Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vast wel

Mijn moeder heeft ooit iets dergelijks op de huishoudbeurs gekocht (lees jaren 80). Die messen waren en bleven vlijmscherp. Nadeel vind ik de hoeveelheid afwas die je ervan hebt en ik houd helemaal niet van precies dezelfde afmetingen voedselblokjes/reepjes. Ik ben erg gehecht aan een simpel doch scherp koksmes met snijplank. Maar dat is persoonlijk.

Tijgeroog

Tijgeroog

26-03-2012 om 09:04

Tellsell

Volgens mij heb ik 'm eens bij Tellsell gezien, en dan vertrouw ik het bij voorbaat al niet.

Voor mij zo het niks zijn

want ik gebruik ook liever een echt mes. En mijn kinderen eten ook groente en fruit als het niet in reepjes is gesneden. En trouwens, van die reepjes moet je zelf nog weer blokjes maken!
Maar serieus, als je nu als vaak reepjes maakt en die echt graag gelijk groot wil hebben, en je raspt heel erg vaak en veel, dan zou het wat kunnen zijn. Als je het nu bijna nooit doet, dan hebt je het dus niet nodig. Voor die 2 keer per jaar kan je dan beter een rasp van een paar euro kopen. Ik geloof niet zo in een gedragsverandering, dat je, als je dit hebt, dan gaat raspen en snijden en bakken etc.
Bij mij worden de ramen ook nooit schoon met die bijzondere producten en handige apparaten. Maar dat komt dan omdat ik mijn ramen niet lap, vroeger niet met emmer en zeem en met al die geweldige handige dingen nog steeds niet. En als het in de kast blijft liggen dan werkt het niet.
Mijn advies dus: niet doen.

Algebra

Thursday Next

Thursday Next

26-03-2012 om 12:51

ik heb zoiets, en gebruik hem geregeld. Bijvoorbeeld om 15 kg appels in stukken te krijgen als we wijn gaan maken. De messen zijn inderdaad vlijmscherp, je hebt de "voedselhouder" wel nodig als je je vingers niet ook in reepjes wil hebben. Meestal snij ik trouwens wel gewoon met een mes. De versie die ik heb is trouwens al zeker 20 jaar oud. Deze van jou ziet er degelijker uit, bij ons blijft die plaat met de messen niet altijd goed liggen.

+ Brunette +

+ Brunette +

26-03-2012 om 14:57

Heb ook zoiets.

Ooit gekregen bij de aanschaf van een koelkast ofzo. Voor raspen vind ik het ding heel handig. Dus als je veel raspt is het wel een nuttige aanschaf, gaat toch fijner dan een klassieke handrasp. Plakjes schaven e.d. doe ik alleen als het om grote hoeveelheden gaat, anders is het me te veel afwas en pak ik liever de kaasschaaf (m.n. voor komkommer).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.