Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jampot viel op het bord.... gillen als reflex?

....met een enorme klap vanochtend, mijn zoontje liet hem uit zijn handen vallen. Ik schrok daar zo van dat ik het uitgilde.
Ik kan daar niks aan doen, het is een reflex bij een onverwacht hard geluid, mijn partner kan zich er enorm aan irriteren en gelooft er niets van dat ik dat 'niet in de hand heb'.

Ik vraag me echt af of ik hierin de enige ben. Wie herkent dit en heeft hier ook 'last' van???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

19-12-2010 om 13:17

Hangt ervan af

Als je echt zo hard gilt dat de hele straat kan meegenieten zou je kunnen proberen wat decibellen te zakken, maar als het gewoon een gilletje van schrik is, of een uitroep als 'o nee!' zou ik me er niet druk om maken. Op die manier uit ik mij ook wel eens bij schrik. Mijn dochter roept dan gelijk 'mahaa!' Zij vindt het ook overdreven klinken. Jammer dan.
Man en ik hebben ook wat irritaties over onze wederzijdse reflexen. Ik ga snel huilen bij bepaalde emoties en hij verheft zijn stem. Ik kan het niet bedwingen, hij zegt het volume waarop hij praat als hij boos is, niet te kunnen inperken. Het blijft een eeuwige discussie waarbij we elkaar niet tevreden kunnen stellen. Het is niet anders.

Massi Nissa

Massi Nissa

19-12-2010 om 14:02

Reflexen hier

Ik kan me ook dood schrikken van onverwachte harde geluiden, maar nog erger is het als er ineens iemand voor mijn neus staat die ik niet verwachtte. Ik heb dus regelmatig gehad dat ik bijvoorbeeld de badkamerdeur open doe terwijl mijn man net naar buiten wil lopen. Ik schrik me dan wezenloos, tot trillen en sterretjes zien aan toe. Waar dat goed voor is mag Joost weten, het overkomt me gewoon.
Man kan ook niet tegen hard geluid, hij wordt daar bars van (net als Kaaskopjes man: stem verheffen).
En mijn tranen zitten ook altijd hoog, Kaaskopje, zeker nu ik zwanger ben. Het heeft niet zoveel te betekenen. Mijn zus heeft het ook en we zijn verder allebei gelukkig.
Vivo, een reflex is onbedwingbaar. Ik gil in de auto als er iets engs gebeurt, vooral als een andere weggebruiker ineens iets heel gevaarlijks doet.
Groetjes
Massi

Haha

ooit zat ik op de middelbare school in een hele saaie les en mijn buurman links van mij zat ook te suffen. Er was een glazenwasser bezig en die kwam met zo'n liftje langs het raam. Blijkbaar had mijn buurman dat niet gezien want ik heb een mens nog nooit zo'n rare sprong zien maken, met een soort oerkreun erbij sprong hij in een fractie van een seconde over 2 bankjes heen op de grond. Geweldig, ben het nooit vergeten

Ik zelf heb de neiging om op het moment dat de kinderen dood dreigen te gaan heel hard de naam van mijn man te roepen en dan ben ik nog wel in staat om hem een hele harde ram te geven waarop hij dan weer als een soort springveer richting het kind in kwestie springt. haha.

Ik moet dus eigenlijk altijd

erg lachen om primaire reacties. Dus als jij altijd heel debiel gaat staan gillen als je schrikt moet ik daar heel erg om lachen, ik vind dat zo grappig.

Hoe primairder het gedrag hoe leuker ik het vind. Dat vind ik ook zo leuk aan boze dreumessen (mijn jongste is in rap tempo een enorme driftkikker aan het worden) die kunnen dan zo heerlijk totaal uit hun dak gaan als iets niet lukt of mag. Oh zalig.

Puck

Puck

19-12-2010 om 21:51

Manda

... en als jij dan moet lachen om je boze Mandarijntjes dan is dat vast nog extra olie op het vuur.

Kiki

Kiki

19-12-2010 om 22:38

Hier ook hoor

bij mij hebben nogal wat mensen mijn huissleutel (de hulp, de oppas, mijn collega, we delen namelijk een werkauto en mijn broertjes) dus er staat regelmatig zomaar iemand in mijn huis.
Ik schrik me iedere keer weer wezenloos, echt gillen inderdaad

Sancy

Sancy

20-12-2010 om 06:13

Kiki

"we delen namelijk een werkauto en mijn broertjes"
Zit ik hier, veel te vroeg en nog lang niet wakker, te denken dat jij je broertjes deelt...

