Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Laura

Laura

10-06-2015 om 22:39

Juno hellup ;)

Een tijdje geleden gaf je mij het recept voor het maken van wasmiddel, ik heb het gemaakt en we waren er zeer tevreden over! Vanmiddag heb ik het weer gemaakt met een stukje marseile zeep maar nu blijf het zo waterig naar mijn idee...
Ik dacht dat het vorige keer wat eerder stijf werd, zou het nog goed komen??
En nog een ander vraagje, voorheen liet ik de wasmachine 's nachts weleens draaien en dan se volgende ochtend vroeg ophangen. Als ik dat nu met mijn eigen gemaakte wasmiddel doe stinkt de was zo de volgende dag... Heb jij dat ook?
Gr Laura

Laura

Laura

10-06-2015 om 22:49

Of komt het..

Doordat ik de zeep in het niet kokende water heb gedaan? En daarna aan de kook heb gebracht?

Juno

Juno

11-06-2015 om 17:21

Ik denk het wel

Ik was laatst een beetje ongeduldig en had ook alvast de zeep er in gedaan terwijl het nog niet kookte. Het bleef waterig, ook toen ik het daarna nog inkookte. Ik heb er maar de wc mee schoongemaakt.
Mijn was rook altijd fris maar de laatste tijd ruikt het gewoon naar was. Ik denk omdat alle zeepsporen er uit zijn gewassen of zo. Ik heb het idee dat mn de geur er voor zorgt dat je denkt dat het schoon is. Hier kwam veel commentaar van de pubers dus ik heb vandaag wasverzachter gekocht. Daar moet ik nog iets op verzinnen want ik ben wel heel gevoelig voor een lekker geurtje maar eigenlijk wil ik niet steeds wasverzachter kopen.

Juno

Er is ook schoonmaakazijn met een geurtje, lavendel bijvoorbeeld, dat kan ook dienst doen als wasverzachter.

skik

Juno

Juno

11-06-2015 om 18:24

Skik

Heb ik, ik doe er zelfs nog extra etherische olie bij. De was bestaat natuurlijk uit natte lappen maar zo hoeft het niet te ruiken .

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-06-2015 om 19:34

Ojee toch

Waarom dan geen gewoon wasmiddel gebruiken als je toch weer wasverzachter naast je Marseillezeep gebruikt? Zo slecht voor het milieu en de vissen die wasverzachter!

Marie

Marie

11-06-2015 om 20:30

Wasnootjes

Iemand hier ervaring mee? Werd ik door kennis op geattendeerd (zij maakt ook wel zelf wasmiddel)

http://www.biowinkelurk.nl/wasnootjes.html

Juno

Juno

13-06-2015 om 20:11

Nu ook

Ik heb braaf het water laten koken voordat ik de zeep er bij deed maar het bleef vloeibaar. Deze zeep had ik bij De Tuinen gekocht. De zeep van een braderie met officieel Marseillestempel werd wel lobbig.
Het ligt denk ik aan de samenstelling van de zeep waar je mee werkt.

Laura

Laura

17-06-2015 om 21:36

Ik was er mee!

Ik dacht, probeer het gewoon! Was ruikt heerlijk en voelt heel zacht aan!

Laura

Laura

17-06-2015 om 21:38

Marie

Ik heb er weleens over gelezen, nog nooit gebruikt. Ik vind de bezorgkosten erg hoog voor dit soort producten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.