Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

elske

elske

26-11-2011 om 18:09

Kamer meiden

dochter van 9 heeft nog een mooie paarse kamer, dochter van 7 een knalroze kamer. ze vinden zelf de kleuren nu kinderachtig worden. beide kamers moeten eigenlijk wel weer een keer worden geverfd, maar ik vind het lastig om kleuren te kiezen deze keer. meubels zijn wit, de vloer wit laminaat. als ik de kinderen vraag dan vinden ze allebei blauw wel mooi maar het lijkt me dan zo'n kille kamer worden.

hoe ziet de kamer bij jullie kinderen er uit? tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Moontje

Moontje

26-11-2011 om 20:37

Blauw is koud hoor

ik had vroeger een kamer met een kobalt blauwe muur,maar die was niet gezellig te krijgen. Mijn broers hadden toen bruine kurk muren (okee, heel gedateert tegenwoordig) maar dat bruine had wel iets heel sfeervols en gezellig. Dus misschien toch beter voor een warme kleur gaan, of bijvoorbeeld een muur met foto behang o.i.d en dan gaan voor blauw in de accessoires

Hier wel gezellig

Serradochter heeft 2 muren van haar kamer blauw (prinsessenblauw) en blauwe vloerbedekking. Rest van de muren wit en houten meubels erin. Het is geen kille kamer en heel gezellig. De blauwe vloerbedekking staat op de nominatie om vervangen te worden door laminaat of linoleum. Maar ga ervan uit dat de gezelligheid blijft dan...

Vic

Vic

26-11-2011 om 20:55

Bruine meubels

Oudste heeft licht laminaat (wit grenen) op de vloer en blauwe wanden. Met bruine meubels staat dat heel gezellig.

tonny

tonny

26-11-2011 om 20:56

Noord, zuid, oost, west?

Wat is de ligging van de kamer? Dat heeft wel invloed op de kleuren.

We hebben wel eens een blauwe kamer gehad, (blauw/paars, lavendelachtig) en dat zag er mooi uit.
Was wel een zonnige kamer, zuidelijk gelegen.

Hier

Hier een paar kamers met vrolijk blauw met een hele zachte kleur wit (kant-wit). Je kan ook kiezen voor een een soort oker geel met een zachte groenige/blauwige wittint die afhankelijk van de kleur die je er naast houdt of licht blauw of groen oogt. Blauw hoeft echt niet kil te zijn als je keiharde contrasten maar vermijdt, niet teveel blauw gebruikt. Juist door middel van de contrast kleur kan je de intentie van het blauw bepalen. Ik zou dan wel een kleed over de witte vloer doen want dat kan dan wel heel kil worden.

Margriet*

Margriet*

26-11-2011 om 21:41

Hier blauw

gecombineerd met zeegroen linoleum vloer en 2 muren in dezelfde groene tint. Een muur is blauw, ik vind het chinees blauw, niet heel hard blauw dus. Verder een roze kast, een houten hoogslaper en donkerblauwe gordijnen. Kamer is op het Noorden, vandaar die kleur en het is niet kil.

Massi Nissa

Massi Nissa

26-11-2011 om 21:57

Blauw: ja

Kamer van onze dochter (vanaf haar tweede levensjaar tot nu, ze is net vijf geworden): een muur met raam, twee witte muren (met ergens een deur) en een grote wand met wit-blauw geblokt Eiffingerbehang. Superkeuze, ben er nog steeds blij mee. Blauw kleurt ook overal bij, merk ik, het is een fijne basiskleur. Ik vind het niet koud. Moet je natuurlijk niet die hele kamer aquariumblauw gaan verven, maar hier en daar een vrolijk turquoise of azuurblauw accent is juist prachtig.
Groetjes
Massi

Hier net blauw geschilderd

Dochterlief wilde een witte muur met blauwe accenten. Ze heeft een prachtige aqua-blauwe muurverf gekozen en heeft daarmee een paar banen op de muur gezet. Het staat erg mooi en zeker niet koud.

Biene M.

Biene M.

27-11-2011 om 07:47

Zeeschuim

Het klinkt heel vies,maar dat is de naam van de kleur die mijn zoon op twee muren heeft: http://www.kleurenwaaier.net/code-1020-B70G+Zeeschuim.html Op een derde muur zit zilver (aan de gevelzijde is alles raam/deur). Op de vloer eiken met een speelkleed, witte kasten en een nachtblauw bed. De gordijnen zijn zilvergrijs. Ik vind het een gezellige kamer, ondanks de koele kleuren. Hij ligt wel op het westen, misschien maakt dat wat uit.

Brianna F

Brianna F

27-11-2011 om 10:28

Blauw/paars

Dochter heeft 2 muren middenblauw en de lange muur paars. Daarbij grenen meubelen met dezelfde baluwe accenten erop. Niets kils aan. heeft wel een groot raam op het zuiden.

