Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sabine

Sabine

01-08-2017 om 08:25

Jurkenvraag

Ik ben 49, heb een slank postuur (zeggen mensen), maat 38 en ben niet zo groot (1,64).

Hoewel ik slank ben, heb ik wel een blubberbuik. Helaas.

In een broek wordt die voor een groot deel tegengehouden door de broekrand en oog ik dus slank.

Ik draag graag jurken. Nu loop ik er tegenaan dat in veel jurken mijn blubberbuik nogal uitpuilt, vooral natuurlijk als ze van dat elastische spul zijn, dan krijgt mijn buik alle vrijheid. Ziet er niet uit.

Dus: wie heeft tips waar ik leuke en geschikte jurken kan vinden waarin mijn buik niet uitpuilt. De hele tijd mijn buik intrekken lukt me niet.

Nb Het is natuurlijk fijn als ze niet te duur zijn, maar ik hoef niet per de jurken voor 30-40 euro. Het gaat mij vooral om goedpassende jurken.

En overigens moet ik misschien maar met dat afvallendraadje gaan mee doen. Ben wel bang dat afvallen niet direct effect zal hebben op mijn buik . Daarom dus eerst maar een oplossing voor het jurkenprobleem.

Pirata

Pirata

01-08-2017 om 08:42

Ik ook

Bij mij is het ook niet zoals ik zou willen... te weinig gesport dit jaar en dat wordt nu zichtbaar. Bij de buik dus. Dus nu ik blessurevrij ben, ben ik weer begonnen (nu met dagelijks kort trainen). Hopelijk helpt dat binnenkort.

Ik heb zelf een blauw jurkje van esprit gekocht, gerimpeld aan de bovenkant en wijdvallend daaronder. Heel leuk. Misschien hebben ze hem nog (heb ff geen tijd om te zoeken, ben aan het werk).

Katoen en corrigerend ondergoed

Probeer te zoeken naar een niet rekbare katoen, linnen of viscose die los valt vanaf onder de buste. Stretch accentueert namelijk. Of zoek een goed corrigerend hemdje of onderbroek of body. Ben zelf erg dol op de kleding van Les Ours. Heel wijd en luchtig. Zit heerlijk en is niet zo 13 in een dozijn.

Taillevormer

De elastische buikband is los van de slip. Dat vergemakkelijkt bezoek aan het toilet. Je hoeft ook niet je buik in te houden, dat wordt voor je gedaan.
Door de elasticiteit wordt de blubberbuik als het ware wat over het lichaam 'verdeeld' zodat dit het figuur verbetert.

Een stijve band met haakjes type korset, lijkt mij daarentegen geen aanbeveling.

Met een fijne buikband maakt het bijna niet meer uit wat voor materiaal jurk je draagt. Elke jurk valt dan mooi.

De eerste buikband kocht ik in Engeland. Daar is het heel gewoon om een band te dragen. In Nederland lijkt dit nog wat in de taboe-sfeer te hangen.

tante Sidonia

tante Sidonia

01-08-2017 om 17:24

Missschien

corrigerend ondergoed?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

02-08-2017 om 23:49

Het zit er nu eenmaal

Die buik zit er nu eenmaal dus in mijn vrije tijd draag ik ook gewoon elastische jurkjes zonder speciaal ondergoed. Jammer als iemand daar wat van vindt. Naar mijn werk heb ik jurken van wat steviger stof, daar puilt niets uit. Ik draag dan wel oncharmante onderbroeken tot mijn navel zodat ik niet twee buiken krijg
A-lijn jurken doen het ook goed.

Kwak

Kwak

03-08-2017 om 11:09

Poeh

Als ik al die jurken zie denk ik bij de meesten wel: welke buik, of: gaat het wel om een buik als je die daarin verhullen wilt.
Dat lukt bij bijna geen enkele jurk, als we het tenminste over een búik hebben en niet over slechts wat losse huid bij een maat 36-42. Daar praat ik echt pas over vanaf ongeveer maat 48 en dan ook nog eerder zo rond de 50 als je onderweg de taille verloren bent.
Laat toch lekker hangen, het zit er nu eenmaal; hier hoor ik mannen echt nooit over, zo bevrijdend
Broeken ook trouwens, naast de trouwjurk ben ik nooit vrijwillig in een jurk gestapt, ik word helemaal kriebelig als er zoveel zichtbaar is. Ik houd ook niet van jaren 50/60-stijl of van die sprookjesjurken. Maar goed, ik heb dan ook niets met jurken, dat was al duidelijk.

Jasmijn

Jasmijn

03-08-2017 om 11:30

Zo'n naad onder je borst

Mijn vriendin, die meer jurken gek is dan ik, zweert bij jurken die zo'n naad onder de borst hebben, daaronder wordt de jurk -iets- losser, waardoor je net je buik niet ziet. A-lijn maakt haar weer dik, maar dit model staat perfect.
Je zou eigenlijk echt eens een hele serie moeten passen om te kijken wat bij jouw lichaam past. Ik vond de medewerkers bij Steps altijd wel leuk en professioneel qua hulp (maar goed,dat kan in een ander filiaal anders zijn) en ze hebben daar ook wel veel soorten jurken, van flubber, tot stevig en casual tot chic.
Dit modelletje laat het een beetje zien wat ik bedoel: https://www.steps.nl/luxe-jurk-met-pailletten-groen/product/93598/

