Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tibby

Tibby

15-09-2011 om 09:04

Jas chemisch reinigen toch zelf wassen

Na lang zoeken eindelijk eens een keer een leuke jas gevonden die lang genoeg is waarvan de mouwen ook lang genoeg zijn.

Nu staat er op het label dat de jas alleen chemisch gereinigd mag worden. De buitenkant bestaat voor 78% uit polyester, 12% acryl, 7% wol en 3% viscose. De binnenkant is 100% polyester. Zou ik de jas toch zelf kunnen wassen of liever niet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat is bijna standaard

Volgens mij is het zo ongeveer standaard dat in jassen een label wordt genaaid dat ze alleen chemisch gereinigd mogen worden, ook als dat helemaal niet nodig is.

Wat ik in zo'n geval vaak doe is een jas (of wat voor kledingstuk dan ook) op het handwasprogramma in de wasmachine doen.

Maar het hangt ook van de kleur af (hoe groot is het risico op doorlopen?), en hoe het ding in elkaar zit. Soms zitten er details op, of is er vulmateriaal bevestigd op zo'n manier dat ik vrees dat het de wasmachine niet heelhuids doorstaat. Tja, dan maar naar de stomerij.

Maar ik heb al de nodige dingen met succes op het handwasprogramma gedaan.

Groeten,

Temet

Tirza G.

Tirza G.

15-09-2011 om 16:50

Hier ook

En weet je, als iets echt heel delicaat is en niet gewassen kan worden, dan ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik het zelden tot nooit zal dragen. En als ik het al gedragen heb, ligt het weken te liggen voor ik het naar de stomerij breng. En dan doe ik het van blijdschap weer meteen aan, kan het weeeeeer naar de stomerij. Nou, dan kan ik het net zo goed in de wasmachine gooien en laten verzieken - heb ik er ook niks aan

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.