Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Elske

Elske

12-12-2012 om 19:22

Jas - garantie?

ik heb afgelopen zomer voor mijn dochter een hele mooie nieuwe winterjas gekocht bij de Houtbrox. Merk was Sevenoneseven, jas maat 164 kostte 110 euro. vandaag is de rits kapot gegaan terwijl dochter altijd heel voorzichtig is met haar spullen.

Krijg ik hier nog garantie op of is dit pech gehad, zelf een nieuwe rits betalen? ik heb geen idee of het nut heeft de winkel te bellen?
het mag duidelijk zijn dat ik enorm baal!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

12-12-2012 om 20:29

Meestal niet

Meestal zit er geen garantie op de ritsen, maar even bellen en het vragen kan natuurlijk altijd. Anders zou ik zelf een nieuwe rits erin laten zetten (zelf, door een handig familielid of bij zo'n kledingreparatie-atelier)

JansjeRommy

JansjeRommy

12-12-2012 om 21:52

Vaak wel hoor

Gewoon even terug gaan en vragen. Ik heb in vergelijkbare gevallen goed ervaringen in verschillende ( betere) winkels.

Snelle oplossing:

ga even langs bij zo'n Turkse klerenmaker. Die fixen dat zo voor je en is helemaal niet duur.

Mag natuurlijk niet gebeuren, maar ik zou voor de snelle oplossing gaan in dit geval.

elske

elske

13-12-2012 om 08:20

Oke

Ok bedankt. Ik ga straks maar eerst even bellen. Het moeilijke is dat de winkel niet echt dichtbij is, en tegelijkertijd heeft het haast want dit is de enige winterjas van mijn dochter. Een les voor volgend jaar: beter twee goedkopere jassen dan 1 dure. Mocht er geen garantie op zitten dan gaan we maar naar zo’n turkse naaiwinkel voor een nieuwe rits.

Nicky Lohs

Nicky Lohs

13-12-2012 om 08:24

Rits

Een nieuwe rits is lang niet altijd nodig. Vaak is het genoeg om het runnertje te vervangen. Dit kan de fourniturenman op de markt voor je doen, die heeft losse runnertjes en een tang om ze erop te zetten.

amk

amk

13-12-2012 om 09:45

Wel garantie

je mag van een jas verwachten dat hij tenminste een seizoen mee gaat. Ook de rits. Tenzij je al bij aankoop weet dat de rits kapot is, dat moeten ze je dat expliciet vertellen.

Consumenten hebben veel meer rechten dan de winkelier ze willen doen geloven.

De winkelier moet nu een kans krijgen het te repareren op zijn kosten. Lukt dat niet dan heb je recht op een vervangend product of je geld terug. Zo staat het duidelijk omschreven in de consumenten wetgeving. Er zijn maar heel weinig uitzonderingen: op maat gemaakte kleding bv of andere zaken in opdracht, maar niet een confectie jas.

Misschien bij de schoenenlapper

ik had vorig jaar een rits van mijn tas stuk..de schoenenlapper keek even en verzette een tandje en klaar was het! Kostte me niets..

Wie weet kun jij het ook zo versieren, ik zou het gedoe van teruggaan naar een verre winkel niet opwegen tegen snel de warme jas weer op orde hebben..

elske

elske

13-12-2012 om 19:29

Opgelost

man is vandaag met de jas bij de lokale kledingmaker geweest en die heeft er een nieuw runnertje op gezet. voor 5 euro opgelost. gelukkig maar, met deze kou haar herfstjas aan is ook geen succes!

Elske

Bewaar jij dan niet de winterjas van vorig jaar "voor het geval dat?"

Wij hadden vroeger altijd een oud afgeragd jack als reserve voor 'als we door het ijs zouden zakken'. Dat was namelijk nog wel eens voorgekomen (grote sloot in de buurt) en dan kon je je wel omkleden, maar zo'n jas bleef best lang nat.

Maar goed, erg fijn dat het zo snel en goedkoop is opgelost.

Groeten,

Temet

elske

elske

14-12-2012 om 18:07

Temet

de jas van afgelopen 2 jaar is naar zusje gegaan. Die heeft nu wel 2 winterjassen, dus een reserve jas. Daarom durfde ik ook een wat duurdere te kopen, dit merk blijft vaak mooi en kan ik doorschuiven zodat ie zo'n 4 jaar gedragen wordt.

misschien toch even op marktplaats rondsnuffelen.

Mooi!

Garantie verhalen is mooi, maar soms ligt de simpele oplossing voor je neus.

Mooi dat je het hebt kunnen oplossen zo, heeft je kind weer een lekkere warme jas. Niet echt een overbodige luxe met die brrrrr-weer!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.