Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

69er

69er

09-04-2013 om 22:55

Interieurvraag

Kan je in èèn ruimte een verzadigde kleur en een vergrijsde kleur combineren? Ik zou graag aan de noord-oostzijde van mijn huis een meer verzadigde warme kleur op 1 wand willen nemen en aan de zuid-westzijde een eveneens warme vergrijsde tint. Door de openheid van de ruimte zijn beide in een blik te zien...
69er

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ella2007

Ella2007

10-04-2013 om 15:49

Verzadigde kleur?

Misschien domme vraag , maar wat is een verzadigde kleur? Nooit van gehoord.

Rafelkap

Rafelkap

10-04-2013 om 16:46

Geen gezicht

Volgens mij is het geen gezicht Nee hoor, geen flauw idee, ik kan me er totaal geen voorstelling van maken. Maar ik zou zeggen: gewoon doen (als je partner dit ook een goed idee lijkt) en gewoon weer overschilderen als het niet bevalt.
Zelf houd ik het bij wit, weliswaar getint, maar het is een kleine kamer en het doorstaat alle modes.

Vic

Vic

10-04-2013 om 16:51

Jawel hoor

Grijs en rood kan toch ook prima bij elkaar.
O.t. die zin over dat blik heb ik vijf keer moeten lezen. Ik vroeg me al af hoe je twee kleuren in een blik kreeg

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-04-2013 om 18:03

Plaatje?

Ik heb er ook niet direct beeld bij. Ik denk dat je bedoelt dat je een kleur in twee tinten (een volle en een vergrijsde) in een kamer wil gebruiken. Volgens mij kan dat prima.

Wellicht helpt het als je een linkje met de exacte kleuren geeft.

69er

69er

10-04-2013 om 19:03

Plaatje

ik denk bijvoorbeeld aan histor middag 2030-y80r en neushoorn 5005- y80r er zit dezelfde kleur in, alleen de verdeling is anders. In de laatste zit meer zwart. Daarbij moet ook nog een wittint en die mag niet te roze worden en zeker niet geel........

Vic

Vic

10-04-2013 om 21:19

Mwah

Ik zou een van de twee iets meer uitgesproken doen. Dit lijkt teveel op elkaar.

69er

69er

10-04-2013 om 21:33

Vic

je bedoelt complementair?, dan wordt èèn een koele tint en dat wil ik niet ( nou, ja vooral mijn man niet)

Vic

Vic

10-04-2013 om 21:40

Hoezo?

Waarom moet er dan een koele tint bij? Ik zou gewoon zo'n kleurenkaartje nemen waar 5 tinten op staan in dezelfe lijn, van licht naar donker. En dan de bovenste en onderste van het kaartje nemen. Dan weet je zeker dat de kleuren bij elkaar passen

69er

69er

10-04-2013 om 22:17

Klopt,

maar dan zou ik en muur rozig krijgen en de ander behoorlijk donkerrood en dat is niet de bedoeling.
Ik heb een deel van de kamer op noordoost. Deze is nu , behalve 's zomers tot een uur of 10 ,somber en 's winters vooral koud. Wit of lichtgelig verven werkt helemaal niet, daarom ( eng, eng) een warme verzadigde ( "knal") kleur. De andere kant van de kamer is ruimer en heeft heel veel licht op het zuidwesten. Hier wil ik de sfeer wat intiemer maken door meer vergrijsde, maar wel met warme ondertoon te gebruiken ( in een kleurvlak, niet een hele muur). In verschillende ruimten kan je dat rustig doen, maar ik kan alle kleuren overzien, vandaar mijn vraag. Ik moet dus ook een basis wittint vinden die van noord naar zuid gebruikt kan worden. Ik ben hier al enige tijd mee bezig, maar begin te stressen, want de stucadoor komt al volgende week en wil waarschijnlijk wel een keer horen of ik al besloten heb.

Knalkleur?

