Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Petra.v.S.

Petra.v.S.

04-03-2013 om 08:35

Joggingbroek voor hele smalle jongens gezocht

Mijn zoon draagt alleen maar joggingbroeken omdat hij vanwege zijn autisme andere broeken niet kan verdragen.

Maar hij is erg mager, en de joggingbroeken die ik de laatste tijd voor hem koop (maat 152) zakken steeds een beetje af. Het elastiek is dus niet strak genoeg. Nu moet hij ze steeds ophijsen en dat is vervelend voor hem.

Ik koop de joggingbroeken bij de Bonprix en Bristol. Maar misschien hebben ze in andere winkels wel joggingbroeken waarbij het elastiek juist strak is.

Weet iemand toevallig waar je joggingbroeken kan kopen met een smalle taille? Maat 152/158.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

04-03-2013 om 09:14

Elastiek strakker maken?

Ik zou zo snel geen smallere joggingbroeken weten, het model is voor joggingbroeken al gauw losjes, maar ik denk dat het het makkelijkste is om het elastiek wat strakker te maken? Je kan een stukje van de zoom lostornen en het elastiek er uit trekken en het strakker maken, dit kan je doen door er een stuk uit te knippen en het weer vast te naaien, dan blijft het elastiek plat, of wat nog makkelijker is, is een knoop in het elastiek te leggen, dan is het meteen strakker, maar dan kan je de knoop misschien wel voelen bij het dragen en dat is wat minder comfortabel.
Of je zoekt iemand die ze voor je kan maken? (het is een heel simpel model) dan koop je losse stof en maakt ze, heb je meteen de keuze uit veel meer kleuren en je kan helemaal zelf het model bepalen (dus ook smallere pijpen bijvoorbeeld)

Tineke

Tineke

04-03-2013 om 09:15

Andere keuze

Als het moeilijk te vinden is, is er ook een andere optie. Je zoon went aan gewone broeken. Dat hoeven niet meteen keiharde ruwe spijkerbroeken te zijn, maar gewone katoenen. Ik vind dit een mooie gelegenheid om te experimenteren. Daarbij, maat 152 is al groot, is anders het plan dat hij de rest van z'n leven in joggingbroeken blijft lopen?

Petra.v.S.

Petra.v.S.

04-03-2013 om 09:31

Goed idee

maar ik dacht altijd dat de elastiek vast zat in de broek. Ik zal het bij eentje eens gaan proberen of dat lukt, want dat zou dan een makkelijke oplossing zijn inderdaad.

Zelf maken heb ik ook aan gedacht maar als je joggingstof los koopt is het echt zoooooo veel duurder dan als je een joggingbroek koopt. Vreemd maar wel waar.

Gewone broeken is wel de bedoeling op de lange termijn, maar op dit moment nog niet. Hij kan nl. ook nog geen knopen open en dicht maken. En hij is nog niet volledig zindelijk. Dus als hij naar de WC moet dat moet hij ook echt meteen. En als de knoop dan niet lukt doet hij het alsnog in zijn broek en dat is weer slecht voor zijn zelfvertrouwen.

Vera*

Vera*

04-03-2013 om 09:49

Adidas

Dochter heeft nu een heel erg mooi vallende joggingbroek van Adidas. De broek fladdert niet om haar billen en de pijpen zijn vrij smal.

Vera*

Vera*

04-03-2013 om 09:50

Wel duur

Het liefst zou ik een broek kopen die veel goedkoper is maar helaas (35 euro)
Dochter groeit niet meer dus kan ze hem aan totdat die versleten is

Rafelkap

Rafelkap

04-03-2013 om 10:31

Loose fit

Ik koop voor mijn jongste nu "loose fit" jeans en broeken van de h&m (met een luier past hij niet in gewone broeken) H&m heeft een lijn met elastiek (met koord) en geschikt voor luiers. De spijkerbroeken zijn vrij zacht, maar er zijn ook zachte corduroybroeken van hetzelfde model. Het gaat in ieder geval tot maat 128, je zou kunnen kijken of ze die modellen ook in grotere maten hebben (daar kijk ik nog niet naar).
Anders eens bij pienenpolle kijken, ook elastiekbroeken in grote maten, maar die zijn wel wat duurder dan h&m.

Rafelkap

Rafelkap

04-03-2013 om 10:38

Druknopen

Ik zie nu dat je zoon geen luiers draagt dus dan is mijn optie een beetje wijd. Dan zou ik zoeken naar broeken met drukknopen, die kan hij beter open doen dan met knoopsgaten.

