Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dalarna

Dalarna

03-02-2014 om 15:53

Is hier een woord voor (of hoe zouden jullie het noemen)?

Is er een woord voor de volgende situatie: in een gang kom je iemand tegen en om elkaar te passeren ga je allebei dezelfde kant op zodat je elkaar nog steeds niet kunt passeren en vervolgens stap je dan allebei ook nog weer de andere kant op zodat je nog steeds niet verder kunt?

Jasmijn

Jasmijn

03-02-2014 om 16:52

haha

Uhm geen naam voor, maar ik moet er altijd erg om grinniken als dit me overkomt (en de persoon tegenover me meestal ook wel) Het gebeurt me ook regelmatig, werk/winkels

geen woord

Maar het doet me wel denken aan 'de wet van Jaeggi'. De schrijver Adriaan Jaeggi stelt in zijn bundel 'luxeproblemen' (verhalen en columns) dat als 2 fietsers met dezelfde snelheid een wegversmalling naderen, zij hun snelheid ten opzichte van zichzelf en de versmalling dusdanig blijven aanpassen dat zij gelijktijdig de versmalling zullen passeren.

Een zeer lezenswaardig boek trouwens, net als alle andere boeken van Jaeggi. Maar dit terzijde...

Daar is een woord voor!

Reciprocal dance. Wordt ook in de verkeerskunde gebruikt.

Rafelkap

Rafelkap

03-02-2014 om 19:06

en in het nederlands

drentelen? om elkaar heen drentelen.

Hombre

Hombre

03-02-2014 om 19:17

Nog een Engelse

deadlock

Dalarna

Dalarna

03-02-2014 om 19:37

Grappig

Bedankt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.