Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Moontje

Moontje

04-10-2012 om 17:08

Kaasfondue recept

Even een vraagje, man en dochter houden van kaasfondue uit zo'n zilveren zakje. Zoon en ik niet, wij vinden de smaak te sterk. Zou je ook kaasfondue kunnen maken van gewonere kaas? Wij vind gewone jonge kaas of belegen kaas het lekkerste, de apartere kazen zoals emmenthaler of allerlei van die schimmelkazen zoals gorgonzola (weet uberhaupt niet of dat in een fondue gaat) maar de smaak vind ik niet lekker.
We willen ook graag eens meedoen met fonduen, want we vinden gesmolten kaas (zoals op de tosti) wel erg lekker. (wijn erin zou ook nog wel mogen)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Moet kunnen

Je vraag staat in de verkeerde rubriek

Maar volgens mij moet het kunnen. Gewoon geraspte kaas en witte wijn. Aan de kaasfondue die mijn moeder vroeger wel eens maakte kwam volgens mij geen buitenlandse kaas te pas.

Google eens op kaasfondue en goudse ofzo, dan moet er toch wel wat bovenkomen zou je denken?

Groeten,

Temet

Aanvulling

Ik wrijf (wrééf, is zeker 10 jr geleden dat ik voor 't laatst kaasfondue maakte, maar ga het héél gauw weer doen!) de pan eerst in met knoflook.

Tango

Dat is een kaassaus op basis van een roux. Wel lekker, maar geen echte fondue. Veel te melig toch?

Algebra

Moontje

Moontje

06-10-2012 om 14:43

Ja algebra

jee, nu wordt het heel verwarrend want mijn draadje staat hier nu twee keer. Hieronder had ik al geschreven dat het niet zo heel geslaagd was en nu jij dat schrijft, het was inderdaad wat melig/boterachtig van smaak.

Tijgeroog

Tijgeroog

07-10-2012 om 21:08

Moontje

Waarom dan niet een keer een herkansing, met een ander recept?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.