Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Carlijn

Carlijn

31-01-2013 om 15:40

Kado-idee oma

Binnenkort wordt oma 70 jaar. Iemand een idee wat ik de kinderen kan laten geven? Ze zijn 3 en 6. Als ik vraag of ze iets willen tekenen/knutselen zeggen ze nee , dat wil ik voorzijn door iets voor te bereiden wat zij kunnen afmaken/versieren etc. Ideeën?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

31-01-2013 om 15:43

Gepikt van de kleuterschool van mijn broertje

en ik heb het mijn zoon laten maken als afscheidscadeautje voor juf. Heel simpel: pak een leuke foto van je kind. Plak (of laat je kinderen plakken) die op een gekleurd vel stevig papier. Pak een paar leuke lapjes en laat de kinderen daar stukjes van knippen. Plak die stukjes stof óm de foto. Klaar!

Sunja

Sunja

31-01-2013 om 15:59

Schatkistje

Ik heb met mijn kinderen een keer schatkistjes gemaakt van eierdoosjes (6 eieren, dat is behapbaar - niet te groot bedoel ik) laten beschilderen en dan stickers erop (van die mooie met glitters en steentjes, hema) Erin had ik van elk een leuke foto geplakt tegen het deksel. Dan mochten ze daarna schatten zoeken, steentjes enzo voor in de doosjes. Was erg leuk!

Er zijn ook kant-en-klare knutselpakketjes die je een beetje kunt aanpassen. Bij de hema hebben ze bijvoorbeeld ook stenen schilderen enzo, dat is niet heel veel knutselwerk maar wel heel leuk!

Glazen theelichthouder laten beschilderen

Zo'n terracotta bloempotje laten beschilderen en er een plantje of potpourri in doen.
Houten doosje kopen en daar wat dingetjes op laten plakken
Fotolijstje laten versieren met kleine steentjes en een leuke foto erin.
Als je ergens wat gips op de kop kan tikken:
Wat zandbakzand in een afwasbak ofzo doen, beetje loswoelen , een soort rondje maken dat wat dieper erin ligt en de hand erin laten duwen. Dan opvullen met gips en meteen een paperclip er schuin in stoppen. Als hij droog is goed afkloppen, je krijgt dan een zandafdruk, das erg mooi

Serviesgoed

Wat hier leuk was, was het beschilderen van een bord, kop en schotel met porceleinverf. Heel persoonlijk en heel uniek. Oma was er erg blij mee. Zelfs de jongste (toen 1 jaar) heeft een schoteltje "geverfd".
n@nny

Carlijn

Carlijn

02-02-2013 om 08:41

Dank!

Gezien de concentratiespanne denk ik dat we het beste ishtars suggestie kunnen volgen Ik ga een leuke foto van ze zoeken/maken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.