Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Niny

Niny

24-11-2010 om 12:18

Kadotip 5-12: spellen hobbit en ban van de ring

Altijd op zoek naar leuke kado's kwam ik bij de Action. Daar heb ik het Hobbit-spel gekocht. Ze hebben ook De ban van de Ring, met 2 uitbreidingen. Kost 4 euro, daar wil ik het graag voor uitproberen!
Niny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

24-11-2010 om 22:08

Toevallig ook gekocht

Bordspel In de ban van de ring. Voor leeftijd 12+.
Ik heb de recensie op internet opgezocht. Die zei dat het een moeilijk spel is, aan het begin, maar dat het daarna zeker de moeite waard is. Niet elke keer met nieuwe mensen spelen dus........
Wij hebben het spel voor 4 euro en de uitbreidingsset voor 3,50 euro. Er waren maar weinig spellen beschikbaar in de winkel waar wij waren.
Het is een flinke doos, vergelijkbaar met Kolonisten van Catan.

Niny

Niny

25-11-2010 om 20:36

Annet

Grappig dat jij ook een spel gekocht hebt. Ik heb heel lang staan dubben: met uitbreiding is het meteen weer zo'n kolossaal ding, en het Hobbitspel zag er wel heel leuk uit, en toen ben ik daarvoor gezwicht. We zullen het zien, als ik eraan denk bericht ik nog wel een keer hoe het bevalt!
Groet,
Niny

Jujube

Jujube

26-11-2010 om 14:38

Man kwam afgelopen zaterdag thuis met het Hobbit spel (idd bij Action gekocht). Wij hebben het gespeeld met onze dochters en vonden het heel erg leuk!(en ik heb gewonnen ) In de ban van de ring hebben we al, en dat vind ik echt minder leuk. Teveel regels, te ingewikkeld en minder spannend.
Groet,
Jujube

Is het geen flop dan

als bordspellen ineens zó goedkoop worden??
Spellen zijn zó duur (voor uno betaal je al een tientje), het wantrouwt mij een beetje als die grote bordspellen zo enorm laag bij de action liggen.

Annet

Annet

28-11-2010 om 16:51

Kan best een flop zijn voor de meerderheid

Daarom hebben wij ook naar de recensies gekeken. Die was positief over het spel In de ban van de ring, met de waarschuwing dat het leren van het spel veel energie kost. Dan haken al veel mensen af.
Ik heb de doos nu bekeken. Je speelt met z'n allen juist samen en niet tegen elkaar. Het is nodig om de boeken/films te kennen. Nog meer redenen waarom veel mensen zullen afvallen.
Ik denk dat dochter en vriendinnen dit spel juist om al die redenen heel leuk vinden om te doen.
En mochten ze de boeken eerst moeten herlezen, dan verhoogt dat de feestvreugde.

Wij hebben het,

al een tijd niet gespeeld maar ik vond het wel erg leuk. En ik hou niet van spelletjes, dus dat zegt wel wat... Je speelt inderdaad samen tegen Sauron. Je moet samen strategieen verzinnen om te winnen.

Sanne01

Sanne01

29-11-2010 om 13:32

Ook gekocht

ik heb ze allebei meegenomen van de week bij de action, een voor oudste zoon en i voor een na oudste zoon, ben benieuwd dan...hopen dat ze er de tijd voor nemen om het te ontdekken..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.