Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kan ik Tompoucen invriezen?

Ze komen uit de supermarkt. Kan ik ze invriezen? Las ergens dat ze waarschijnlijk al ingevroren zijn geweest, ooit. Maar ik vraag me af of dat klopt.
Ik heb ze al in huis, dus zelf maken oid is er ff niet bij.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

04-10-2017 om 12:18

lijkt me niet zo lekker

tompouces zijn vers van de bakker het allerlekkerste. Alle andere variaties missen de knapperige staat van het bladerdeeg. Maar niet iedereen vindt dat even belangrijk.
Supermarkttompouces invriezen zou ik niet doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-10-2017 om 13:15

Kan wel

maar gaat inderdaad ten koste van krokant bladerdeeg. Als het al ingevroren geweest is, zal dat dus al gebeurd zijn. Wij kopen wel eens diepvries-tompoucen, van de bakker is uiteraard lekkerder, maar als je gewoon wat lekkers wilt en het niet aan gasten wilt serveren... ik zou het doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-10-2017 om 13:45

Wilgenkatje

De bakker zit hier tegenover de supermarkt, maar ik vind het verschil in prijs soms ook een 'dingetje' hoor. Dus voor eigen gebruik haal ik supermarktgebak en voor verjaardagen met gasten van de bakker.

Aangestoken door het het vijfde seizoen van Heel Holland Bakt, zou ik graag een keukenmachine willen die het kneedwerk voor me doet, zodat ik eens wat makkelijker kan bakken, maar dat zit er nog even niet in. Hmmm... misschien voor mijn verjaardag in de winter. Hoewel... een tortillapers mij ook erg leuk lijkt. We eten sowieso een paar keer per maand wraps/tortilla's.

http://www.zusenzokeukengerei.nl/kitchen-craft-tortilla-pers.html

Anneque

Anneque

04-10-2017 om 13:59 Topicstarter

Geprobeerd

Hm, ik had niet zo aan dat bladerdeeg gedacht. Dacht meer aan die room, wist niet of dat wel kon. Ik heb het gewoon maar eens geprobeerd. Het is idd niet voor een feestje of zo. Gewoon, voor wanneer mijn uitgehongerde puber een lekker hapje heeft verdiend. Denk niet dat-ie het verschil zal merken, zo hapslikweg als hij iets dergelijks verorbert

Kaaskopje

Kaaskopje

04-10-2017 om 14:06

Anneque

Ook als ik niet uitgehongerd ben, vind ik een al wat slap tompouceje lekker genoeg .

Milcham

Milcham

04-10-2017 om 14:15

Hmm

Ik zou supermarkttompoucen alleen invriezen als je isolatiemateriaal nodig hebt. Waarom koop je niet van die al ingevroren tompoucen? Smaken beter dan de 'verse' uit de supermarkt.

Anneque

Anneque

04-10-2017 om 14:46 Topicstarter

Waarom

"Ik zou supermarkttompoucen alleen invriezen als je isolatiemateriaal nodig hebt."
LOL!
Ik had er één nodig, maar ze waren per 4 flink in de aanbieding. Toen zat ik dus thuis met een supermarkttompouceoverschot. Daarom

Krisje

Krisje

04-10-2017 om 14:51

Kaaskopje

Ik zou dan maar doorsparen voor een keukenmachine hoor. Wraps maak ik ook vaak zelf en dat gaat prima met een deegroller. Ze zijn niet allemaal gelijk maar ach, het is handwerk. Zonde van het geld zo'n pers (vind ik dan).

Lusithania

Lusithania

04-10-2017 om 15:09

Krisje

Een deegrollen is niet nodig, een glazen fles voldoet ook.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

04-10-2017 om 21:11

Tompoucen

Tompoucen vind ik alleen lekker van de bakker, net als aardbeienschuitjes. Zelfs van de Hema sla ik ze af, want waarom zou je honderden calorieën tot je nemen voor iets wat hmm tja is. Wel lekker van de supermarkt zijn de slagroomtaart uit de diepvries en de vers gebakken appeltaartjes van AH.

Kaori

Kaori

04-10-2017 om 22:24

o Phryne

je trapt me op mijn ziel Na lang en veel testen zijn mijn moeder en ik tot de conclusie gekomen dat de Hema tompoesen gewoon echt boven alles de lekkerste zijn.

Geen gezeur met slagroom gewoon bladerdeeg, room en glazuur en verder niets.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.