Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lusithania

Lusithania

07-07-2017 om 12:33

Kadootje voor housewarming

Mijn dochter gaat morgen naar een housewarning-party en zal een kadootje mee willen nemen. Wat is leuk en niet duur om mee te nemen. Het gaat om een 25-jarige die 'alles' al heeft.
Een zak chips met stoffer en blik om de kruimels op te zuigen is het enige wat wij konden bedenken.

Ali

Ali

07-07-2017 om 12:44

Tuin of balkon

Iets voor tuin of balkon?
Fijne bloeiende plant, bijvoorbeeld hortensia. In pot of in de grond.
Vooral voor balkons zijn er leuke dingen te koop om je balkon te pimpen.

Vesta

Vesta

07-07-2017 om 14:31

Pot

Een pot met waxinelichtjes.
Een blusdeken bijvoorkeur met een workshop kleine brandjes bestreiden in huis.

Ali

Ali

07-07-2017 om 14:33

Vesta

Heel erg goed idee!

Pennestreek

Pennestreek

07-07-2017 om 14:40

Bon van Hema

Of Ikea, of een andere interieurwinkel in de buurt. Kan de gelukkige zelf wat uitkiezen. Klein flesje echte champagne. Bloemen mét vaas. Of een bloemenbon, want er zullen vast meer bloemen gegeven worden.

Een deurmat

Altijd handig, en er zijn hele leuke.

Ingrid

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2017 om 14:48

Jackie

Jackie

07-07-2017 om 17:58

paar ideetjes

Iets waarvan het altijd fijn is om er méér van te hebben. Theedoeken of handdoeken bijvoorbeeld. Ook leuk: grote verjaardagskalender met van die mooie plaatjes/foto's. Of een grappige scheurkalender.

Een verjaardagskalender ja...

En danrondgeven zodat iedereen zijn verjaardag erop kan schrijven. Is ie meteen klaar.

Jackie

Jackie

07-07-2017 om 21:29

En als je 'm stom vindt..

kan-ie op z'n minst aan de wc-deur. Daar is niks te lelijk voor.

Vesta

Vesta

07-07-2017 om 22:06

Jackie

ook van theedoeken kun je er teveel hebben. Ik heb er 3 en meer zou ik er niet willen. (die gaan dan ook gelijk als het bezoek weg is in de kringloopdoos zoals de meeste meuk die je opgedrongen krijgt)

Jackie

Jackie

07-07-2017 om 22:21

Meuk? Hmm, blijkbaar toch voor iedereen anders. Ik zou juist heel blij zijn met theedoeken en vind 3 echt heel weinig!
En handdoekenn, daar heb je er vast meer dan 3 van, vind je dat ook troep als je het krijgt?

Jackie

Jackie

07-07-2017 om 22:22

Overigens

vind ik een cadeau ontvangen altijd leuk. Nog nooit gezien als meuk wat ik opgedrongen kreeg. Ook al was het meuk.

Lusithania

Lusithania

07-07-2017 om 23:03

Bedankt

Er zitten leuke tips tussen waar ik zelf nog niet aan had gedacht.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-07-2017 om 00:42

Vesta

Wat onvriendelijk. Voor die meuk heeft iemand toch geld uitgegeven. Dan zou ik toch wat eerlijker zijn naar de gever toe en om de bon vragen, zodat je het om kunt ruilen voor iets wat je echt kunt gebruiken. En voortaan bij de uitnodiging melden wat je niet wilt hebben.

Vesta

Vesta

08-07-2017 om 05:08

meuk en kennen

als het goed is ken je de persoon wel waar je wat voor koopt hoop ik.

Inmiddels krijg ik al jaren alleen meuk van mijn moeder die na 46 jaar nog steeds niet begrijpt dat ik echt allergisch ben voor bloemen en wat hardleers in alle gevallen. Die vind dus dat ik tenminste een vaas moet hebben, Ik heb een kan waar bloemen in kunnen staan tot ze doorgegeven worden aan de buurvrouw, of iemand anders, want binnen kunnen ze echt niet komen, net als op het balkon (te heet, zelfs plastic planten smelten) En die komt regelmatig, zo om het jaar aan met een vaas. En nee ze is niet beginnend dement, dat is net uitvoerig getest.

Ik krijg al heel lang van bijna niemand meer spullen, wel dingen als: samen ergens gaan lunchen, samen naar de film, een middag theeleuten, een verlenging van mijn bibliotheek abbo maar geen spullen meer tenzij ik daar specifiek om vraag. Wel dingen die op gaan: zelf gebakken koekjes, een taart of een recept met ingrediënten. En idd bij de uitnodiging schrijf ik het er ook bij, dat ik a. geen spullen of geld wil maar alleen hun aanwezigheid of b. als ze toch wat willen geven ik liever wat van hun tijd en aandacht krijg. Dat levert mij vooral leuke middagen/avonden met mijn vrienden op want we wonen nogal ver uitelkaar en zo nemen we echt de tijd voor elkaar en dat levert enorm leuke gesprekken en ervaringen op ook na 30 jaar.

En ik gooi het niet weg, het gaat in de kringloopdoos zodat iemand anders die het wel kan gebruiken het kan gebruiken. En visite duikt ook wel eens in die doos om te zien of er nog wat van hun gading in zit. (hij staat in de hal, lekker centraal en uitnodigend om er dingen in te doen)

Anita

Anita

08-07-2017 om 10:54

geen theedoeken

Ik heb een eigen setje theedoeken en handdoeken gekocht in kleuren die ik leuk vind, dus andere erbij zou ik helemaal niet willen! Als je niet zeker weet wat iemand leuk vindt, dan zou ik iets kopen wat zeker 'op' kan gaan. Iets te eten of te drinken, wellicht iets van tuinkaarsen (maar ook daar houdt niet iedereen van natuurlijk) Of, wat ik ook wel eens doe is zelf een bon maken om vriendin mee te nemen voor een lunch ofzo.
Ik probeer juist een beetje te 'ontspullen' de laatste jaren, dus vind het vaak niet handig om dan weer nieuwe spullen te krijgen die ik eigenlijk niet nodig heb. Laatst een schaal waar je een vis in kunt leggen (vis vorm) terwijl ik vegetarisch ben....tja.... Of van een andere hele leuke dierbare vriendin een knalgroene schaal met bloemenprint aan de binnenkant (spuuglelijk ding) handgemaakt. Vond het lullig om te zeggen dat ik hem niet hoefde, gelukkig viel hij een paar weken later stuk (écht per ongeluk!!!) Anders had ie nog heel lang ergens in een kastje gestaan.

Binnenkort is er een andere vriendin jarig, die wel van vis houdt, en van keramiek (en geen connectie heeft met de gever van de vis-schaal) dus ik heb al een cadeautje klaar liggen.

Jackie

Jackie

08-07-2017 om 11:12

Anita

Ja dat kan ook, ongewenste cadeaus gewoon weer cadeau doen

Trouwens, 'vegetarisch' is toch om het eten zelf aan te duiden. Je eet vegetarisch maar bént vegetariër toch? Of heb ik het mis.

Anita

Anita

08-07-2017 om 11:18

Jackie

ja klopt, ik eet vegetarisch, en ben vegetarier....in de snelheid niet goed opgeschreven

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.