Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ilonka

ilonka

31-05-2013 om 11:26

Kapsalon

Ik heb lang haar en wil eigenlijk wel eens kort haar. Maar ik weet beslist niet wat me staat.

Nu heb ik wel eens gehoord van kapsalons die met een computer werken. Daar uploaden ze je foto en zetten er dan kapsels bij. Zo kun je zien welk kapsel je leuk vind staan bij jezelf.

wie weet welke kapsalons dit hebben en of het duur is.
Graag Amsterdam eo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

31-05-2013 om 11:39

O.t.

Ik dacht dat het ging om de snack. Die ik overigens nog nooit gegeten heb omdat er 1600 calorieën in zitten
On topic, volgens mij kun je online ook wel van die programmaatjes vinden waar je kapsels om je foto kunt zetten. En anders gewoon doen, kort. Als je het toch niet zo leuk vindt, groeit het vanzelf weer aan.

ilonka

ilonka

31-05-2013 om 13:36

de programmaatjes die je op internet kunt doen, vind ik niet zo heel erg duidelijk.

Kort haar groeit inderdaad wel weer aan. Maar ik wil graag weten van te voren welke kapsels me zouden staan. Zodat ik niet eerst een heleboel keren voor l*l loop....

Beer

Beer

31-05-2013 om 13:41

Ik zou het zeker niet "zomaar" laten doen; je haar kort knippen

Met andere woorden: je kunt wel zeggen "Gewoon doen en als je er spijt van hebt, groeit het toch wel weer aan" maar als je echt lang haar hebt gehad duurt dat wel erg lang hoor!!! Ik ken genoeg vrouwen in mijn omgeving die eens lekker gek wilde doen en hup, hun lange haar kort lieten knippen én daar achteraf heel veel spijt van hadden.

Kort haar staat gewoon zo snel "moeke-achtig" vind ik. gewoon omdat het slecht geknipt is en erg massief over kan komen (dus als een soort helm op je hoofd). Waarom laat je het niet eerst op schouderlengte knippen en dan lekker in lagen zodat het goed vol valt? En als je toch voor de complete knipbeurt gaat: ga dan naar een goede kapper die heel, heeeeeel erg duidelijk naar jou kijkt en naar wat bij je past (je gezichtsvorm, heb je een bril enz). Misschien betaal je wel wat meer maar dan stap je wel blij en zelfverzekerd de kapper uit toch?!

Ok...ik ben een ijdeltuit en heb lang haar waar ik zeer blij mee ben. Vroeger altijd kort haar gehad maar nu echt niet meer gewoon
Ik besteed dan ook iedere 6 weken een klein fortuin aan knippen, kleuren en stylen haha.

Succes met je keuze!

Fiorucci

Fiorucci

31-05-2013 om 14:15

Goede kapper

Een goede kapper knipt je haar kort en trendy en zeker niet moeke-achtig. Dat weet ik omdat ik het net ook weer heel kort heb laten knippen.

Maaike

Maaike

31-05-2013 om 15:19

Lang haar weggeven

Je kan er misschien ook aan denken het lange haar dat je hebt afgeknipt weg te geven aan een pruikenmaker. Is vast wel te vinden op internet hoe dat werkt, of anders heeft iemand op OO hiervoor een tip?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

31-05-2013 om 15:27

Haarwensen.nl

Je haar moet minimaal 25 cm zijn, mag niet chemisch bewerkt zijn in de vorm van verf, extensions, permanent, higlights, moet schoon en droog zijn, niet langer dan 10 jaar geleden afgeknipt zijn en in een vlecht zitten.
Mijn dochter moet nog een halve cm, dan mag het er af. Ze wil graag een bob maar moet van ons nog heel even wachten.

Rosa van der Zanden

Beer

"Ik besteed dan ook iedere 6 weken een klein fortuin aan knippen, kleuren en stylen haha."

