Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tonny

tonny

25-03-2015 om 11:16

jurk voor hoogbejaarde - waar vind ik die?

Al jaren beheer ik de kleding van mijn moeder (94), het seizoen dat niet aan de beurt is, hangt bij mij op zolder, ik was en strijk en houd het netjes tot de volgende keer.
Mijn moeder was altijd al klein, maar is nu erg vergroeid geraakt, vorig jaar heb ik alle jurken (ze draagt altijd jurken, broeken heeft ze geprobeerd maar vindt ze niet prettig) korter gemaakt/laten maken. Rokken zitten vervelend doordat ze zo vergroeit/afvalt.

Ik ben op zoek naar jurken in maat 38/40. Liefst met een rits voor, of knoopjes. Heb al wat zitten googlen maar kan niets vinden.

Af en toe is er een modeshow van een bedrijf, maar dat zijn vooral combinaties met rokken/pantalons. Soms een paar jurken, maar altijd in grote maten. En setjes voor 'een gelegenheid'.
Ach ja. Een gelegenheid. Ze komen voor in onze familie, dat wel, maar
(o)ma kan daar al lang niet meer heen. Veel te inspannend.

69er

69er

25-03-2015 om 11:25

kringloop

Toen "oma" nog leefde, hield mijn familie de kringloop goed in de gaten, omdat ze inderdaad in winkels nauwelijks wat konden vinden. Zij wilde niets "straks" om de buik, dus geen broek of rok en schommelde nogal in gewicht.... Mijn schoonmoeder draagt gelukkig wel rokken, maar in de "dames" winkels waar zij komt heb ik eerlijk gezegd ook geen jurken gezien.
Gat in de markt!!

Limi

Limi

25-03-2015 om 11:25

kringloop?

Daar hangt misschien wel wat afkomstig van dames met dezelfde voorkeuren.

Bij ons hangt er in ieder geval altijd veel kleding die van oudere mensen is geweest. Tenminste, zo ziet het eruit.

mijk

mijk

25-03-2015 om 11:29

is dit wat?

https://www.zorgvrijkleding.nl/product/damesjurk-overslag-achterkant-ritsje-voor

Gegoogled op jurk voor rolstoel omdat ik dacht dat dat gelijke voorwaarden zou hebben.

Hanne.

Hanne.

25-03-2015 om 11:42

sneiorenkleding

Ik heb gegoogeld op seniorenkleding en kwam dit tegen:

http://www.seniorenkleding.nl/webshop/dames/japonnen/?items=18&sorting=weight%7Casc&filter%5B%5D=5%3A11

Misschien dat je daar verder mee kan.

tonny

tonny

25-03-2015 om 20:02

kringloop, tja

als ik daar japonnen van oude dames zou vinden, zouden die voorzien zijn van een naam en streepjescode van de vorige draagster. Zulke merkjes sealen ze er in de linnenkamer van verzorgingshuizen zo stevig in dat je ze er nooit meer uit krijgt!! Of het zou met een schaar moeten, maar dan is het kledingstuk kapot Naam doorstrepen zou kunnen, maar dat is ook een heel triest gezicht. Dus die kringloop wordt het niet.

De zorgkledingstukken, die zijn echt bedoeld voor mensen die de hele dag in een rolstoel zitten, dat is niet wat ik zoek.

Die andere website vond ik ook, maar de jurken (het zijn maar enkele stuks) zijn in grote maten. Mijn moeder weegt nog maar 45 kilo...

Juno

Juno

25-03-2015 om 20:23

Petite?

Heb je al gegoogled voor petite jurken? Volgens mij zijn daar zelfs aparte winkels of merken voor. King Louie heeft het eea wat in aanmerking zou kunnen komen. Niet laag aan de voorkant, mouwen. Zag bij Macy's ook nog wat jurken maar dan zit je met niet kunnen passen en verzendkosten.
Is een jurk laten maken een optie? Mijn oma had vroeger een soort hemdjurken: brede schouderbanden, A-lijn, zakken op de naad (héél belangrijk, je kan van alles bewaren in die zakken!) in een vrolijke katoen. Mijn moeder draagt veel kaftans in de zomer. Lekker los langs het lijf, bedekt wat bedekt moet zijn, kleurig en makkelijk korter te maken. Eén keer een patroon, een handige naaister die wat variaties bedenkt, stoffen die niet op elkaar lijken en gaan met die banaan.

mijk

mijk

25-03-2015 om 20:24

dat staat er niet

Op zorgvrij staat juist dat het ook voor ouderen kleding maakt er zijn rolstoelmodellen maar ook gewone jurken. Bel ze anders eens. Hebben zij het niet dan weten ze misschien wel een collega...

