Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

carootje

carootje

15-05-2014 om 16:09

kadootje eerste communie buurmeisje?

Ons buurmeisje en vriendinnetje van dochter heeft as zondag haar eerste communie, en wij zijn ook uitgenodigd. Leuk, bijzonder om zoiets eens mee te maken!
Maar ik bedacht me nu dat het waarschijnlijk gebruikelijk is een kadootje mee te nemen. Ik zoek gewoon iets kleins (grote kado's krijgt ze zeker van haar ouders/familie!)

Dacht zelf aan een bijbel/bijbels boekje, maar het eerste lijkt me snel vrij duur en het tweede snel te kinderachtig (ze is 7, groep 4)

Iemand nog andere leuke ideeen?

Carootje

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-05-2014 om 16:20

hier

gaf ik een flinke zak snoep en wat geld erbij. Geld kreeg het kind van de meesten en zo kon ze wat groots kopen.
Religieuze zaken laat ik altijd over aan de ouders.

guera

guera

15-05-2014 om 18:06

snoep?

Daar zou ik als ouder niet blij mee zijn. Maar wie ben ik. Ik zou iets als een leesboekje ofzo doen. Is eigenlijk altijd goed. Of een dagboek ofzo...

Dalarna

Dalarna

15-05-2014 om 18:11

Niet bijbels

Als jij niets te maken hebt met hun geloof moet je zeker niets bijbels gaan doen. Geef gewoon geld in een enveloppe, volgens mij is dat de bedoeling.

Mijn idee

Ik zou gaan voor een (eventueel verstelbaar) zilveren ringetje in een mooi verpakt doosje met met een juweliersstrik erop en wat geld onderin.

(je doet dan nooit te weinig, men weet immers niet wat het ringetje gekost heeft)

Mussie

Mussie

15-05-2014 om 20:20

Met jasam eens

Ik heb ook ooit een klein sieraad gekocht voor een meisje voor een communie. Vind ik een erg leuk kado voor deze gelegenheid. En anders is geld zeker goed voor een communie. Dan ben je helemaal vrij om gegeven wat je wil. Ik kreeg vroeger (ok, dat is al even geleden) mooie en dure kado's van de opa's en oma's en van alle anderen een kleinigheidje of geld.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-05-2014 om 20:59

Of een leuk boekje

Het hoeft niet bizar duur te zijn. En je hebt ook speciale cadeau's voor deze gelegenheid. Maar die zou ik ook niet zomaar cadeau doen. Je weet nooit hoe zo iets valt. En de meeste kinderen willen toch vooral iets van speelgoed.
Eigenlijk dezelfde soort cadeautjes dus die je met een kinderfeestje geeft. Al vind ik het idee van het ringetje ook wel erg leuk.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-05-2014 om 21:18

Ideetjes

Ringetjes, boeken, geld, allemaal prima natuurlijk, maar het is een 7-jarig kind die waarschijnlijk gewoon nog lekker wil spelen en cadeautjes uitpakken. Daarom:

Van bol.com, dus waarschijnlijk niet haalbaar in verband met de bezorging, maar wie weet brengt het je op ideeën:

Krimpfolie (krimpiedimpie)
http://www.bol.com/nl/p/ses-navulling-krimpfolie/9200000017456444/

Een lekker meidengeurtje. Van Vogue girl en dan een aantal varianten waar je uit kunt kiezen. Daar kun je nog een toilettasje bij doen.

Of toch ook nog een boekje:
Meidendagboek:
http://www.bol.com/nl/p/meiden-dagboek-met-slot-en-pen/9200000013383184/

Zoek bij bol.com maar eens op 7+ speelgoed, voor inspiratie.

toch geen verjaardag

Het is al bijna een mensenleven geleden dat ik zelf eerste communie deed, maar dat was toch wel specialer dan een verjaardag. Ik kreeg overigens niet echt religieus getinte cadeaus en ik zou dat inderdaad niet doen, temeer niet daar je kennelijk zelf dat geloof niet aanhangt.

Een zilveren sieraadje is m.i. bij uitstek een passend cadeau voor een communie: net wat meer cachet dan een knutselding, maar het hoeft je ook de kop niet te kosten. Het mooiste zou zijn als ze een bedelarmbandje had, dan kan je een bedeltje geven. Maar een ringetje of hangertje is ook prima, en zelf zou ik er geen geld bij doen. Maar goed, nogmaals, het is voor mij al lang geleden, dus misschien zijn de gewoontes nu wel anders.

groeten,

Temet

Ik dacht ook als eerste

aan een sieraadje. Al zou ik dan eerder voor een kettinkje gaan, dat kan vaak wat langer om dan een ringetje.

lisbeth

lisbeth

16-05-2014 om 11:37

wat ik hier zie

in het katholieke zuiden en bij mijn eigen dochter. Vooral envelopjes.
Soms ook nog wel wat speelgoed (die Loombandjes zou nu een leuk idee zijn) of boeken. Maar het merendeel geeft toch geld. Vaak wordt er zelfs een speciale enveloppendoos gemaakt. Heel mooi met een foto en datum erop. envelopjes worden tijdens de dag daarin gedaan en daarna wordt die gebruikt om alles in te bewaren. Trouwens. Toen beste vriendinnetje van dochter de communie deed heb ik als cadeau zo'n doos gemaakt.

Jaina

Jaina

16-05-2014 om 12:43

Boek of sieraad

Ik geef altijd graag een boek, meestal met een religieus tintje. Een sieraad is ook leuk, wederom wel iets religieus. Nu ben ik zelf katholiek dus dan is wat religieus geven ook redelijk logisch. Als ik niet christelijk zou zijn dan zou ik waarschijnlijk een meer seculier cadeau geven. Wederom een boek of sieraad waarschijnlijk.
Geld zou ik niet vlug geven. Ik geef ook niet zulke grootste dingen.
En iets religieus vind ik zelf het meest passend.

carootje

carootje

17-05-2014 om 09:06

boekje

Ik neig toch het meest naar een boekje, ik ben niet Katholiek maar wel Christen, en vind het dus juist wel leuk om iets religieus te geven. Een sierraad lijkt me meer iets voor ouders/familie om te geven.

Eventueel dacht ik ook aan een klein kasje met zaadjes (nieuw leven).

Bedankt voor de tips in ieder geval!

Max Lucado boekje

Misschien is het al te laat en ben je al voorzien, maar is een prentenboekje van Max Lucado iets? Niemand is zoals jij, bijvoorbeeld. Een erg mooi boekje over goed zijn zoals je bent. Vanuit een christelijke visie, maar het ligt er niet duimendik bovenop.
Hera

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.