Ik denk dat veel vrouwen met lang haar niet zo vaak gaan. Maar misschien heb ik het mis. Ik ben een slons. Met kort haar. En ondanks dat ik een slons ben moet ik toch echt wel eens in de 8 weken naar de kapper, want kort haar is sneller 'te lang' dan lang haar . Mij lijkt lang haar dus iha goedkoper dan kort.

Wie er altijd tiptop uit wil zien zal inderdaad wel vaker bij de kapper zitten, lang of kort. Lag het aan mij, dan ging ik minder vaak, maar dan zou ik mijn haar moeten laten groeien en dat is bij mij echt, echt geen goed idee.

Groeten,

Temet

-Flupke-

-Flupke-

31-05-2013 om 16:41

Hallo beer

dit is een heel forum met voornamelijk moekes!
Wat is er mis met moeke???

Hallo Flupke

Hallo Flupke

31-05-2013 om 17:31

Moeders en moekes

O jee....iemand valt over de term "moeke".

Een heel forum vol moekes??? Daar geloof ik niks van. Een heel forum vol moeders....dat is wat anders want daar ben ik er zelf ook 1 van. En wat is een typische moeke? Dat laat ik graag in het midden voordat ik iemand op zijn tenen trap

Maar volgens mij ging de discussie over "van lang naar kort haar" en wens ik Ilonka nog steeds succes met haar beslissing want een goed pittig geknipt kort kapsel staat zeker niet "moeke-achtig". En een goede kapper vinden is daar inderdaad zeer doorslaggevend in.

ilonka

ilonka

01-06-2013 om 10:35

Haha

ja geloof wel dat ik weet wat je met een "moeke" bedoeld.

Maar al met al heb ik nog geen tips/adressen voor een kapsalon met zo'n computer of evt een goede kapper in Amsterdam eo.

Wil het echt niet zomaar afknippen. Wil een lekker pittig kapsel, maar ben ook bang dat het niet staat.

Ik heb nu een thuiskapster die knipt alles wat je wilt, maar advies geeft ze niet. Daar kom ik dus echt niet verder mee.

Ik heb ook hoor dat met lang haar ga ik minder vaak naar de kapper dan met kort haar. Het valt dan toch minder op.
En ik heb ook een aardige slag in m'n haar, dus het springt toch wel alle kanten op.

Berber.

Berber.

01-06-2013 om 10:57

Ik vind

kort haar zo onhandig. Heb het door de jaren heen een paar keer kort gehad, best leuk, maar als ik dan uit mijn bed stap heb ik altijd wel ergens op mijn hoofd zo'n platte pannenkoek die pas verdwijnt als ik het haar was en dat betekent dan weer fohnen. Poeh hee. Wat een gedoe.

Ook voel ik me minder vrouwelijk met kort haar en ja, blijkbaar vind ik dat belangrijk dus is het nu weer lang.

Goh, hier heeft echt helemaal niemand iets aan maar goed, ik ben het even kwijt.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

01-06-2013 om 21:08

Misschien niet relevant

Het is vast niet zo relevant, maar net als Berber heb ik niet zulke goede ervaringen met echt kort haar. Ik kon, al naar gelang de hoeveelheid stylingproduct en moeite 's ochtends, kiezen uit "schaap", "lampenkap" of "ontplofte granaat".
Helaas ben ik niet de enige die er met kort haar niet op haar best uitziet. Veel vrouwen knappen er in mijn ogen (let op: mening, geen feit) niet van op als ze de boel laten kortwieken. De eerste dagen zit het dan nog best aardig en is het weer eens iets anders, maar al snel gaat het eruitzien als wat wij hier "de Woudenbergse-schoolpleinmoeder-coupe" noemen: ongeïnspireerd.
Dat gezegd hebbende zag ik vanmiddag op een feestje iemand die er met een pittige coupe van Kinki juist heel erg op vooruit was gegaan. Ze had altijd sluik, langs haar gezicht vallend haar waar geen volume in te krijgen was, en ineens met het nieuwe kapsel heeft ze een prachtige kaaklijn en opvallende ogen. Het kan dus ook een grote stap voorwaarts zijn.
Eigenlijk wil ik dus zeggen: bij twijfel niet doen, en als toch, dan Kinki.