Alleen doen

als de kamers voldoende zonlicht krijgen. Het scheelt wel dat de vloeren licht zijn, maar in een kamer op het noorden zou ik niet snel meer blauw gebruiken (weet het uit ervaring

Chris

Valkyre

Valkyre

27-11-2011 om 10:38

Oranje accenten toevoegen, dat maakt het warmer.

groet, Valkyre

Moontje

Moontje

27-11-2011 om 11:56

Ben het er niet mee eens

Misschien heb ik een ander beeld van gezellig hoor, maar ik kan me nog zo goed mijn kamer in beeld halen naast de kurk kamer van mijn broer. Dat was een gezellig "hol". En mijn kamer was gewoon koel. Ik had een gele lamp opgehangen 'voor de gezellige kleur' maar toch evenaarde het nooit de kamer van mijn broer. Mijn tapijt was blauw, muur glad en kobaltblauw en de andere muur witte schrootjes. Niets mis mee en overdag vond ik het prima en gezellig, maar in de avond (ik was al een tiener dus zat dan op mijn kamer huiswerk te maken) vond ik het niet gezellig overkomen, in ieder geval veel minder gezellig dan de kamers van de broers.
Dus als je echt voor gezellig en sfeer wilt gaan, zou ik blauw afraden. Misschien dat heel donker diep blauw mooi zal zijn (maar dat lijkt me bij een kleine kamer donker maken)

Rieke

Rieke

27-11-2011 om 12:30

Wat mij mooi lijkt

Voor een ouder meisje: lila muur en een witte muur met een zilveren baan.

Moontje

Ik denk dat wat het ongezellig kan maken, grote contrasten zijn: het wit, donker blauw, geel licht waardoor ze elkaar versterkten in uitersten. Er zijn ook vrolijke, lichtere kleuren blauw die intens zijn maar wat subtieler. En dat hoeft heus geen wit dat neigt naar blauw of licht blauw te zijn. Als je daar geen kille kleur wit bij gebruikt en bewust nog een extra kleur: bijv een subtiele kleur groen. Eventueel zoals hier een bepaalde kleur oker met een lichte 'blauw of groen of grijs' (afhankelijk waar je 'm tegenhoudt) versterkt het warme oker. Het overheerst niet en is tegelijkertijd spannend.

Omdat ik zelf nogal twijfelde heb ik advies van een kleurenadviseur (was gratis) gevraagd. En die heeft mij de kleuren laten kiezen en samen zijn we de kleurenwaaier afgegaan om te kijken welke combinatie rustig, oppeppend en spannend zouden zijn. Elke kamer is hier anders maar ik heb overal dezelfde kleur wit, kleur blauw komt in sommige kamers terug, ik heb dezelfde kleur gordijnen. Zo is het een geheel en toch divers. En tegelijkertijd oogt het rustig (zonder kil te zijn).

Hier toevallig 3 kamers met blauw

en die van dochter is 3 wanden lichtblauw( waarvan 2 met ramen) met 1 wand zilvergrijze bloemen behang.
De gordijnen zijn donkerpaars en haar meubels wit.
Ze heeft allemaal hollandspul met rood,wit,lichtblauw en paars op dr kamer met die blokjes etc en ik vind het erg gezellig, zeker als ze haar rod/wit geblokte dekbed erop heeft.
Zoon heeft 3 wanden donkerblauw( soort kobalt) gekozen en 1 wand met strepen in lichtere kleuren, hij heeft minder zon als dochter in zijn kamer en daardoor lijkt het bij hem wel donkerder.

elske

elske

27-11-2011 om 19:26

de kamer van de oudste licht pal op het zuiden, met veel ramen. als ik het begrijp dan kan ik daar een mooie kleur blauw wel gebruiken. maar bij de jongste, met raam op het noorden, is het dus niet verstandig.
misschien toch maar wat anders voor haar verzinnen.
welke andere kleuren vinden jullie leuk op een grote-meiden-kamer (7-12 jaar)?

Mooi

ligt eraan wat ze zelf willen?
Dochter kiest hier dan een kleur uit en dan kiezen we er samen wat bij.
bv
paars/wit/zilver
limegroen/wit/met een gestreepte wand( gewoon afplakken en de 2 kleuren gebruiken.evt een dun streepje van wat anders erbij)

Een middagje praxis etc levert ook vaak leuke ideeën op.
Succes!

Oranje met geel en fuchsia

dat waren de kleuren die dochter op haar kamer had op de leeftijd 8-12 jaar. Het ging om een kamer met (vrij klein) raam op het noorden. Verder had ze veel decoraties in vlinder patroon.

Pip

Hier een meisje wat met 11 jaar een pip kamer wilde, pipbehang is er in heel veel kleuren.
Ze is nu 13 en nog steeds blij met haar kamer.

Succes met kiezen

Lisetje

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

elske

elske

28-11-2011 om 19:09

Idd

een middagje naar de praxis zal vast helpen, of lekker neuzen in de behangboeken van eijffinger enzo. dan krijg je volgens mij van zelf inspiratie. en leuk om een combinatie te doen van behang en verf.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.