Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kampeeroven?

Hoi,

Voor de verjaardag van mijn man ben ik op zoek naar een kampeeroven. Afgelopen zomer hebben we op de camping een stel ontmoet die een rond oventje hadden waar ze pizza en appeltaart in bakten. Je deed er een briket in, liet het opgloeien en je kon twee uur lang bakken. Geniaal hebbeding voor op de camping dus! Maar ik ben dus kwijt hoe het heet en googlend kom ik er ook niet uit. Wie weet wat ik bedoel en hoe het heet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vraag

Wat ik me in zo,n draadje dan oprecht afvraag:kun je die twee weken dat je kampeert geen appeltaart of pizza kopen?
( ik kan me echt niets voorstellen bij een oven voor op de camping,maar ik ben dan ook absoluut geen kampeerder,dus wie weet kan de echte kampeerder mij dit uitleggen?)

Faya

Faya

20-02-2012 om 20:59 Topicstarter

Helaas

Nee. Het ziet er wel leuk uit maar dat was het niet. Er ging een briket in wat moest opgloeien en dan kon je bakken.

Oh en het is niet heel serieus bedoeld hoor. Mijn man vindt het gewoon leuk om op vakantie uitgebreid met eten en vuur maken bezig te zijn. Vandaar dat ik het een perfect verjaardagskado vind. Nu moet ik het alleen nog vinden ha ha

Cobb?

Je bedoelt vast de Cobb barbecue!! Ik heb er geen ervaring mee, maar het ziet er tof uit.
Wij vinden het ook geweldig om uitgebreid te koken tijdens het kamperen. Leuk om lokale lekkernijen uit te proberen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Ik weet wat je bedoeld maar weet niet hoe het heet

Zo'n oventje gebruiken ze in balkanlanden en Turkije.
Het heet een tepsia. Het is een rond ding (iets groter dan een restaurant-pizza) en onderin kun je een vuurtje stoken en dan zitten er platen in en bovenop die platen kan je iets bakken.Hij gaat open aan de zijkant en dan heb je 'm ong. half open en sluit met een sluiting zoals wij bij appeltaartvormen hebben.
Overigens heb je ze ook electrisch en ook op gas.
Mijn schoonfamilie heeft er zo 1 en ik zie ze ook regelmatig op markten enzo. Maar heb ze ook in andere landen op markten te koop gezien.
Mijn schoonfamilie gebruikt dat ding wel eens, als er b.v. veel gebakken moet worden (b.v. feestje) en de oven al vol staat....Of als de stroom uitvalt door hevig onweer (nog bovengrondse bekabeling).
Ik heb net al gegoogeld,maar googel kent tepsia niet
En misschien schrijf ik het ook wel verkeerd.
Ik vond alleen 1 plaatje dat denk ik hetzelfde is:
http://www.google.nl/imgres?q=tepsia&um=1&hl=nl&sa=N&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&rlz=1I7GGLL_nl&biw=1024&bih=636&tbm=isch&tbnid=eBpiD9ksf569pM:&imgrefurl=http://zizitreg.com/index.php%3Flang%3Den%26catid%3D5&docid=m1nKc1HYCgEL8M&imgurl=http://zizitreg.com/images/product/-77703.jpg&w=350&h=350&ei=wkdDT5enK8eDOrCKlYoP&zoom=1&iact=hc&vpx=622&vpy=131&dur=8641&hovh=225&hovw=225&tx=88&ty=88&sig=104739819911959829959&page=1&tbnh=132&tbnw=114&start=0&ndsp=15&ved=0CE4QrQMwAw
(nou dat is wel een heel lange link) Maar als je googelt op tepsia en dan afbeeldingen doet is het het vierde plaatje.
Deze is alleen zwart en ik ken ze alleen in blikkleur. En deze is dus electrisch en ziet er ook kleiner uit. Overigens vind je in die afbeeldingen ook de oervariant van zo bakken, die houtvuurtjes met die schaal erboven en daarbovenop zo'n piramidegeval. Daarvan is het een moderne versie.
Ik zou als ik jouw was eens bij Turkse winkels gaan rondsnuffelen en er desnoods naar vragen, gebruik dan gewoon het woord tepsia. Zo heet het in Turkije w.s. ook.
groeten albana

Faya

Faya

21-02-2012 om 11:01 Topicstarter

Ja!

Dat is het de cobb! Ik heb hem gelijk besteld. Helemaal goed. Bedankt voor het meedenken!

Ik begrijp het

Als je dus van kamperen en van koken houdt dan is dit een reuze leuk cadeau.
ik hou niet van kamperen,maar ook niet van koken,dus vandaar dat ik een beetje verbaasd was.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.