Biene M.

Biene M.

01-06-2013 om 22:16

Cosmo of kinki

Volgens mij is het Cosmo waar ze dat doen met die computer. Maar ik heb mijn haar een paar keer bij Cosmo laten knippen (de eerste keer dacht ik nog dat ik pech had gehad maar dat het eigenlijk wel een goede kapper was) en ik zou het je niet aanraden. Er wordt niet echt gekeken naar je gezicht, je stijl en naar hoeveel tijd je per dag aan je haar wilt besteden.

Mijn advies: ga naar een goede kapper die wel naar die dingen kijkt. Dan zijn er een heleboel salons, maar volgens mij is Kinki de minst dure daarvan en ze zitten ook nog verspreid door de stad. Tuttig zal je haar er niet worden en punk hoeft het ook echt niet (mij ontraden ze zelfs het te verven, omdat mijn haar snel groeit).

En wat iemand zei: het groeit wel weer aan, dat is natuurlijk zo. Ik ben niet avontuurlijk ingesteld, maar ga bij de kapper altijd zitten en zeg "Doe maar wat" (met het voorbehoud dat ik er niet dagelijks veel tijd in wil steken en geen beroep heb waarbij ik met al te wilde coupes op mijn werk kan verschijnen). Want het groeit inderdaad wel weer aan.

Fiorucci

Fiorucci

01-06-2013 om 22:20

Kinki

Ja, Kinki is super en Hype is ook heel goed, maar wel prijzig. Maar bij Hype was het voor het eerst dat mijn wensen werden besproken voordat het werd gewassen. Dan zie je tenminste hoe het valt. Zelfs als ik net uit bed ben zit mijn haar goed.

Biene M.

Biene M.

02-06-2013 om 07:50

Kinki ook

Bij Kinki gaat dat ook zo, Fiorucci. Bij een kapsalon waar de kapper niet eerst naar je droge haar kijkt moet je je haar ook echt niet laten knippen.

Fiorucci

Fiorucci

02-06-2013 om 09:46

Biene

Klopt, daar komt mijn dochter graag! Maar serieus, ik heb hier in de stad veel kappers gezien, maar Hype en Kinki zijn de enigen die het zo doen.

Vic

Vic

02-06-2013 om 13:39

Slechte kapper

Ik ben ooit eens bij een kapper geweest waar voor mij een klant weg ging die, in mijn ogen, nogal verknipt was. Ze was zelf wel tevreden over haar kapsel, volgens mij. Ik werd geknipt door een nogal onzeker meisje, dat geen idee had wat mij zou staan toen ik daarnaar vroeg. Op dat moment had ik natuurlijk moeten opstaan uit de stoel en weg gaan, maar dat heb ik niet gedaan. Toen de kapster klaar was met knippen had ik ineens een typisch moekekapsel Ik heb eerlijk gezegd wat ik ervan vond, en dat werd volgens mij niet echt op prijs gesteld. 'Ja, u had zelf geen idee wat u wilde en nu vindt u het ineens niet leuk'. Omdat ik geen zin had om er een discussie over te voeren heb ik maar keurig betaald, maar daar kom ik dus niet meer Achteraf vond ik het ook wel zielig voor dat meisje, aan mijn haar is nu eenmaal weinig eer te behalen. Momenteel heb ik mijn haar wel (schouder-) lang. Gek genoeg vinden mannen dat leuker, terwijl vrouwen juist enthousiast reageren als ik het kort laat knippen.

bibi63

bibi63

02-06-2013 om 16:28

Waar je ook op moet letten

Dat de kapper die je knipt vóór het wassen je wensen bespreekt en naar je haar kijkt (hoe je stijl is, hoe het valt enz). Dus nóóit door een hulpkapster je haar laten wassen waarna daarna pas de kapper bij je komt. Echt heel slecht. Ga dan maar aan de kapper, met je gewassen haren rechtovereind uitleggen wat je wilt.
Gr. Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.