Huis, Tuin en Keuken
kantoor
08-07-2012 om 10:28
Kantoor opruimen
Wij hebben een kantoor aan huis (kantoor is boven) en hier staat een lang bureau met een tafel in het midden.
Maar het probleem is overal liggen boeken / papieren.
Hoe kunnen we dit netjes maken.
Ik heb een stelling, en een inkoopkast (maar deze heeft weinig ruimte).
Hebben jullie een idee waar ik al de boeken kan opbergen of waarin. En allerlei papieren overal van waar ik dat ik kan doen om het kantoor netjes te laten lijken.
opgeruimd
08-07-2012 om 14:03
Hier
Mijn partner is negen maanden geleden voor zichzelf begonnen en heeft in een kamer van 230 x 365 cm vooral veel boeken staan.
Er staan twee lundiakasten met een deel deurtjes en twee lades. Verder staat er een groot Ikea bureau. Om het Ikea bureau staan twee Billy boekenkasten en er tussen hangen twee Billy hangkasten en ook hier begint het al dicht te slibben.
Zorg voor genoeg plankruimte in kast of aan de muur zodat je in ieder geval het idee hebt dat je ruimte genoeg hebt, dan is het ook gemakkelijker opruimen.
bibi63
08-07-2012 om 14:27
Net als op een 'gewoon' kantoor.....
Dus brievenbakjes. Een stapel van een paar van die bakjes. Bovenin leg je papieren die je nog moet bekijken, iets mee doen. Daaron een bakje met nog te betalen rekeningen. En daaronder een bakje met afgehandeld, maar nog op te bergen in order oid.
Gr. Bibi
Triple
08-07-2012 om 15:11
Digitaliseren?
Kan je niet zoveel mogelijk van die papieren scannen (als pdf) en digitaal opslaan. Originele papieren vervolgens weggooien!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app
Vic
08-07-2012 om 15:35
Regels
In het kader van de bewaarplicht in de Algemene wet inzake rijksbelastingen mag je niet 'zomaar' je archief digitaliseren en de originele papieren weg gooien.
Zie: http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/geautomatiseerde_administratie_en_fiscale_bewaarplicht_al0401z9fd.pdf