Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Celine

Celine

05-06-2014 om 13:42

Jongensschoenen maat 38 - wie helpt?

Zoon heeft echt nieuwe schoenen nodig. Heeft maat 38. Al vele winkels langsgeweest, maar erg weinig in zijn maat en wat er is vindt hij niets.

Hij houdt van die lage sneakers (dus niet die hoog bij de enkel) en niet echte gympen.

Bijv. http://www.vanharen.nl/NL/nl/shop/home-jongens/home-jongens-schoenen/00003001222803/Sneaker.prod?r=5&c=3&filter_brand=vty&orderby=topseller&st=PRODUCT&filter_cat=home-jongens/home-jongens-schoenen

Die vindt hij leuk. Maar helaas: die gaan tot maat 35.

Zelfs Van Haren (onze favoriete winkel, niet zozeer vanwege de prijs, maar vooral vanwege de soort schoenen) heeft geen leuke meer in zijn maat.

Wie oh wie weet waar ik dergelijke schoenen kan vinden? Mag internet, want alle winkels in onze plaats gehad, maar kan evt. uitwijken naar stad in de buurt.

Goed en goedkoop

Koop voor mijn zoon al jaren online bij http://www.schuurman-schoenen.nl/ omdat hij een gruwelijke hekel aan winkelen heeft.

Onder de 30 euro 3,95 verzendkosten en gratis ruilen/retourneren.

Geen aandelen en/of interesses in deze zaak, alleen goede ervaring

Dendy Pearson

Dendy Pearson

05-06-2014 om 13:51

zalando

Ik koop tegenwoordig schoenen altijd via zalando. Ik heb geen aandelen ofo, maar ruim assortiment en makkelijk bestellen en retourneren. Ik heb nog nooit problemen met hun gehad.

In de winkels vind ik de keus tegenwoordig erg beperkt.

Mijntje

Mijntje

05-06-2014 om 19:22

en hier

heb ik van de week schoenen gekocht voor mijn zoontje, bijna 100 euro goedkoper: http://www.online-kinderschoenen.nl/.
Geen aandelen, was ook mijn eerste keer, maar ik had ze snel in huis en het zijn echt hele mooie kwaliteitsschoenen.

Dalarna

Dalarna

05-06-2014 om 20:06

Celine

Kan hij nog geen veterstrikken want dat gaat natuurlijk het probleem worden met maat 38. Je kunt overal dit soort schoenen vinden met veters (bijv scapino).

Adama

Adama

05-06-2014 om 20:48

Trackstyle en Superfit

De schoenen die je laat zien, lijken op Trackstyle schoenen (kwalitatief zeer goede schoenen in verschillende breedtematen). Deze bestaan ook in maat 38. Te koop o.a. bij Cees Tak in Amsterdam.

En kijk hier eens, hier zijn er een paar bij die lijken op wat hij wil.
Let op, Superfit heeft drie breedtematen en dit is bij Amazon niet altijd duidelijk aangegeven (vaak wel).
http://www.amazon.de/s/ref=sr_st_price-asc-rank?__mk_de_DE=ÅMÅZÕÑ&bbn=1760427031&qid=1401993434&rh=n%3A355006011%2Cn%3A!361139011%2Cn%3A1760296031%2Cn%3A1760427031%2Cp_89%3ASuperfit%2Cp_n_size_browse-vebin%3A1902056031%2Cp_6%3AA3JWKAKR8XB7XF%2Cn%3A1760435031&sort=price-asc-rank

Tango

Tango

06-06-2014 om 15:52

Sportwinkel

Schoenen kopen via internet lijkt mij heel lastig omdat maten altijd zo verschillend kunnen vallen.
Voor zoon hier kom ik alleen nog maar in sportwinkels voor schoenen. Meestal de Aktiesport maar ook wel eens Perrysport e.d. Daar hebben ze allerlei sneakers, hoog, laag met veters, klittenband etc. En vaak ook nog wel aanbiedingen van merkschoenen. Rond de 40-50 euro ben ik altijd wel klaar.
Nu heeft zoon pas maat 32 maar ook in grotere maten slagen we er prima. Voor dochter met maat 36 laatst ook sportschoenen gekocht.

Tink

Tink

06-06-2014 om 20:45

herkenbaar

Ik ben blij dat mijn zoon inmiddels is doorgeschoten naar de grotere maten want die jongens vallen op een gegeven moment inderdaad overal tussen wal en schip.
We konden doorgaans inderdaad wel slagen bij Schoenenreus of Scapino, maar de keus in die maten is echt beperkt helaas.

durlinger

Durlinger heeft winkels en je kan er online kopen. Ik vond het ook een lastige periode. Nu bij de oudste voorbij maar volgend jaar waarschijnlijk bij de jongste.

Egel

Egel

07-06-2014 om 11:21

Kan ook nauwelijks slagen

Voor mijn zoon (mt 36) kan ik ook niet goed slagen. Ik zoek juist géén gymp-achtige schoenen voor hem. Gewoon normaal leren. Leren sandalen (geslaagd vorige zomer in oost-Europees land, ze passen nog even), of dichte leren schoenen. Wat dacht je van nette zwarte schoenen voor jongens? Stad en land zoek je af.
Ik geloof dat in NL elke jongen hetzelfde dient te zijn en gewoon de hele zomer in dikke plastieken halfhoge gympen moet lopen (of evt slippers).