Mijk

Barvaux

Barvaux

25-03-2015 om 20:29

Tonny

Je kunt ook zelf iets anders er overheen strijken.

Lusithania

Lusithania

25-03-2015 om 20:52

eehh,

Aangezien je een jurk in een kleine maat zoekt, zou je misschien toch ook kunnen kijken bij de Primark.
Toen ik er met mijn dochter was, hingen er bij de jurken en de 'nette' kleding ook jurken die ik toch echt iets voor ouwe omaatjes vond.
Maat 6 is het kleinst maar die past mijn dochter ook (142 cm)

atelier gs

ik koop hier http://www.ateliergs.nl wel eens wat voor mijn moeder. Mijn moeder wordt ook steeds kleiner en schever, ik vind het plezierig dat er hier ook veel in korte maten te koop is.

Stenna

Stenna

25-03-2015 om 22:43

Otto

Staat bekend om het voeren van hele kleine maten, dameskleding vanaf maat 34. En (duitse) oudbolligheid genoeg. Voorbeeld:
http://www.otto.nl/product/10038676611/?c=dames-categorien-jurken-blousejurken&itemId=10040183340&p=0#

Stenna

Stenna

25-03-2015 om 22:56

nog een idee

vraag eens na bij verzorgings/verpleeghuizen in de buurt: die hebben vaak speciaalzaken die langs komen met "modeshows" speciaal voor de oudere dames, waarbij ze ter plekke kleding verkopen maar ook kunnen vermaken etc. Daar mag ze / jij vast wel bij zijn als je zou willen.

mijn schoonmoeder

bestelt bij mona-mode.nl ,Klingel en bader.nl
De jurken op ateliergs vind ik ook mooi!

Kaaskopje

Kaaskopje

27-03-2015 om 17:20

Ik ben af en toe ook zo kippig... ik zie nu dat de Tommy Hilfigerjurk geen doorlopende knopen heeft.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-03-2015 om 17:22

Ik snap dat je het een probleem vindt

Ik heb behoorlijk wat bekeken en het beste wat ik tegen kom is een deux piece, maar je gaf aan dat je moeder niet van rokken houdt, omdat die niet lekker zitten.

Thursday Next

Thursday Next

27-03-2015 om 18:30

en een kleermaker?

Kan je niet een leuke jurk zoeken en die laten vermaken?
Of een jurk die haar goed zit laten namaken?

Fiorucci

Fiorucci

28-03-2015 om 08:20

Tonny

Er zijn heel veel ouderen die gewoon thuis wonen, kringloop heeft echt niet alleen maar ex-verpleeghuiskleding.

tonny

tonny

28-03-2015 om 14:06

@Fiorucci

daar heb je gelijk in Ik begin aan kokervisie te lijden, oei.

tonny

tonny

28-03-2015 om 14:08

modeshows in zorgcentra

Ja, daar kom ik/komt zij altijd, maar daar zijn zelden jurken. Meestal pantalons/rokken met blouses/tops. En de paar jurken die er zijn, hebben een grote maat.

Coupeuse

Ik zou een coupeuse zoeken, of gewoon iemand die handig is met een naaimachine. Dan kan je zelf de stof uitkiezen, lekker zacht en misschien een beetje rekbaar bijvoorbeeld, en een model dat helemaal aan de wensen voldoet. Misschien biedt zo iemand zijn diensten wel aan op Marktplaats, of kan je zo iemand vinden met een briefje op het prikbord in de supermarkt?

skik

An

An

01-04-2015 om 19:04

Markt

Hier op de markt 2 kramen met echte omajurken.

tonny

tonny

10-04-2015 om 13:35

gevonden

In Sliedrecht. Ik kreeg een paar japonnen op zicht mee, aardig he!

Kaaskopje

Kaaskopje

12-04-2015 om 00:30

Fijn

Heeft je moeder al gekozen?

tonny

tonny

12-04-2015 om 11:43

ja hoor, is gelukt

Nu eerst nog naar het naaiatelier om 'm flink in te korten, en dan kan-ie aan

Kaaskopje

Kaaskopje

12-04-2015 om 15:20

Flink inkorten

Als ik ook zo krimp dat alles normaal gesproken te groot wordt, pas ik misschien éindelijk in de zomerjurken waar mijn jongste dochter nu in past.)

Maar mooi dat je geslaagd bent.

kaaskopje (ot)

een stuk hieronder staat een oproepje voor je las ik, had je t al gezien?

Kaaskopje

Kaaskopje

13-04-2015 om 16:43

Ja, dank je wel

...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.