Meerijden (ot)

Oh Berber, ik kan in de auto ook zo goed meerijden, not dus. Volgens mij krijgen we eerder een ongeluk omdat man schrikt van mij dan dat er echt iets aan de hand is. Ik kan wat dat betreft beter zelf achter het stuur zitten.

Chris

Muis over de telefoon

Ik was met een collega aan het bellen toen er een muis over mijn telefoon trippelde. Ik had de hoorn dus bij mijn mond. Collega is de rest van de middag doof gebleven.

Gut fély,

Wat voor soort werkplek heb jij precies dat er muizen over je bureau lopen?

Chris

Chris, breek me de bek niet open (o.t.)

Een gammel oud gebouw waar je eigenlijk vogelvrij bent. Kevers en torren, in de zomer in 1 week 5 muizen gevangen en waarschijnlijk is dit het enige bedrijf in de westerse wereld waar nog OVERAL gerookt mag worden. Op de wc, kantine, werkplaats, gang, zelfs de receptioniste rookt de hele dag door. Er is geen ondernemingsraad. Degene die dat ooit hebben geprobeerd liggen waarschijnlijk hier ergens op het bedrijfsterrein onder beton gestort.

F

Klinkt als (en on topic)

de ideale werkplek voor Lidwientje eigenlijk

Maarruh Fély, ik dacht dat alles in Duitsland zo goed geregeld was? Zit je soms in voormalig Oost-Duitsland ofzo?

En toch nog even on topic, ik reageer in het geval van zo'n jampot/omgevallen beker melk/vul verder maar in juist heel onderkoeld. Je zult mij met dat soort dingen dus niet snel horen gillen en ik snap de irritatie van Vivo's partner wel een beetje.

Chris

Chris en on topic

Nee hoor, in de buurt van het beschaafde en ontwikkelde Frankfurt am Main. Ja, alles is hier goed geregeld, behalve het bedrijf waar ik werk. Zelfs mijn Duitse vrienden vinden het niet te geloven.

En on topic: als ik schrik kan ik mijn reactie ook niet sturen. Soms gil ik (muisgeval) en soms komt er een heeel lelijk woord uit, wat bij mijn kinderen een zeer verontwaardigde reactie veroorzaakt.

oregano

oregano

20-12-2010 om 20:13

Net als xanneke...

Ik schrik bijna van alles, tenminste alles wat onverwachts is en ik niet zie aankomen (al schrijvende bedenk ik me dat dit vast heeft te maken met mijn eeuwige controledwang )
Vriendlief (of mijn man, nee we zijn niet getrouwd, en wonen ook nog niet samen..weet het inmiddels en probeert nu van te voren aan te kondigen als hij denkt dat ik hem niet aan hoor komen: Joehoe hier ben ik, hahaha, echt waar. Maar soms vergeet hij het en dan roep ik weer ;Oeh, wat sta je daar ineens, wat loop je daar weer te sluipen.... Weet hij zich van de prins geen kwaad.Ja, hij heeft wat te verduren wat dat betreft.
Betreft het collega's of anderen dan schrik ik netzo, maar ga ik verder niet tekeer an nagel ze niet aan het kruis.
Overbodig om te zeggen dat bij luide geluiden ik ook stijf sta, hartkloppingen. Wat dat betreft kan ik mijn lol weer op de komende tijd met die vlinderbommen.
Als ik die hoor wordt ik zo agressief, dan vind ik dat deze lui gelijk in de cel geslingerd moeten worden (en krijg dan spontaan rechtse ideeen).
Als er per ongeluk iets op de grond valt schrik ik ook en kennelijk zet ik dat gelijk om in boosheid, oefff ook niet altijd leuk geweest voor mijn dochter als ze weer eens een beker ofzoiets omgooide).

Maar ook als ik op de fiets zit in het donker en ik hoor een raar geluid achter mij wat ik niet kan thuis brengen klopt het hart me ook in de keel...
Of in de auto naast mijn vriend, is het ook, oeh, zag je dat, oeh kijk uit!! En dat vind hij niet fijn, op z'n zachtst gezegd
Dus bij deze excuses voor al mij gegil als er weer eens iemand onverwachts een deur binnensluipt als ik er net uit wil gaan...
Groetjes Oregano

Kiki

Kiki

20-12-2010 om 22:47

O god

het staat er echt, whahaha, wat een sof
Nee hoor, hoewel ik zat broertjes heb om te delen doe ik dat toch maar niet, hihihi

Ik deel natuurlijk de werkauto met mijn collega, vandaar dat ze mijn huissleutel heeft, en mijn broertjes hebben alle ook een huissleutel, want hun school ligt vlak bij mij en dan mogen ze bij mij buurten in een tussenuur (als ze de boel netjes achterlaten)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.