Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

oregano

oregano

05-03-2012 om 20:42

Internet vanuit afrika (dakar)

Mijn zwager gaat in november op de motor naar Afrika. Hij wil daar graag een weblog bijhouden op zijn mobiel. Is dit mogelijk en hoe regel je dit? Via je mobiele abonnement? Maar hoe zit dan dan met de provider vraag ik me af. Is het duur? Ze zijn nl niet steeds in de buurt van een internetcafe aangezien ze door de bush bush gaan.
Bedankt,
groet oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

05-03-2012 om 21:43

Oregano

Er zijn allerlei mogelijkheden om heel eenvoudig (en gratis) een weblog te beginnen. Google maar op 'weblog starten' en je komt van alles tegen.
Ervaring met internet op mobiele telefoon heb ik niet in Afrika. Maar...ook in Afrika zijn veel internetcafé's. En zeker op de motor zal hij vaak genoeg op plekken komen waar internet is.
Afgelopen jaar in oost Afrika zag ik dat veel mensen gebruik maakten van (lokaal aangeschafte) dongels voor hun laptop. Maar ik weet niet hoe dat werkt als je door verschillende landen reist.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-03-2012 om 00:46

Inderdaad internetcafé's

De oom van mijn man is vorig jaar naar Burkina Faso geweest voor een project en heeft de volgers prima op de hoogte gehouden van de belevenissen.

Op telefoon

Op je telefoon gaat het in oost-afrika met een lokale simkaart heel goed. Goedkoop en redelijke snelheid. Internetcafe's waren sloom, met oude computers en vaak met storingen.

Dekking

moet je in de bushbush natuurlijk wel mobiele dekking hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.