze zo uiteindelijk vast kwamen te liggen

1-2 maten is veel in broeken maar in bovenkleding maakt dat toch niets uit. Mijn zonen hadden en hebben vaak wel drie maten in de kast liggen.

Tango

Tango

11-04-2016 om 11:43

Opzetkasten

Ik heb 'maar' 2 kinderen maar toch ook vaak kastruimte tekort. Voor beide kinderen nu een opzetkast gekocht, die dus bovenop de kledingkast staat. Kasten zijn gewoon van Leenbakker, maar prima.
In de opzetkasten gaat beddengoed, zomer/winterdekbed en ander spul dat weinig wordt gebruikt. Geeft ruimte voor de kleding in de kast eronder.
En verder, inderdaad regelmatig uitzoeken wat niet meer gebruikt wordt. En af en toe de kast weer even inrichten zoals ik gisteren bij dochter maar weer eens heb gedaan, want die heeft de neiging alles er zomaar in te gooien als er bijv. een vriendin langs komt en het een zootje in haar kamer is. Pubers....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.