Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lies

Lies

18-10-2013 om 08:02

jas wind- en waterdicht

hoi
Dochter moet tegenwoordig elke dag een uur van/naar school fietsen, langs open stukken (weilanden enzo).

nu de winter er aan komt lijkt het me handig dat ze een wind- en waterdichte jas krijgt. Ze heeft een mooie winterjas maar als het flink regent houdt die jas niets tegen.

Ik zit er aan te denken om langs een sportwinkel te gaan voor een ski-jas, die zijn toch bijna allemaal wind-en waterdicht? of hebben jullie andere tips? Liefst niet te belachelijk duur, ze is flink in de groei dus verwacht volgend jaar weer een nieuwe jas te moeten kopen.

Spuitbus

Bij schoenreparatie zaken kan je spuitbussen kopen die textiel waterdicht maken.

Yura

Yura

18-10-2013 om 09:31

Skijas niet waterdicht

Skijassen zijn uiteindelijk ook niet waterdicht hoor. Een beetje nattigheid houden ze wel tegen, bijvoorbeeld doordat je gevallen bent of als het sneeuwt. Maar als je echt 2 uurtjes achter elkaar in de regen skiet dan is dat wat onder je jas zit ook flink nat hoor. En elk jaar na het wassen bewerk ik de kleding weer met waterafstotend spul. Het enige wat echt waterdicht is als je langere tijd in de regen bent is toch een echte regenjas volgens mij.

hier

Ik heb een waterdichte jas met uitritsbare fleece voering, gekocht bij een sportzaak - ik meen Perry Sport. In de uitverkoop, en daar heb jij niks aan want die is pas als het al een tijdje koud is. Overigens zijn die echt waterdichte jassen van gore-tex etc na lang gebruik ook niet meer waterdicht, maar dan kan je ze weer opnieuw impregneren.

Ik zou eens beginnen bij H&M, die heeft vaak verrassend goede jassen voor een redelijke prijs, en anders Perry, kijk ook eens bij C&A, je weet maar nooit, en als dat allemaal niet helpt en het te duur wordt, dan is de oplossing vrees ik toch een jas met een regenjack eroverheen.

Groeten,

Temet

kijk hier eens

H&M heeft wind- en waterdichte jassen van 50 euro, zoals deze http://www.hm.com/nl/functional-outerwear-html#path=2&transition=10&duration=500.

Ik vind H&M winterjacks voor kinderen goed ontworpen, met een lang rugpand tegen blote ruggetjes, mouwen met een soort duimlus waardoor ze erg goed aansluiten tegen koude wind, goed afsluitbare zakken, etc.

Lidl heeft momenteel skijacks in de aanbieding trouwens, maar ik weet niet of die waterdicht zijn. kijk anders even op hun site, en dan bij folders.

Groeten,

Temet

Rafelkap

Rafelkap

18-10-2013 om 10:55

kijk

kijk eens op bever. nl naar de merken en kijk daarna eens op marktplaats.
Ik heb voor mijn jongste net een outdoorjas 'gescoord', want ik vond zijn donsjasje (van zijn broer geweest dus al vaak gewassen) er niet warm uitzien. Oudste heeft een didriksons 1913, een keer in de uitverkoop gekocht en kan ook 2 jongens mee (als de jongste niet te hard groeit)

angel3

angel3

18-10-2013 om 11:30

winterjas

Onze zoon heeft gewoon zon sportieve wintetjas van vd dus geen textiel en die is prima waterdicht hoor. Hm ook goede ervaringen mee. Mijn skijassen februik ik ook voor nattigheid. Gaat prima!

Knurf

Knurf

18-10-2013 om 18:06

gevoerde regenjas

niet goedkoop (tenzij je er eentje op marktplaats weet te scoren), maar wel erg leuk: gevoerde regenjassen van happy rainy days!

Staat al heel lang op mijn verlanglijstje.

mari39

mari39

18-10-2013 om 22:27

zoon

Heeft een water en winddichte outdoorjas van perrysport. Najaar/wintercollectie. Je kunt ook eens kijken bij de anwb.

ANWB

Inderdaad. Ooit voor zoon gekocht heb ik em nu. Als je lid bent ook goed geprijsd.

Lies

Lies

19-10-2013 om 08:08

mooi

Bedankt voor jullie reacties! Vandaag gaan we de stad in, en dus zeker kijken bij de perry sport, H&M en de v&d. jongste heeft een winterjas van v&d, alleen echt heel erg waterdicht is hij niet. maar misschien heb ik daar een serie over het hoofd gezien. een anwb- al ben ik geen lid- ga ik ook zoeken.

De jassen van happy days zijn echt erg leuk, maar meer iets voor mij dan voor een 11 jarig meisje is mijn mening. De Bever jassen zijn buiten mijn prijsbereik, tweedehands zou kunnen maar ik ga liever echt voelen/aantrekken bij een winkel. Ik heb uitgezocht of een jas met een spray/vloeistof waterdicht gemaakt kan worden. Een jas van niet-waterdichte stof kun je niet waterdicht maken met die sprays/vloeistof. een jas die eerder wel (enigszins) waterdicht was zoals een ski-jack, kun je wel meer waterdicht maken er mee.

Dalarna

Dalarna

19-10-2013 om 08:22

Lies

Als je iemand kent die wel lid is zou ik toch even om het pasje vragen want je krijgt altijd korting met dat pasje.

Annet

Annet

19-10-2013 om 09:28

ski-jack en dunnen regenjas

Hier combineert dochter een gewoon ski-jack (vrij dun) met een regenjas er overheen als het nodig is. Dat laatste is alleen bij echte stortbuien, lichte of korte regen wordt prima tegengehouden door het jack.

lies

lies

19-10-2013 om 12:28

we zijn er al weer. We hebben jassen in de genoemde winkels bekeken en bij de Perry sport prima geslaagd. Bij de Perry sport was een medewerker met duidelijke uitleg over outdoor jassen en ski jassen. Skijassen hebben het voordeel dat ze nog een extra binnen afsluiting hebben bij de rug, dat scheelt kou die op je rug komt. Leek me handig bij het fietsen. Daarnaast zijn die jassen in verschillende gradaties waterdichtheid te krijgen, met name afhankelijk van je budget.

We hebben een mooie blauwe skijas gekocht, ziet er nog leuk uit ook en was niet al te duur. Alvast ook een maat groter in de hoop dat ze 'm volgend jaar nog aan kan. En ik heb meteen speciaal wasmiddel gekocht zodat ie na het wassen weer prima waterdicht is.

lennest

lennest

28-10-2013 om 13:45

zeiljack

Wel iets te late reactie voor Lies, maar ik koop al jaren een mooi zeiljack, deze keer bij Decathlon voor 45 euro! Voordeel van een zeiljack is dat ze echt waterdicht zijn, vaak een extra lange rug, goede capuchon, mouwen die je met klitteband smaller kunt maken enz. Ik vind ze fijner dan een ski-jas omdat die waterafstotend zijn en zeker niet waterdicht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.