Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kan je nagaan hoe lang een huis nu werkelijk te koop staat?

Mijn huis staat weer te koop. Dat wil zeggen: mijn oude huis. Dat stond het een tijd geleden ook al, wij rekenden toen uit dat onze kopers het al na ruim een jaar na de oplevering in de verkoop hadden gezet (stel uit elkaar?), maar het was op enig moment kennelijk verkocht. Onlangs was ik daar toevallig in de buurt en zag een bord hangen, zojuist op Funda gekeken en jawel: het staat alweer te koop.

Maar wat nou zo gek is: die tekst kwam me wel heel bekend voor. En die foto's zijn beslist dezelfde foto's die ook bij de vorige verkoop werden gebruikt. Ik vermoed dus dat het nog steeds mijn opvolger is die nu alweer zeer lang probeert van mijn woning af te komen maar die tussentijds de woning van de markt - of in elk geval van Funda - heeft gehaald.

Hoe kom ik erachter of dat klopt? Het is natuurlijk botte nieuwsgierigheid, dat geef ik direct toe. En daarnaast speelt mee dat mijn partner roept dat deze eigenaar 60.000 winst maakt in twee jaar tijd, terwijl ik het idee heb dat hij dat dus wel al een hele tijd probeert maar daar niet in slaagt (vriend roept al de hele tijd dat we die woning destijds te goedkoop hebben verkocht, ik vraag me dat af. Het was mijn huis overigens, dus uiteindelijk ook mijn beslissing).

Nou ja, hoe kom ik er achter hoe lang die woning werkelijk al in de verkoop staat? Behalve dan door navraag te doen bij het Kadaster, want als mijn opvolger nog altijd eigenaar is weet ik genoeg. Maar ik vroeg me af of het ook gratis kan, er staat me iets van bij dat dat ooit eens hier is langsgeweest.

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Check

Je kunt op miljoenhuizen.nl kijken. Daar volgen ze panden. Misschien staat de jouwe erbij. Kadaster heeft een sms service. Dan krijg je voor een prikkie de laatste verkoop met datum en prijs.
Groet
Miriam Lavell

Misschien

is er een koper geweest die het geld uit eindelijk niet rond kreeg ? Of die na de ontbindende tijd er alsnog van af zag om welke reden dan ook.

60.000 in 2 jaar tijd lijkt mij erg veel, je partnermans kan echt pas nadat het huis echt verkocht is zeggen dat je er te weinig voor gevraagd/gekregen hebt. Overvragen resulteert hier in Haarlem nu jaren te koop staan. De buurman van vriendin heeft na 2 jaar telkens een lagere vraagprijs eindelijk zijn huis verkocht, als hij nou in het begin meteen 40.000 minder had gevraagd dan had hij er vast meer voor gevangen dan nu het geval is. OP een gegeven moment zit er een 'smet' op zijn huis als het zo lang te koop staat met steeds dalende vraagprijs.

Jaaaa

Daar is een website voor inderdaad, ik kan het navragen als je wilt mar t kan ook die miljoenhuizen zijn. Je kunt daar zien hoe vaak een huis op en van funda stond/gehaadl is.

app-sent

Temet

Temet

24-11-2011 om 12:06 Topicstarter

Miljoenhuizen

Heb even gekeken op miljoenhuizen.nl en helaas is het prijsoverzicht niet helemaal goed leesbaar. Maar ik krijg inderdaad de indruk dat het al in september 2010 (een jaar na oplevering) te koop is gezet, nadien niet is verkocht, maar kennelijk wel een tijdje niet is aangeboden en later weer voor de aanvankelijk gevraagde prijs in de markt is gezet (met een andere makelaar).

Manda, die winst is ook te gek. Enige verhoging van de prijs zou overigens niet onredelijk zijn, er zijn wat verbeteringetjes aangebracht, maar daarmee is er dan nog geen winst want dan krijgen ze de kk er niet uit. Krijgt hij wat-ie vraagt dan is er wel winst, maar ik geloof dat dus niet, de prijs die mij destijds werd geadviseerd lag een heel stuk lager, en hoewel het een populaire buurt is denk ik dat dit onrealistisch is. Kennelijk heeft-ie geen haast. Of is-ie dom.

Een van die makelaars zei destijds tegen mij: ja, je kan wel hoog gaan zitten, en dan moet je na een hele tijd alsnog gaan zakken, en kom je uit voor het bedrag dat we in eerste instantie al hadden aangeraden. En zo is t maar net. Met inderdaad het risico dat op enig moment in het pand "de nieges zit"" zoals ze dat in Amsterdam uitdrukken (geen idee hoe je nieges spelt trouwens).

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.