Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Is acryl altijd zo klam en zweterig?

Ik paste gisteren zo'n leuk jurkje in een winkel. Ikwas er helemaal weg van. Stond al bijna bij de kassa toen ik terloops het etiket bekeek & zag dat het 100 % acryl was. Ik heb het teruggehangen. Ik heb ooit een vest van acryl gehad dat ook zo leuk was, maar vreselijk kriebelde & waar ik altijd zo'n klam zweterig gevoel in had. het was nooit echt lekker warm of zo. Heel raar.

Maar ik moest vandaag nog steeds aan mijn perfecte jurkje denken. Goede kleur, goede model. Shit!

Is acryl altijd fout? Of ligt dat ook nog een beetje aan de kwaliteit, hoe het geweven of gebreid is of weet ik veel?

Ik zou zo terugrennen naar de winkel, maar als het net zo 'zit' als dat vest dan krijg ik spijt: hangt het mooi te zijn in mijn kast, maar trek ik het nooit aan!

Whaaah!

Wat zouden jullie doen?

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

In mijn ervaring: ja. Acryl zit niet zoals katoen, linnen of viscose (dat laatste is geloof ik ook synthetisch maar het zit wel lekker). En je hebt van die synthetische outdoorshirtjes en ook die zitten lekker, maar da's ook geen acryl.

Maar goed, misschien heb ik het mis, ik koop dus ook eigenlijk zelden of nooit acryl (breisels van acryl worden naar mijn idee ook snel armoedig)

Maar kan je onder dat jurkje niet een katoenen hemdje dragen? Dan zit het niet zweterig.

Groeten,

Temet

Cypres

Cypres

21-10-2011 om 09:05

Viscose

Ik meen dat viscose van houtvezel is gemaakt. Misschien zit dat daarom wel lekker. Pure acryl zou ik ook nooi kopen, zit afschuwelijk en wordt snel lelijk

IngridT

IngridT

21-10-2011 om 11:06 Topicstarter

Ja viscose....

Daar is niks mis mee. Dat weet ik. Blijft ook mooi.

Maar dank voor jullie reacties. Had ik even nodig. Ik moet zo nog even naar hert centrum, en dan kom ik langs 'het jurkje'. Maar ik zal hem laten hangen. Klaar.

Ingrid

Ingridt

Ingridt, ik ben solidair . Was op kleren uit vrijdag en zag een leuke trui hangen voor weinig (H&M), maar even gekeken en jawel, 100% acryl. Deze discussie indachtig toch maar laten hangen, ondanks de fijne prijs, want na twee keer in de wasmachine ziet-ie er vermoedelijk al niet meer uit.

Groeten,

Temet

Brr... acryl

Ja, jammer he als iets leuks van acryl blijkt... Ook ik baal dan, maar hang het toch echt terug.
Verder nooit last van, maar met acryl ga ik vreselijk zweten. Heb je de hele dag van die vochtige oksels, gatver. Klammig, zweterig dus idd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.