Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mari

Mari

28-04-2013 om 18:12

Kan je een kokosmat(je) in de wasmachine stoppen

Nou de titel zegt het al. Kat heeft namelijk op de mat geplast en ondanks neutraliserende middelen krijg ik de geur er niet helemaal uit. Dus om erger te voorkomen dacht ik aan de wasmachine. Maar is dat slim? Hij valt nogal uit.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

28-04-2013 om 20:20

Ik zou zeggen

in de kliko ermee. Jammer, maar helaas.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-04-2013 om 20:52

Nee

Dat zou ik niet doen. Maar een nieuwe mat is volgens mij niet zo duur. Daar zou ik mijn wasmachine niet aan wagen.

Hoe is het met de mat?

Geur al minder?

Evt besprayen met wat azijn? En straks in de winter een nachtje in de sneeuw leggen (das dan dus wel een gevalletje van geduld hebben )

Kiezen of delen

Als je de mat wegkiepert omdat 'ie stinkt, is het het proberen waard om hem eerst in de wasmachine te doen. Als het lukt is het een meevaller, als het mislukt heb je weer wat geleerd. En kun je op zoek naar een nieuwe mat.
En de kat... die zou ik les geven...
Succes, Amunda

Tink

Tink

02-05-2013 om 14:47

Dat advies zou ik niet opvolgen. Een nieuwe mat is minder duur dan een nieuwe wasmachine...

Of je kunt op zoek naar een nieuwe wasmachine

ik zou m in een teil water leggen met flink wat wasmiddel, niet schoon, helaas weg ermee. De kans dat ie heel veel haren verliest in de wasmachine is erg groot en dan kun je op zoek naar een nieuwe. das heel wat duurder dan een kokosmat.

Evaring

Onze kat bleef plassen op zo'n mat (en de onze was een paar m2). Het was het mij wel waard om van alles te proberen om die mat schoon te krijgen en houden. Zonder succes, overigens. Een nieuwe gehaald met hetzelfde verhaal.
Dus, mijn advies: weg met dat ding. En niet in de wasmachine want die gaat geheid kapot. Ik vraag me touwens af hoeveel mat je overhoudt na een wasbeurt. Maar dat is het minste probleem.
Hoe dan ook sommige katten vinden het heerlijk om er op te plassen, wat je ook doet. Nu, met een ander soort mat, geen plasprobleem meer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.