Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maman

maman

11-08-2016 om 09:26

jongerentoer ns

Mijn oudste 2 kinderen gaan bij familie in Nederland logeren. Ze komen 's ochtends om 6 uur aan in Nederland en moeten dan nog ruim 2 met de trein naar opa toe. En omdat ze verder ook nog op pad gaan met de familie heb ik 2 jongerentoer kaarten voor ze aangeschaft. Nu lees ik in de voorwaarden dat ze pas vanaf 9.00 uur te gebruiken zijn. Hoe streng controleren ze dat?. Want anders komt er nog een keer 2x 24.50 euro bij voor de enkele reis naar opa. En dat komt mij niet zo goed uit.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-08-2016 om 09:34

Tja

Dat hangt af van de conducteur natuurlijk. En hoe onnozel jouw kinderen kunnen kijken

Paasei

Paasei

11-08-2016 om 09:56

Buitenland

Een familielid van me werkt bij NS en kan boeiend vertellen over 'onnozele' buitenlanders die ons OV systeem met die chipkaarten en zo helemaal niet snappen. Meestal gaan ze daar in de trein heel welwillend mee om. Jouw kinderen wonen in het buitenland en reizen vanaf schiphol begrijp ik. Ik zou zeggen, laat ze inderdaad onnozel kijken en vooral geen Nederlands spreken..)

Weekend?

OP zaterdag en zondag mogen ze al wel eerder reizen. Misschien komen ze in een weekend aan?

Henriette123

Henriette123

11-08-2016 om 13:38

dit geeft problemen

Controle is streng, en als je een jongerentour hebt is het zeer onwaarschijnlijk dat ze geen Nederlands spreken.
De controleur kan ook zien hoe laat ze ingecheckt zijn, dus ook als ze bijvoorbeeld om 9.30 gecontroleerd worden kunnen ze zien dat ze te vroeg zijn ingecheckt.
Ik zou het niet doen.

Henriette123

Henriette123

11-08-2016 om 13:40

Aanvulling

Als je het geld niet kunt missen kunnen ze natuurlijk ook nog eerst op Schiphol wat rondkijken/ winkelen en na 9.00 reizen, 6.00 aankomen is niet om 6.00 al door de douane zijn, en de winkels zijn daar al vroeg open.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-08-2016 om 13:43

Inchecken

Ik neem aan dat je de kaartjes uitprint?
In dat geval hoeft er niet in- en uitgechecked te worden

Henriette123

Henriette123

11-08-2016 om 13:49

Dendy

Bij veel stations staan tegenwoordig toegangspoorten daar moet je ook inchecken met een e- ticket anders gaan de poortjes niet open. Overigens niet bij Schiphol.
Maar als je moet overstappen, moet je soms ook door poortjes.
Een conducteur weet ook hoe last zijn trein vanaf een bepaald station vertrekt.

bieb63

bieb63

11-08-2016 om 14:10

ik zou het er ook niet op wagen

Wellicht zijn ze coulant, maar dat weet je echt niet zeker.... met alle eventuele gevolgen van dien.

bieb63

bieb63

11-08-2016 om 14:11

Overigens

Ben je er van op de hoogte dat je in een periode van 2 weken (een vooraf gekozen periode van 2 weken), maar 3 keer een dag kunt reizen? Dus heen en terug naar Schiphol. En dan is er nog 1 dag over. En je moet je dagticket van te voren printen en bepalen.

Bieb63

Dat van die periode klopt niet. Als je nu een jongerentoer koopt is die geldig tot 5 september. In die periode mag je 3 keer reizen.

bieb63

bieb63

11-08-2016 om 21:13

Ciska

Blijkbaar is dat dan een regel in de tweede helft van de zomer. Dat wist ik niet. Mijn dochter heeft een kaart gekocht en dat was in een periode van 2 weken (einddatum 7 aug).

maman

maman

11-08-2016 om 21:58

We wachten het wel af.

Ze gaan met de nachtbus naar Nederland en zijn morgenvroeg om 6.00 uur in Utrecht. En dan moeten ze nog door naar het hoge noorden. Dus wachten is niet echt een optie. We zien wel of het problemen gaat opleveren. Ze rijden met iemand terug naar huis. En de andere 2 reisdagen zouden ze gebruiken om bij andere familieleden langs te gaan. En ik dacht het dus goed geregeld te hebben met zo'n kaart.

maman

maman

12-08-2016 om 09:53

Het is goed gegaan.

Ze zijn op plaats van bestemming aangekomen en alles is goed gegaan. De conducteurs hebben er niks van gezegd. Dat scheelde alweer een boel toneelspel ed. Bedankt voor jullie reacties. Door Paasei en Dendy hebben de gok maar gewaagd.

lucile

lucile

12-08-2016 om 10:03

mazzel

Dan heb je mazzel gehad. Niet iedere conducteur is zo. Gisteren nog meegemaakt in de trein dat 2 vrouwen een boete kregen omdat ze om 8 uur in de trein zaten met een blokkerkaartje dat pas vanaf 9 uur geldig was. Eentje had ook nog een gratis meereiskaartje dat en niet geldt met een blokkerkaartje en niet voor 9 uur. Maar gelukkig voor je zonen is het wel goed gegaan, was wel vervelend geweest voor hen als ze zo'n conducteur hadden gehad.

marie

marie

13-08-2016 om 15:40

kaartje tot 09.00 uur

"Vroegah" toen ik nog puber was, reisde ik naar school met de trein.

Daar zaten vaak 65+ers in die dan een enkeltje kochten tot 09.00 uur (toevallig was daar een station) en dan verder met hun "vrij reizen dagkaart".

Dat wordt nog steeds wel gedaan volgens mij. Scheelt soms echt veel tijd als je net een intercity eerder kunt nemen op een lange reis.

maman

maman

13-08-2016 om 16:20

Lange reis

Dat vroeg ik mij ook al af. Als je bijvoorbeeld in een uithoek van Nederland woont en je hebt een jongerentoerkaart. Vanaf 9.00 uur en dan naar Rotterdam of Valkenburg vanuit Noord-Groningen bijvoorbeeld. Dat is niet echt praktisch.

lucile

lucile

13-08-2016 om 17:34

nee

Nee, dat is niet praktisch. Maar die kaarten (en van de blokker, kruidvat etc) zijn zo goedkoop omdat je buiten de spits reist. In de spits betaal je het volle tarief. Dus door de week van 9 tot 16 en vanaf 18.30 en gedurende het hele weekend reis je goedkoper want dat zijn de daluren. Die andere uren betaal je het gewone tarief. Dat zijn namelijk de voorwaarden voor het goedkope kaartje.
En laat ik nou net in zo'n uithoek wonen, ik kan pas rond 11.15 in Amsterdam zijn als ik om 9 uur vertrek. Wil ik er eerder zijn dan moet ik een kaartje voor vol tarief kopen of voor een gedeelte van de reis. Ik kan pas om 8.55 door de poortjes (het station is hier door poortjes afgesloten) met een goedkoop kaartje. Hetzelfde geldt tussen 16.00 en 18.30. Maar dat staat allemaal in de voorwaarden.

lucile

lucile

13-08-2016 om 17:37

net gekeken

Ik heb net even bij de voorwwarden van de jongerentoer gekeken. Daar mag je wel tussen 16 en 18.30 reizen. Dat scheelt alweer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.