69'er, welke van de twee is dan jouw 'knalkleur'? Ik vind ze allebei fletsroze, maar misschien ligt dat aan mijn monitor. Ik weet overigens niet of ik vergrijsd en knal in één ruimte zou combineren. Kun niet iets met stalen uitproberen? Stuk papier in de kleur verven en tegen de muur houden om te testen?

Wie bedenkt trouwens die namen: Eekhoorn, Klaarblijkelijk, ha ha

69er

69er

11-04-2013 om 19:48

Monitor

toch eens naar kijken want de rozige is middag en neushoorn is echt een grijzig. Op zoek naar een afbeelding kwam ik op de site van histor de kleuren tegen met ook suggesties. volgens mij kan je doen wat je mooi vindt! Dit weekend haal ik een uitgebreide waaier en dan moeten we maar eens knopen gaan hakken.

+ Brunette +

+ Brunette +

12-04-2013 om 22:29

Wees niet bang!

Ik heb vaker in mijn leven spijt gehad van te voorzichtige kleurencombinaties dan van knalkleuren. Op saaie kleuren ben ik heel snel uitgekeken. Zo heb ik een beetje spijt van mijn cremekleurige keukenkastjes. Had ik maar grasgroen of bloedrood gedurfd.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-04-2013 om 13:46

Rosig en grijs

Tja ach, naast elkaar zou ik het niet doen deze combi. Apart vind ik het beide wel mooie kleuren.

Eerlijk gezegd denk ik dat er betere combi's denkbaar zijn maar dat het minder vloekt dan roze en oranje in een ruimte. Een persoonlijk zou ik gaan voor de neushoorntint en daar een andere vollere roodachtige bij zoeken. Dan zou het denk ik wel moeten kunnen.

Toke

Toke

13-04-2013 om 18:49

Roze/wit

Hou er rekening mee dat de witte muur naast je 'middag'muur de kleur meeademt. Dus die kan veel rozer kleuren dan hij van zichzelf is.
Ik zou de kleuren trouwens ook te flets vinden. Dat is natuurlijk smaakgevoelig, maar vooral als je een warmere sfeer wilt, zou ik voor de noordoostmuur een diepe, warme tint willen.
Ik heb trouwens precies dezelfde situatie hier, dus ben wel benieuwd wat je uiteindelijk kiest.

69er

69er

14-04-2013 om 09:54

Toke

Aansluitend komt de keuken met wit front en er tegenover wil ook ook licht houden, want deze krijgt dan inderdaad de reflectie.De kleur middag is inderdaad wat flets, maar ik heb gelezen dat een kleur uiteindelijk op de muur veel intenser overkomt en je qua staal zo 3 tinten lichter kunt gaan. Als ik kijk naar stalen die nog meer verzadigd zijn, dan wordt het direct heel erg roze of heel erg oranje. Waarschijnlijk laat ik nu eerst alles in een wittint spuiten ( eerste gedachte is cn.o1.90 van sikkens )en voeg als uiteindelijk de vloer er ook in ligt de extra kleuren aan de muren toe. ( als manlief instemt). Ik wil overigens op de andre muur de grijzige tint niet op de hele muur, maar op een vlak toevoegen. iemand hiermee ervaring?

Vic

Vic

14-04-2013 om 18:57

Och ja

Ik kies kleuren altijd gewoon vanaf een staaltje en smeer het dan op de muur. Het is ook wel eens gebeurd dat ik dacht 'goh, dat is wel heel roze/oranje'. Meestal wen je vanzelf aan de kleur en anders smeer je er een jaar later iets anders overheen. Ik zou er niet al te moeilijk over doen.

Relithe

Relithe

15-04-2013 om 11:21

Flets?

Ik vond beide kleuren flets samen, zou dan voor de kleur middag een iets fellere versie nemen of de kleur neushoorn veel zachter.
Wel mooie kleuren bij Histor, mooie namen ook, ik krijg zin om de muren te verven

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.