Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dalarna

Dalarna

28-11-2013 om 11:27

Kapsalon zelf maken?

Mijn zoon zag van de week bij 'Een huis vol' dat ze zelf kapsalon hadden gemaakt. Hoe doe ik dat? Heeft iemand er ervaring mee? Kan het in een grote ovenschaal? Wordt die patat niet slap?

Bakje

Bakje

28-11-2013 om 12:22

haha

Ik dacht: he, een kapsalon zelf maken? is dat een surprise voor iemand die kapper is? Wil je een kapsalon aan huis beginnen?
Maar je bedoelt zeker zo'n patatje! Ik heb dat nog nooit op, dus ik zou het niet weten verder...

Jessica O

Jessica O

28-11-2013 om 12:41

kijk eens

Op de blog van lekker simpel. Staat ook de kapsalon bij op.

Fiorucci

Fiorucci

28-11-2013 om 19:37

Oooh lekker

Dat zal hier erg in de smaak vallen.

veel lekkerder; kipsalon van lekker en simpel.com

echt, die is hier favoriet! Dus niet met shoarma, maar met kip en met kleine aardappeltjes ipv patat. Smullen met het hele gezin! Uiteraard wel met zelfgemaakte knoflooksaus, jammie

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2013 om 08:08

Goed idee

Ik heb het al een paar keer gemaakt. Echt lekker! Goed idee om weer eens te doen.

even over knoflooksaus

Nu iemand hier de zelfgemaakte knoflooksaus noemt kan ik niet nalaten mijn tip hier te zetten. Ik vind knoflooksaus uit een flesje niet lekker, met name omdat ik het te zoet vind. Hij knapt enorm op als je m mengt met yoghurt. Bij voorkeur die dikke Turkse, maar gewone gaat ook. Eventueel nog wat leukigheden erbij als citroensap, versgemalen peper en groene kruidjes als je die toch voorhanden hebt (bieslook, peterselie), et voila.

Groeten

Temet

Katniss

Katniss

29-11-2013 om 12:27

Zelfgemaakte knoflooksaus

Ik maak hem altijd met 3 lepels Griekse yoghurt, 3 lepels mayonaise of slasaus, 5 teentjes knoflook, zout, peper en peterselie. Alles lekker een uur of twee op smaak laten komen en dan is hij behoorlijk pittig. Knoflooksaus uit flesjes vind ik smakeloze drab Ik had laatst (off-topic) ook kant-en-klare aioli gekocht. Was net mayonaise, zo flauw. Heeft iemand daar nog een recept van?
En on-topic (soort van), ik heb laatst voor het eerst kapsalon gegeten. Was al een tijdje een wens, maar ik durfde het niet aan met die 1000 calorieën. Het viel niet tegen, was zelfs erg lekker, maar ik had wel de rest van de dag last van mijn maag van al die vette zooi.

Jeetje!

Vijf teentjes knoflook op zes lepels sausachtigs? Jullie houden inderdaad van pittig! Zo straf hoeft het van mij niet, dat begrijp je.

Mijn partner houdt wel van knoflooksaus uit een flesje dus die flesjes hebben we toch in huis, maar zelf maak ik dus mijn aangepaste versie. Ook lekker bij aardappels uit de oven trouwens.

Goh, het wordt tijd dat ik ga lunchen, ik krijg honger...

Groeten,

Temet

Katniss

Katniss

29-11-2013 om 12:34

Nou, wel volle lepels hoor

Er gaat bijna zo'n heel klein bakje yoghurt in, en evenzoveel mayonaise. Maar het is inderdaad wel een pittig sausje. Nog niet zo pittig als ik ooit bij een knoflookteler kreeg, dat was bijna alleen maar knoflookpuree

mijn saus

1 op 1 mayo en yoghurt (griekse voor een dikke saus, anders gewone yoghurt), 1 of 2 teentjes knoflook, klein lepeltje mosterd, spriets citroensap, kerriepoeder, peterselie, bieslook, zout en peper naar smaak. Jongste van 8 is inmiddels zo 'eigen' met deze saus, hij maakt hem nu helemaal zelfstandig

Heerlijk!

Kapsalon

Ik maak het wel eens met gebakken aardappelschijfjes (eerst even koken, dan bakken), daarop een laag gehakt met shoarmakruiden, daarop een laag ui en paprika en daaroverheen geraspte kaas. Pas op het bord sla en tomaat erbij en dan inderdaad met zelfgemaakte knoflooksaus op basis van yoghurt. Lekker hoor en een stuk minder vet dan de snackbarvariant.

bibi63

bibi63

30-11-2013 om 15:40

tip wbt kant-en-klare knoflooksaus

Ik vind knoflooksaus uit een flesje nooit echt knoflooksaus. Maar ik heb ontdekt dat de (witte) shoarmasaus van Remia wél wmb de saus is die ik bedoel.
Gr. Bibi

Kaaskopje

Kaaskopje

30-11-2013 om 17:30

Gegeten

Naar aanleiding van het idee van Jons heb ik het ook een keer met gebakken aardappeltjes gedaan. Ook lekker!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.