Merel

Merel

04-03-2013 om 11:33

Petra

Nee niet bij alle broeken zit het elastiek vast, maar inderdaad bij sommige wel. Je kan natuurlijk ook een niet al te dure kopen en hem wat vermaken. Ik heb voor mezelf of dochter ook wel eens pijpen versmald, en daar hoef je echt geen naaimachine wonder voor te zijn (ben ik helemaal niet namelijk) broek binnenstebuiten en even strijken en dan een stuk innemen aan de buitenzijde (bij allebei de pijpen) Ik zou zelf dan wel de elastieken rand even lostornen en er opnieuw een tunnel in zetten en dan een elastiek erdoorheen. Als je het nog luxer wil doen regel je een knoop aan de broek en knoopsgaten elastiek, dan kan je hem op een gegeven moment ruimer of smaller maken.
Maar dat joggingstof zo duur is? Ik kan me herinneren dat dat ongeveer maximaal 5 tot 10 euro de meter was? Heb je aan 1 meter bij 1,50 niet voldoende voor een joggingbroek? (ik weet dat even niet meer, wie naait er vaak?) Kijk eens op de markt voor stof of ga naar een grotere stad, daar heb je veel goedkopere stoffenzaken.

Merel

Merel

04-03-2013 om 11:42

Ben ik nog een keer

Ik bedenk me ineens dat ik zelf een heerlijk zittende joggingbroek heb die aan de bovenkant zo'n boord heeft, net zoals bij de mouwen van een jas bijvoorbeeld. Die broek zit heel lekker. Ik weet dat je dat soort boord los kan kopen bij fournituren winkeltjes. Dus als je een paar broeken hebt waar dat elastiek helemaal zit ingenaaid (dan is trouwens wel los te tornen hoor, heb ik wel eens gedaan) dan kan je die rand er ook afknippen en er een nieuwe rand opzetten en dan met een breed, zacht elastiek erin, je kan 'm dan helemaal precies op de juiste afmeting maken qua strak/los zittend.

Tango

Tango

04-03-2013 om 12:02

Coolcat

Heeft ook broeken in jogging-stof. In ieder geval bij de meiden-afdeling. Ook grotere maten zoals 152. Volgens mij vallen die ook vrij smal, want mijn dochter heeft een vriendin die dat soort broeken draagt en ook heel smal is en verder ook weinig qua kleding kan verdragen.

+ Brunette +

+ Brunette +

04-03-2013 om 13:06

Hema?

Mijn dochter is ook wat smalletjes, je moet een winkelketen of kledingmerk zien te vinden waar een kleinere maat niet te korte pijpen heeft. Kwestie van uitproberen. Wil hij niet mee winkelen, neem dan een broek mee met de goede pijplengte en kijk of broeken van maat 140 lang genoeg zijn.

Petra.v.S.

Petra.v.S.

04-03-2013 om 13:08

Bedankt voor alle tips

Er zitten genoeg tips bij om uit te proberen, dus dat gaat vast wel goedkomen. Bedankt!

Yura

Yura

04-03-2013 om 13:50

toja

toja

04-03-2013 om 16:04

Zara

Heeft smalle jongensboeken en dan ook nog eens extra lang. Voor mijn zoon ( ook autistisch) haal ik daar de broeken met elastiek. Ik kan vaak een maat kleiner pakken omdat de broeken extra lang zijn.
Alleen verschilt dit per broek.
Ze hebben ook veel joggingbroeken, en op de site zag ik ook broeken van velours.
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

amk

amk

04-03-2013 om 16:06

Rafelkap

Ik ben ooit een site tegen gekomen van een bedrijfje dat aangepaste kleding maakt zodat ook kinderen die luiers dragen leuke kleding hebben die past.

http://www.pienenpolle.nl/

Ik wilde er een broek voor mijn zus bestellen, maar dat bleek niet meer nodig.

Rafelkap

Rafelkap

04-03-2013 om 18:45

Amk -beetje ot-

Die link gaf ik net ook
Ik heb nog niet bij pien&polle besteld, m'n zoontje heeft nu nog maat 116 en tot 128 kan ik nog bij de h&m terecht (heb onlangs ook alvast maat 122 ingeslagen voor het geval het model eruit gaat). Probleem is ook dat m'n zoontje veel broeken nodig heeft dus dat wordt nog een dure grap. Ik hoop natuurlijk ook dat hij op een gegeven moment zindelijk wordt maar dat is helaas nog niet aan de orde.

amk

amk

04-03-2013 om 19:16

Zeker

dat wil toch elke ouder dat z'n kind zindelijk wordt, wel zo prettig voor iedereen. Maar als ze dat niet zijn moeten ze er wel leuk bij lopen.

Dat je een beperking hebt is al vervelend genoeg. Alles wat wel gewoon is, is net zo belangrijk als voor ieder ander.

Klitteband

Wij hebben al zoon's broeken voorzien van klittenband. Op het oog normale broeken met knoop, maar het is een knoop zonder functie. Erachter is klittenband genaaid en dit werkt perfect. Dit omdat zoon maar 1 hand goed kan gebruiken door zijn hemiplegie en daardoor het niet voor elkaar kreeg zijn broeken open en dicht te doen.

