Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kan je fietsen op rubbertegels?

Hoi ouders

Ben een alleenstaande ouder, niet te handig in klusjes en ook niet te sterk. Mijn twee jongens (7 en 4) houden van fietsen, steppen, skaten... De straat waar we wonen is niet zo veilig qua verkeer. Ik heb een vrij grote tuin, maar die bestaat bijna volledig uit gras.
Dus: ik dacht eraan een paadje van zo'n 15 meter aan te leggen in de tuin. Indien nodig, schakel ik een tuinman/klusser in, maar misschien is het niet moeilijk om dat zelf te leggen en dat bespaart natuurlijk weer wat.

Vandaar een vraagje: rubberen tegels zijn niet te zwaar, niet te duur en blijkbaar ook niet moeilijk te leggen. MAAR: kan je daar ook goed op fietsen en skaten?

Iemand ervaring daarmee?

Groetjes en alvast bedankt

Angela67

Angela67

16-05-2016 om 16:52

niet succesvol

die rubberen tegels met wieltjesdingen erop. Tegels. liggen hier in de omgeving bij speelplekken en je voelt het gewoon indeuken als je erop loopt. En het is dan ook nog 'maar' 15 meter (mijn tuin is kleiner hoor ), dus ik zou dan wel een net, glad paadje maken. Aan de andere kant: hoe gladder, hoe sneller ze door die 15 meter heen zijn en tegen de schutting steppen ;-(.
gr Angela

Goudvis

Goudvis

16-05-2016 om 17:09

nee

Dat zou ik niet doen. Ze zijn al 4 en 7, sowieso zijn ze de achtertuin snel ontgroeid. Ik zou er liever
een trampoline inzetten als je ze zich wilt laten uitleven.

Moni

Moni

16-05-2016 om 17:19

Veel te klein

Ik zou ook gaan voor die trampoline. Eén die groot genoeg is voor de twee jongens samen.

nee

Ik zou geen rubbertegels nemen. Je kunt dan nog beter op gras fietsen. Bovendien zijn ze lelijk. Ik ben het met de voorgangers eens dat je beter zoiets als een trampoline in je tuin kunt zetten. Of gewoon gras houden, om te voetballen etc.
Op deze leeftijd is fietsen en skaten enz. eigenlijk alleen nog leuk als ze echt de ruimte hebben, en dan is 15 meter echt niet genoeg.

EerstKoffie

EerstKoffie

16-05-2016 om 17:42 Topicstarter

thx!

goede tips, dank je wel!

Goudvis

Goudvis

16-05-2016 om 20:47

op termijn

En op termijn wellicht een voetbaldoel erin of een basketbalnetje?
Is er wel een geschikte stoep of kunnen ze om de hoek misschien skaten enzo?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.