Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kado voor ouders 50 jarige bruiloft (van haar broers en zussen)

Hoi!
Ik ben net door een oom van mij gebeld of ik na wil denken wat mijn ouders willen als aandenken aan hun 50 jarige bruiloft.

Mijn vader heeft een vorm van Parkinson dus uitstapjes etc lukt niet meer,geheugen gaat achteruit en motoriek ook.
Ik gaf aan dat mijn moeder heel graag een foto van hen met zn allen als broers en zussen zou willen en dat ik die graag op de (kleinschalige) middag zou willen maken, daar wordt ze erg blij van, weet ik.
Dus ik zei een fotolijst, maar dat was een te klein kado.

Pff... dan weet ik dus echt niet,hebben jullie ideeën?
Vooral omdat hij zei dat t iets gedenkwaardigs moest zijn weet ik t even niet waar ik aan moet denken.

groetjes lilian

Angela67

Angela67

23-11-2015 om 21:39

iets functioneels

een mooie handgeblazen vaas? een mooie schotel met gebaksschoteltjes? tafelkleed met mooie servetten?
Dus iets "gebruikerigs" wat je in een chique versie kan kopen. Een mooie spiegel in de gang? Een schilderij van iemand of iets (of een reproduktie, mooi ingelijst).
gr Angela

Tijgeroog

Tijgeroog

23-11-2015 om 21:53

Fotograaf?

Een echte fotograaf die dag langskomt, om een echt mooie foto van de broers en zussen te maken? En dan meteen ook een met de kinderen en kleinkinderen.

Jamie

Jamie

24-11-2015 om 06:33

inderdaad

Was ook mijn idee. Een echte fotograaf die foto's maakt van allemaal verschillende groepen mensen?

Knutselkei

Knutselkei

24-11-2015 om 07:14 Topicstarter

Ja dat dacht ik ook

maar dat wil m'n moeder niet op die dag. De familie kan niet nog een keer op en neer komen vooraf,helaas.

Annie

Annie

24-11-2015 om 07:53

Een grote foto met oude foto's

Onze oom met Parkinson (en dementie) vond een grote foto met daarop verschillende oude foto's (beetje lastig uit te leggen) heel erg mooi.

Kinne

Kinne

24-11-2015 om 08:18

Diner in eigen huis.

Er zijn van die koks/cateringbedrijven die in je huis een topmaaltijd verzorgen en de rommel nadien opruimen. Dan ga je dus uit eten in je eigen huis. Zou dat wat zijn en zou je vaders gezondheid dat aankunnen?

Knutselkei

Knutselkei

24-11-2015 om 13:52 Topicstarter

Leuk ideeen

ik ga zowiezo de grote foto van vroeger vragen, mijn vader z'n geheugen is wat dat betreft nog redelijk, maar t gaat best snel nu, dus is dat voor dadelijk wel fijn, denk ik.
Het eten vind ik erg leuk. Mijn vader kan niet zo veel meer eten (hard kan ie niet kauwen bv) maar geniet wel èrg van eten.
Allemaal hapjes doen we,dan kan mijn vader overal wat van proeven,mijn broer is zelf chef kok dus die regelt t eten allemaal Zal ik wel ruimen
We gaan wel met t gezin op de dag zelf uit eten met gezin, das een maandag en dan is t rustig in het restaurant, dat zal wel lukken. t Korte feestje is de dag erna.

logi

logi

24-11-2015 om 14:49

album

ik heb een groot digitaal fotoalbum vol gemaakt met foto's van vroeger tot nu. Heel mooi geworden maar ook een gigantisch karwei omdat je overal foto's vandaan moet sprokkelen. Maar zou het zo weer doen. Mijn moeder vindt het het mooiste kado wat ze ooit gekregen heeft, dat zegt wel iets.

Tonny

Tonny

24-11-2015 om 21:35

Eens met logi!

Heel mooi zo'n boek. Kun je ook data en woonplaatsen in verwerken, de hele levensloop. Ik heb onlangs gewoon foto's uit mijn moeders fotoalbums gefotografeerd ( niet eens gescand dus ) en het resultaat is heel acceptabel. De foto's van vroeger zijn nu groter en ze raken niet meer los ( lijm/ fotohoekjes)

logi

logi

25-11-2015 om 00:18

ook

Zo heb ik het ook gedaan Toni, dat scannen was geen beginnen aan. Even ergens gaan staan waar je goed licht hebt en dan zonder flits fotograferen. Ik heb bij alle zwart wit foto's ook een achtergrond gezet die ik van internet afhaalde. Bijvoorbeeld een oude foto van diergaarde Blijdorp of van de schuitjes op de kermis. Die foto dan heel transparant aks achtergrond. Zag er erg leuk uit. De latere foto's waren gelukkig allemaal digitaal en zusjes en broers hadden allemaal wel wat foto's van vader en moeder.

Knutselkei

Knutselkei

25-11-2015 om 11:05 Topicstarter

Ga ik zelf mee aan de slag!

Leuk!
Nog ideeën voor ooms en tantes? Het foto boek alleen vindt ie te weinig...als of ze meer nodig hebben

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.