Gat in de markt

Ik hoor dat zo vaak, autistische kinderen die joggingbroeken dragen vanwege tactiele overgevoeligheid of moeite met knopen en ritsen en hun moeders die moeite hebben om geschikte kleding te vinden. Volgens mij gaat het ook vaak om tengere kinderen. Volgens mij is het een gat in de markt om een 'auti-pants' kledinglijn op te zetten. Smalle broeken zonder prikkende labeltjes, gemaakt van fluweelzachte stof en in iets meer kleuren dan alleen zwart en grijs. Een webwinkeltje is geen carriere zegt dat enge mens van Pownews, maar volgens mij kan je hier wel een boterham mee verdienen als je het een beetje slim aanpakt.

skik

Petra.v.S.

Petra.v.S.

05-03-2013 om 09:29

Inderdaad skik

Ik hoop dat iemand dat gat in de markt snel gaat opvullen. Zelf ben ik daar niet geschikt voor helaas. Geen idee hoe ik zoiets zou moeten doen.
Maar het zou echt ideaal zijn. Inderdaad met zachte stof, en GEEN LABELTJES! Wat een ondingen zijn dat zeg, die labeltjes.

krin

krin

05-03-2013 om 10:28

Geen gat

Geen gat zo bijzonder of het is al gevuld: http://www.softsensory.nl/epages/63489329.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/63489329/Categories/Zachte_Broeken_Classic
Ik heb niet heel uitgebreid gekeken, dus of er ook grotere maten bij zitten weet ik niet, maar zo niet, dan kun je desnoods nog contact met ze opnemen en vertellen dat het gat in de markt nog groter was dan ze dachten!
Succes!

krin

krin

06-03-2013 om 13:19

Softsensory

Iemand de link nog bekeken? Ik ben benieuwd of het wat is.
Kleren zonder labels, platte naden, zachte stofjes.

Petra.v.S.

Petra.v.S.

06-03-2013 om 15:20

Wel gekeken

Maar mijn kind heeft alleen problemen met broeken.

Van t-shirts en sweaters haal ik zelf de etiketjes er uit en dan vindt hij het prima.

Bij softsensory hebben ze maar 2 broeken en die zijn voor mijn zoon aan de kleine kant. De grootste maat is nl. 146/152 terwijl ik meestal al 152 of 158 koop.

Ik vond de tip om het elastiek in de joggingbroek kleiner te maken eigenlijk het handigste (en goedkoopste). Dat ga ik snel eens proberen.

kastanjet

kastanjet

08-03-2013 om 07:43

Zou voor dochter ook fijn zijn,

zo'n adresje. Dochter van 11 vindt alle broeker pijn doen, behalve inderdaad de zachte velours/joggingachtige zonder naden. Vorig jaar vier exemplaren van Cars aangeschaft (soort paardrijmodel), maar die worden veel te kort. Ze is ook veel te dun, dus maat is ook altijd een probleem.
En ondergoed dan? Ze heeft nu veel onderbroeken van Ter Stal, van die naadloze knickers. Maar die zitten niet meer in het assortiment. Bij de Action nog wel, maar niet de goede maat. Weet iemand waar je dergelijk ondergoed kan kopen? Ander ondergoed doet haar ook pijn.
I

Marie

Marie

08-03-2013 om 13:51

Henk ten hoor

Hoi
Voor dat ondergoed zou je bij Henk ten Hoor kunnen kijken.
http://www.henk.nl/30_158/meisjes/ondergoed

kastanjet

kastanjet

08-03-2013 om 16:12

Marie

Dank je wel!!!!

madelief

madelief

12-03-2013 om 07:51

Henk

Ik kocht altijd al het ondergoed daar, maar die is toch failliet? Hier zijn de rwee zaken weg!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Marie

Marie

13-03-2013 om 12:25

Niet helemaal

Hoi Madelief,
Niet alle winkels zijn weg:
http://www.henk.nl/vestigingen

kastanjet

kastanjet

13-03-2013 om 12:55

Online

Nav de tip van Marie heb ik online ondergoed, 2 broeken en een winterjas besteld bij Henk van Hoor. Geen problemen, netjes geleverd en ja: het ondergoed dat ik bedoelde!!!
Dank nog voor de tip!

ody

ody

17-03-2013 om 08:34

Scouph.nl

Kijk eens op scouph.nl daar verkopen ze broeken met een druk knop. Mijn zoon heeft ook moeite met gewone knopen maar een drukker gaat goed. Als de uitverkoop begint zijn de prijzen daar spectaculair goedkoop! Goede kwaliteit voor een betaalbare prijs. De shirts met lange mouwen zijn ook heel zacht van stof.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.