Pennestreek

Pennestreek

03-08-2017 om 11:49

Zou het ook zoeken in corrigerend ondergoed

Maar dat is natuurlijk wel warm op warme dagen, dus voor die dagen zou ik dan kiezen voor wijder vallende jurken.
Ik vind wel dat jurken met plooien rond de taille vaak flatterender zijn dan jurken met zo'n hoge taille vlak onder de borst en van daaruit wijd uitlopend zoals Dorry1 voorstelt, als je maar een beetje buik hebt lijk in zo'n jurk meteen hoogzwanger. Dus liever niet wat mij betreft. Op sommige sites heb je de mogelijkheid om op het camoufleren van je buik jurken te selecteren, zoals bijvoorbeeld hier:
https://www.dressesonly.nl/jurken/buikje-verbergen-camoufleren.html

eigenlijk

Eigenlijk is het belangrijk eerst je model, van je lichaam, te definieren. Dan weet je wat voor soort jurken je het beste staat. Heb je brede schouders, of juist smal? Volle heupen, een smalle taille of juist jongensachtig rechte heupen? Dat is de basis, en dan kijken naar een jurk die de aandacht van je buik afleidt.Ik heb al vaker de site van Trinny en Susannah aangehaald, kijk hier maar eens:
http://trinnyandsusannah.com/category/body-shapes/
Uit je beginpost maak ik een beetje op dat je eerst niet zo'n buik had en je toch in je lekkere stretch kind louie jurkje hijst. En dat staat dan opeens niet meer leuk. Correct me if I'm wrong!
De dressesonly site van pennestreek geeft goede voorbeelden. Dit lijkt me bij uitstek geschikt als je smalle schouders hebt en wel een buikje:
https://www.dressesonly.nl/jurk-jasmijn-dileaves-lou-max.html
Heb je brede schouders, geen taille en smalle benen dan is dit een perfect jurkje:
https://www.dressesonly.nl/jurk-senna-pastel-pink-srndpty.html
(ik ben bijv. een echte peer en in laatst genoemd jurkje zie ik er juist heel zwanger uit)

Sabine

Sabine

03-08-2017 om 16:02

Bedankt zover

Bedankt voor alle reacties. Ben een beetje druk geweest en kan ook nu maar even kort reageren, heb ook nog niet alles goed gelezen.

Even een vraag over zo'n buikband. werkt dat goed? Dan wil ik die wel eens proberen. Toch handig als die onder alle jurken in principe te gebruiken is. Ik heb wel eens zo'n corrigerende onderbroek gehad, maar zag daarin nauwelijks verschil met de situatie zonder zo'n broek. Als iemand concrete tips heeft welke merken/winkels wel/niet bestellen? Is die van Wehkamp goed, daar bestel ik vaker, dus makkelijk.

Verder:
@ Kwak: of je het losse huid bij mijn maat 38 noemt of een buik (het is volgens mij en losse huid en vet), maakt niet uit. Als ik in een stretchstof jurkje hem loslaat, dan lijk ik echt 4 of 5 maanden zwanger. Ik ben nl. verder tenger, kleine borsten, niet zulke brede heupen, en ja, dan steekt de buik toch echt wel duidelijk uit. Als je overal gelijkmatig wat zwaarder bent met maat 40 of 42 of 44 valt je buik denk ik minder op dan bij mij.

Pennestreek, dank voor jouw tip van sites met "buikje camoufleren". Weet niet of ze mijn buik ook camoufleren . Misschien bestel ik er een paar om te proberen.

En Dorry jij hebt ook gelijk, je hele postuur is van belang. Weet eigenlijk niet of ik brede schouders heb. Volgens mij niet heel smal en niet heel breed. Misschien moet ik eens bij Steps langs voor goed advies. Maar het is sowieso moeilijk, want ik vind ook heel veel jurken niet leuk of niet goed bij mij passen qua kleur.

Pennestreek

Pennestreek

03-08-2017 om 16:09

Voordeel van weten wat je staat en wat bij je past

is dat het vaak gaat om stukken die niet heel erg aan mode onderhevig zijn. In ieder geval staan ze je goed, dus kun je er, zeker als het kwalitatief goed is, heel lang plezier van hebben. Dat weegt dan weer op tegen de langere zoektocht . Succes!

Taiilevormer

Mijn eerste taiilevormer is ook mijn enige aanschaf want ik ben meer een broekenmens en de taillevormer draag ik op heel bijzondere feestelijkheden. Maar ik had in Engeland wel een paar modellen en maten geprobeerd om een juiste keus te maken.
In de link hieronder staat een redelijk hoog model, vergelijkbaar met die van mij. Ik heb ook geen siliconen bandjes om schuiven ttegen te gaan maar daar ook geen last van. Nu ben jij wat korter van postuur. Onderin de link staat een model met siliconenbanden. Dit model lijkt korter.
Ik denk dat het een kwestie wordt van twee modellen en elk in twee maten bestellen. Niet goed , dan retour.

Het lange model lijkt mij beter ademen en niet zo stijf. Maar de keus is per mens verschillend.

https://www.wehkamp.nl/Winkelen/KenmerkAdviseurArtikel.aspx?CC=C21&SC=1A3&KAC=A36&artikelNummer=500962&BC=STY&cm_mmc_o=mfYkbTtfCjCKzFwlFBpwCjCazbkkwMByFwyCjCoxDii9xniNxi&utm_source=stylight&utm_medium=comparison&utm_term=865009620360&utm_campaign=comparison_productfeed_C21_1A3&utm_content=19556-SRBZHCGPYPPJM

Korset

Oeps, zie net dat het kleinere model met beleinen en haakjes is. Het kan best een goede optie zijn want op mijn trouwdag liep ik ook de hele dag in een korset zonder daar last van te hebben. Misschien ook een kwestie van wennen maar wel in de gelegenheid zijn om in een mooie jurk er top uit te zien..
Gewoon google op taillevormer.

Of

Een winkel met bruidsmode of avondjaponnen binnen lopen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.