Dalarna

Dalarna

07-06-2014 om 11:29

Egel

Het is onzin dat die halfhoge gympen van plastiek (!) zouden zijn. Kijk eens naar de bekende merken. Mijn zonen hebben meteen stinkschoenen als we hele goedkope schoenen van de scapino komen (dutchy's) en die hadden ze dan ook alleen voor de gym. Normaal dragen ze nikes of iets dergelijks en helemaal geen last van stank. Dat duidt er op dat die dingen niet van plastiek zijn.

Ze hebben jaren geleden ook wel eens sandalen gehad waar het hele huis naar stonk.

Wat wil je kind zelf?

yvon

yvon

07-06-2014 om 12:28

skate schoenen

Ik vind ze lijken op skate schoenen, zoals Etnies, DC, Vans, Supra.. Ik zou met hem naar een skate zaak gaan.

Egel

Egel

07-06-2014 om 14:38

Hij heeft niets te zeggen.

Mijn zoon van 11 heeft niets te zeggen!
Grapje.
Hij zit nu naast me en hij is blij met zijn leren sandalen van vorig jaar. Wel hoopt hij dat als hij nieuwe krijgt, we een andere kleur doen, voor de afwisseling. Nu zandkleurig, volgende keer blauw of knalrood, zegt hij.
De nette zwarte schoenen heeft hij nodig voor zijn hobby. Hobby moet niet, die nette schoenen moeten wel als hij op dat moment nog voor die hobby heeft gekozen.
Inderdaad zijn lang niet alle gympen van plastic, je hebt er genoeg die (deels) van leer zijn. Maar dik zijn ze wel erg vaak. En nogmaals: de jongensschoenen zijn al jaren bijna altijd gympen of gympachtig. Dat vind ik jammer en lastig omdat het onze smaak niet is.

Dalarna

Dalarna

07-06-2014 om 16:31

Egel

Hoe oud is je zoon eigenlijk?

Ik dacht ook toen mijn oudste naar groep 8 ging dat dit soort schoenen toch veel te warm zijn voor de zomer... nou niet dus. Hebben ze helemaal geen last van. Op een gegeven moment willen ze zich echt niet meer vertonen met sandalen, hoogstens sommige jongens op birkenstocks of slippers maar sandalen zeker niet.

Dalarna

Dalarna

07-06-2014 om 16:32

oja en

dan heb ik dus echt geen exemplaar wat zich ook enigszins bemoeit met mode

Annet

Annet

07-06-2014 om 17:13

Egel

Geen leren maar wel hele fijne sandalen met een dichte neus. Ik heb ze zelf, zoon (brugklas) ook. Hij kan ze gewoon naar school aan. Voor hem kopen we de damesversie omdat de leest dan smaller is. Verder zien ze er hetzelfde uit.

C&A heeft zwarte schoenen online. Die hebben wij ooit voor een kerstgala gekocht. Moet ze nog steeds op marktplaats zetten. Volgens mij heb ik maat 36 of 37 liggen.
http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/jongenskleding/maat-122-182/feestelijk-party/schoenen

Egel

Egel

08-06-2014 om 12:47

Dalarna en Annet

Nou, Dalarna, ik schreef het al he: mijn zoon is 11 (net). Hij is wel iets gevoelig voor groepsdruk (niet zo erg) maar kennelijk zijn zijn vrienden nog niet aangeslagen op zijn sandalen. Zijn trouwens ook geen opvallende hoor. Zandkleurig, sluiten goed aan, ze staan echt mooi vind ik. Hij zit wel op een behoorlijk tolerante school volgens mij. Eigenlijk zou ik ook gewoon niet weten wat er mis mee zou zijn als iedereen die dat wil (meisje/jongen/man/vrouw) in lente en zomer in leren sandalen zou lopen. Waarom mag dat maximaal een outdoor-sandaal zijn of moet het per se een gymp(achtige) schoen zijn?
Annet: bedankt voor je links. Als outdoor-sandaal vind ik die rode zeker best leuk. Wel van plastic. Ik vind leer fijner, deze zou wel prettig zijn als je in de zomervakantie ook bijv. door stroompjes waadt en zo. Ze zijn ook vrolijk om te zien.
De nette zwarte schoenen zijn ook een optie, bedankt! (ik hoop ergens nog een tandje eleganter te vinden maar als het niet lukt kunnen deze ook).
Groeten Egel

Celine

Celine

08-06-2014 om 15:57

Bedankt!

Ik was even erg druk, vandaar dat ik niet eerder reageerde.

Super bedankt voor al jullie tips en links van websites. Het liefst zou ik ze in een winkel kopen, maar omdat dat hier dus niet lukt en we geen tijd hebben om ook in de stad hier in de buurt winkels af te lopen (of zoon of ik druk), gaan we het nu via internet proberen.

Ik heb al even bij die van Kaboutertje en Guera gekeken en denk dat er zeker bij Omoda iets bij moet zitten. Zag er goed uit! Ik ga de andere sites ook zo snel mogelijk bekijken, ook met zoon, en hoop dat het zo nu snel gaat lukken!

Celine

Celine

09-06-2014 om 21:09

Inderdaad

We hebben alle sites bekeken en Omoda bleek inderdaad het beste bij onze smaak aan te sluiten. Twee paar besteld (maar zoon vond er wel 4 geschikt!!) en nu hopen dat een van beide paren past.

Guera bedankt, maar ook de anderen, ben erg blij met al jullie reakties.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.